30 października 2014 roku, po 16 miesiącach od rozpoczęcia prac, otwarto blisko 35- kilometrowy odcinek autostrady od węzła Krzyż do węzła Dębica. Inwestycję o wartości 798 mln złotych netto zrealizowało na zlecenie GDDKiA konsorcjum firm Budimex (50 proc.) i Heilit Woerner (50 proc.). Odcinek autostrady przebiega przez obszar województwa małopolskiego (13,7 km) i podkarpackiego (20,9 km).
Zakres prac obejmował dokończenie inwestycji po poprzednim wykonawcy:
- budowę 35- kilometrowego odcinka autostrady,
- budowę węzłów autostradowych Dębica Żyraków i Dębica Pustynia,
- przebudowę dróg poprzecznych
- budowę dróg zbiorczych i dojazdowych,
- budowę 14 wiaduktów drogowych, 9 wiaduktów autostradowych i 5 mostów autostradowych,
- budowę estakady nad Wisłoką (długość ? 1351 m),
- budowę przejścia dla pieszych pod autostradą,
- budowę przepustów i urządzeń ochrony środowiska,
- budowę MOP-ów Jastrząbka i Jawornik,
- budowę obwodu utrzymania autostrady,
- budowę drogowego odcinka lotniskowego (2,9 km, w okolicy miejscowości Jaźwiny).
Między węzłami Dębica Zachód i Dębica Wschód, na ok. 2- kilometrowym odcinku, ruch będzie się odbywał po jednej jezdni. Jest to związane
z kończącą się procedurą odbiorową lewej jezdni estakady nad Wisłoką. Utrudnienia zostaną usunięte w najbliższych dniach.
Udostępnienie 35-kilometrowego odcinka autostrady dla ruchu połączy wszystkie miasta wojewódzkie Polski Południowej, co usprawni komunikację pomiędzy tymi regionami i skróci czas przejazdu. Włączy stolicę Podkarpacia do krajowej oraz międzynarodowej sieci autostrad i dróg ekspresowych , co pozwoli sprawnie dojechać z Rzeszowa do Europy Zachodniej.
dostarczył infoWire.pl