Biznes Firma

Awaria sprzętów firmowych = blokada prawidłowego funkcjonowania firmy?

Awaria sprzętów firmowych = blokada prawidłowego funkcjonowania firmy?
Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu

Data publikacji: 2021-03-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Awaria sprzętów firmowych = blokada prawidłowego funkcjonowania firmy?
Kategoria: Firma BIZNES

Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?

Na podium firmowych urządzeń, które ulegają awariom, znajdują się: laptop, telefon oraz tablet. A jak podają dane zebrane przez IDG już co 10 służbowy laptop lub tablet psuje się podczas pierwszego roku użytkowania. Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy? 

Przyczyny awarii sprzętów firmowych – TOP 3

Wśród wielkiej trójki najczęstszych przyczyn usterek sprzętów firmowych znajdują się:

Nieprawidłowe użytkowanie sprzętu.

Nie chodzi tu jednak o to, czy pracownik potrafi korzystać z urządzeń typu laptop, tablet, ale o to, w jaki sposób z nich korzysta. Bardzo często zdarza się bowiem, że głównym powodem awarii staje się złośliwe oprogramowanie, które zostaje pobrane podczas przeglądania i ściągania różnorodnych plików z Internetu. W efekcie istnieje ryzyko utraty ważnych dokumentów przechowywanych na komputerze lub wypłynięcie poufnych danych na temat firmy lub jej klientów.

Brak fachowego serwisowania

Zdarza się, że pracownicy, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji, zaczynają samodzielnie aktualizować oprogramowanie lub w momencie wystąpienia drobnej usterki decydują się naprawiać ją na własną rękę. W efekcie sprzęt jest w dużo gorszym stanie. – Sprawdzony serwis urządzeń firmowych nie tylko rzetelnie zdiagnozuje źródło problemów, ale także wykorzysta pozyskaną wiedzę, doświadczenie oraz profesjonalne narzędzia do naprawy sprzętu – mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową Quadra-Net oferującą wsparcie serwisowe w obszarze telefonów, sprzętów AGD, czy laptopów. Istotną kwestią jest także możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy. – Z doświadczenia wiemy, że czasem stanowi to o „być albo nie być” firmy na rynku i wywiązania się z zawartych kontraktów – mówi ekspert z Sieci Serwisowej Quadra-Net.

A to już wiesz?  Wystartowała nowa, inspirująca platforma marki Intermarché

Problemy z siecią elektryczną.

W wielu przypadkach sprzęt, który poprawnie działał w przestrzeni biurowej, przestaje funkcjonować w ten sam sposób w warunkach domowych. Jest to spowodowane skokami napięcia, które negatywnie wpływają na podzespoły np. komputera.

Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?

Badanie przeprowadzone przez IDG wskazało, że najbardziej podatny na uszkodzenia jest wyświetlacz (niezależnie od rodzaju urządzenia). Aż w 70% przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Równie często tablety, laptopy, czy telefony firmowe zostają zalane lub coś na nie spada. Z kolei co 4 laptop psuje się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu. A w jakich branżach sprzęt firmowy najczęściej ulega awariom? Okazuje się, że największy odsetek notuje się wśród służb mundurowych np. w policji lub w wojsku. Na drugim miejscu znajdują się firmy telekomunikacyjne i dostawcy mediów. Podium zamyka branża transportowa.

 

Awaria sprzętu firmowego nie musi jednak zakłócać prawidłowego funkcjonowania firmy. Słowem klucz jest prewencja. Dzięki niej jeszcze przed wystąpieniem awarii będziemy mogli zarówno odpowiednio przygotować się na taką okoliczność (np. korzystając ze wsparcia sieci serwisowych), jak i stworzyć zasady korzystania ze sprzętu firmowego, które obowiązywać będą każdego pracownika.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Awaria sprzętów firmowych = blokada prawidłowego funkcjonowania firmy? Firma, BIZNES - Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy