Data publikacji: 2020-07-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Badanie PMR: dekoracje i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami do ogrodu
Kategoria: BIZNES Handel
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020, w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa badanych kupiła artykuły ogrodowe.
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020, w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa badanych kupiła artykuły ogrodowe. Spośród nich 63% kupiło elementy dekoracyjne do ogrodu takie jak donice, płoty czy rzeźby. Taki sam odsetek badanych kupił narzędzia ogrodowe.
Elementy dekoracyjne i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami ogrodowymi
W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w styczniu 2020 r., ponad połowa badanych Polaków dokonała zakupu artykułów ogrodowych (m.in. narzędzia, rośliny, nasiona, donice, ziemie, grille, baseny, meble, kosiarki itp.). Spośród nich, najwyższy odsetek badanych wskazał na zakup elementów dekoracyjnych oraz narzędzi ogrodowych (po 63%).
Na zakup narzędzi ogrodowych częściej wskazywali mężczyźni (71%), osoby w wieku 35-54 lata (69%), z wykształceniem niższym (79%), z największych gospodarstw domowych (69%) oraz o dochodzie miesięcznym netto na osobę w gospodarstwie w przedziale 2-3 tys. zł (73%).
Jeśli chodzi o elementy dekoracyjne do ogrodu różnice w podziale na płeć respondenta nie były znaczące.
Jedna trzecia Polaków kupiła meble ogrodowe
Dodatkowo, ponad jedna trzecia Polaków (34%), którzy w 2019 r. kupili produkty z kategorii artykułów ogrodowych, kupiła meble ogrodowe. Częściej byli to mężczyźni: 41% mężczyzn, w porównaniu do 30% kobiet, a także osoby w najmłodszej grupie wiekowej, 18-34 lata (40% w porównaniu do 26% wśród osób powyżej 55 roku życia). Z kolei brak jest zróżnicowania w odsetkach odpowiedzi ze względu na miejsce zamieszkania – meble ogrodowe otrzymały 34% wskazań wśród mieszkańców wsi i tyle samo wśród mieszkańców miast.
Zakup artykułów ogrodowych zaplanowany z wyprzedzeniem
Respondenci badania zostali poproszeni także o wskazanie, w jaki sposób dokonywali zakupu artykułów ogrodowych. Zdecydowana większość osób, które kupiły meble ogrodowe, zrobiła to po wcześniejszym zaplanowaniu (80%). Takich zakupów dokonywały w szczególności osoby z niższym wykształceniem (91%) oraz z najmniejszych, jedno- i dwuosobowych gospodarstw domowych (93%).
Z kolei w przypadku zakupu elementów dekoracyjnych ogrodu, respondenci częściej niż w przypadku innych kategorii wskazywali na spontaniczne zakupy (41%), niemniej jednak większość z nich odpowiedziała, że taki zakup planowała z wyprzedzeniem. Wyższy odsetek mężczyzn (48%) niż kobiet zadeklarował zakup dekoracji ogrodowych spontanicznie.
Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland – https://bit.ly/pmr-retail-insight
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Justyna Zagórska
Senior Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
[email protected]
Tel. +48 12 34 05 135
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: