Apetyt energetyczny w nowym sezonie
Zmiany prawa oraz świadomości użytkowników kotów centralnego ogrzewania przynoszą efekty. Działania zmierzające w stronę „wyrzucenia” z rynku paliw stałych głównie węgla złej jakości powoli dają rezultaty. U progu sezonu grzewczego branża węglowa notuje większe zainteresowanie wysokojakościowym ekogroszkiem wzbogaconym procesami odkamieniania i suszenia. A konsumenci zastanawiają się czy wysokojakościowego paliwa wystarczy dla wszystkich?
Nowe prawo – obowiązujące od września 2017 r. mające na celu wyeliminowanie z rynku złej jakości węgla kamiennego i brunatnego, które nie spełnią norm środowiskowych zmusza użytkowników do podjęcia fundamentalnej decyzji. Powoli nie wizja nakładanych grzywny, ale troska o wspólne dobro jakim jest czyste powietrze stają u podstaw wyboru lepszej jakości ekogroszków. Ekogroszek o wysokich parametrach to niekoniecznie wyższe koszty, bowiem jakość to również wysoka efektywność spalania. Warto pamiętać, że wyższa moc opałowa to niższe zużycie węgla. Czy rynek węglowy zaspokoi duży „apetyt energetyczny” na wysokojakościowy węgiel u progu jesieni?
Szychta na rynku paliw stałych
Media i ruchy społeczne powoli zmieniają poglądy użytkowników kotłów na paliwa stałe. Wspólna walka o czystsze powietrze oraz duża wydajność jakościowego węgla to przyczyny podejmowania innych decyzji konsumenckich. Klienci u progu nowego sezonu powtórnie analizują rynek, porównują parametry, „przeczesują” sklepy stacjonarne i internetowe w poszukiwaniu dobrego węgla, który nie zawiedzie. Warto wiedzieć, że w 25 kilogramowym worku z węglem wysokiej jakości kupujemy wyższą moc opałową, niski współczynnik spiekalności oraz pewność, że węgiel jest oczyszczany z kamienia, substancji niepalnych, odsiano z niego podziarno i był dodatkowo suszony.
– Skok w myśleniu naszych Klientów jest bardzo wyraźny. Wyższa jest świadomość „trucia” siebie i sąsiadów. Widoczne skażenie środowiska, możliwość szybkiego sprawdzenia stanu powietrza w aplikacjach, media podnoszące informację o skali zachorowań na choroby układu oddechowego i krążenia. Wszystko to wpływa na zmianę postrzegania tego co spalane jest w kotłowni. Dobry, niskoemisyjny kocioł nie załatwi sprawy. Kolosalne znaczenie ma jakość węgla spalanego w centralnym ogrzewaniu. Użytkownicy coraz częściej interesują się tym co i w jakiej ilości wydobywa się z ich komina. Obawa przed kontrolą, widmo kar finansowych ale przede wszystkim troska o zdrowie rodziny zaczyna wpływać na decyzje o wyborze markowego ekogroszku.– mówi Anna Gruszka, Dyrektor ds. Marketingu, Sprzedaży i Rozwoju firmy SYNERGIO GROUP S.A..
Reorientacja na wysokiej klasy węgiel kamienny
Zmiany postępują dużymi krokami. Społeczeństwo zwiększa swoją świadomość proekologiczną w temacie jakości powietrza, walki z smogiem i smogiem wtórnym. Znaczące, że już nie cena jest najważniejszym kryterium wyboru ekogroszku. Dużej wagi nabrały poszczególne jego właściwości. Już nie rachunek, ale parametry – poziom siarki, popiołu i wartość opałowa – oraz gwarancja ich stałości stały się priorytetem.
– Nie mniej ważne podczas podejmowania decyzji zakupowych są certyfikaty potwierdzające jakość każdej oddanej do sprzedaży partii węgla. Taka dojrzałość i reorientacja na wysokiej klasy produkt węglowy cieszy bo każda nasza wyjeżdżająca z zakładu ciężarówka z węglem posiada takie dokumenty. Klienci nie chcą kupować „kota w worku” tylko najlepszej jakości węgiel kamienny. Każda partia jest wzbogacana czasochłonnymi procesami: odkamieniania, oczyszczania z substancji niepalnych, odsiewania miału i suszenia. Na palecie zbiorczej ląduje worek z czystym „czarnym zlotem”. – mówi Anna Gruszka, Dyrektor ds. Marketingu, Sprzedaży i Rozwoju firmy SYNERGIO GROUP S.A.
Popyt w górę ceny stabilne
Zapotrzebowanie na wysokojakościowy ekogroszek stał się faktem. Trudna sytuacja z początku roku 2018, kiedy na rynku brakowało węgla nie powinna się powtórzyć. Wyższe zapotrzebowanie to wynik ekonomicznych kalkulacji. Wysokokaloryczny ekogroszek to niższe zużycie i mniejszy wydatek w skali całego sezonu. Samoregulujący się rynek i procesy ekonomiczne mogą, ale wcale nie muszą wpływać na ceny surowca węglowego. Sezon grzewczy za pasem a klienci z coraz większym niepokojem zastanawiają się w jakiej kwocie zamknie się koszt sezonu grzewczego i czy wysokojakościowego ekogroszku wystarcz?
– Postępujące zmiany i stale rosnący popyt potwierdza wzrost sprzedaży zarówno w e-sklepie z węglem a także ze strony naszych partnerów handlowych – dużych sieci. Zadowoleni Klienci polecają produkty węglowe marki WĘGIEL SZTYGAR® kolejnym osobom. Dobra opinia procentuje. Obecnie szacujemy nasze możliwości przerobowe, potencjalny popyt i wypełniamy nasze magazyny. Dywersyfikujemy źródła dostaw, mamy zapewnioną ciągłość na wiele miesięcy do przodu wobec tego nasi Klienci nie muszą się martwić o dostępność naszych produktów, nawet zimą. W obliczu wzmożonego zapotrzebowania na wysokiej klasy węgiel kamienny w nowym sezonie na pewno go nie zabraknie, zrobimy wszystko aby utrzymać ceny na dotychczasowym poziomie. Aby jeszcze bardziej przekonać Konsumentów do wysokojakościowego węgla planujemy do końca roku szereg akcji marketingowych, które pozwalają znacząco obniżyć koszyk zakupowy. – mówi Anna Gruszka, Dyrektor ds. Marketingu, Sprzedaży i Rozwoju firmy SYNERGIO GROUP S.A.
INFORMACJE O FIRMIE
Synergio Group S.A. to jeden z liderów na rynku surowców energetycznych w Polsce. Właściciel marki węglowej WĘGIEL SZTYGAR®. Od lat oferuje wysokoenergetyczny węgiel kamienny typ. 31-32 (zgodnie z Polską Normą PN-82 G- 97002). Produkty węglowe marki WĘGIEL SZTYGAR® odznaczają się najwyższym wskaźnikiem czystości. Przed zapakowaniem węgiel jest dokładnie odkamieniany, oczyszczany oraz suszony. Najwyższą jakość produktów marki WĘGIEL SZTYGAR® gwarantują certyfikaty akredytowanych laboratoriów oraz innowacyjny system odkamieniania wdrożony w zakładzie. Węgiel dystrybuowany jest już w ponad 5 000 punktach sprzedaży w Polsce, w renomowanych sieciach handlowych tj. m.in.: Leroy Merlin, BRICOMAN, PSB, na stacjach benzynowych ORLEN oraz w sklepie internetowym www.wegielsztygar.pl.