Sklepy

6. edycja Autodiagnostyka dla dostawców marki własnej…

6. edycja Autodiagnostyka dla dostawców marki własnej…
Tegoroczna kampania programu Autodiagnostyk, opracowanego przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii dostawcy mogli zgłaszać do konkursu własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom

Data publikacji: 18.07.2016
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 6. edycja Autodiagnostyka dla dostawców marki własnej…
Kategoria: Sklepy

Tegoroczna kampania programu Autodiagnostyk, opracowanego przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii dostawcy mogli zgłaszać do konkursu własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom żywności.

Tegoroczna kampania programu Autodiagnostyk, opracowanego przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii dostawcy mogli zgłaszać do konkursu własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom żywności.

Carrefour Polska po raz szósty wyłonił laureatów spośród dostawców produktów marki własnej, realizujących strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie. W tym roku celem Carrefour Polska było wyróżnienie najlepszych dostawców, którzy w swojej codziennej działalności podejmują zobowiązania przeciw marnowaniu żywności.

Firmy wypełniły kwestionariusz samooceny spójny z normą ISO 26000 i obejmujący 35 kryteriów o kilku poziomach zaawansowania w 6 obszarach tematycznych: środowisko, lojalność praktyk, prawa człowieka, relacje i warunki pracy, społeczność i rozwój lokalny, zarządzanie organizacją oraz pytania związane z klientami. Organizacje zaprezentowały również unikalne projekty koncentrujące się na przeciwdziałaniu marnotrawstwa żywności.

Do grona ekspertów oceniających zgłoszenia konkursowe weszli w tym roku: prof. nadzw. dr hab. Bolesław Rok, Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego; prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie; Marek Borowski  Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Skład jury dopełnili dwaj przedstawiciele Carrefour Polska: Robert Noceń, Sekretarz Generalny i Barbara Kowalska, Senior Manager ds. Jakości i Rozwoju Trwałego.

– Program Autodiagnostyk wpisuje się w realizowaną od lat politykę Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie Carrefour Polska – mówi Barbara Kowalska, Senior Menedżer ds. Jakości i Rozwoju Trwałego. ­ W poprzedniej edycji wyróżnialiśmy dostawców za inicjatywy podjęte na rzecz ochrony klimatu. W tym roku zwracamy większą uwagę na kwestie przeciwdziałania marnowaniu żywności.

A to już wiesz?  Dotknij Francji z Carrefour Polska

Spośród nadesłanych projektów jury wybierze zwycięzcę,  który będzie reprezentował Carrefour Polska na spotkaniu dostawców Grupy Carrefour we Francji w listopadzie. Uroczyste ogłoszenie wyników będzie miało miejsce w październiku  podczas  dorocznego Spotkania Dostawców Marki Własnej Carrefour.

Aby przeciwdziałać marnotrawstwu Carrefour prowadzi od 2013 roku ogólnopolski program CSR „STOP Marnotrawstwu”. Jego celem jest przeciwdziałanie marnotrawstwu, w tym marnotrawstwu żywności na każdym poziomie funkcjonowania firmy, a także promowanie tej idei wśród klientów i dostawców. W ramach tego programu Carrefour regularnie przekazuje niesprzedaną żywność do banków żywności, angażuje się w lokalne i ogólnopolskie zbiórki żywności, a także przekazuje żywność nie nadającą się do spożycia do lokalnych kompostowni, aby została wykorzystana do produkcji kompostu stosowanego do rekultywacji terenów zdegradowanych lub do celów rolniczych.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
6. edycja Autodiagnostyka dla dostawców marki własnej... , - Tegoroczna kampania programu Autodiagnostyk, opracowanego przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii dostawcy mogli zgłaszać do konkursu własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom żywności.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy