Biznes Gospodarka

Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy

Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy
Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z

Data publikacji: 2020-07-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem.

Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem. Częściej planujemy zakup wykładzin, niż dywanów i dywaników.

 

7 na 10 badanych planuje zakup wykładzin z wyprzedzeniem

Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).

Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie kupili wykładzinę – 77%, zdecydowała się na planowany zakup. Zaledwie 23% respondentów zdecydowała się na zakup spontaniczny. Co ciekawe, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 2 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych. Zakupów spontanicznych częściej dokonywały osoby młodsze, w wieku 35-54 lata (36% w stosunku 7% osób powyżej 55 lat) oraz mieszkańcy miast (26%).

 

Częściej zakup dywanów i dywaników planujemy

Respondenci, którzy zakupili w ostatnim roku dywan lub dywanik częściej ten zakup planowało – 59%. Co więcej, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 4 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych oraz miejsce zamieszkania (2 p.p. na korzyść miasta). W przypadku tej kategorii – odwrotnie do wykładzin –  osoby młodsze (w wieku 18-34 lata) częściej deklarują planowany zakup (64%).

 

 

Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland – https://bit.ly/pmr-retail-insight

A to już wiesz?  2020 rokiem pełnym wyzwań na rynku powierzchni biurowych w Polsce

 

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Karolina Szałas
Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
[email protected]
Tel. +48 12 34 05 135

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy BIZNES, Gospodarka - Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy