Biznes

Biznes to biznes i trzeba go rozwijać, ale jak to zrobić?

Biznes to biznes i trzeba go rozwijać, ale jak to zrobić?
Warszawa, 28.08.2018 r. Polacy coraz chętniej zakładają własne działalności. Co więcej, polskie firmy są w coraz lepszej kondycji finansowej. Główny Urząd Statystyczny podał, że w

Warszawa, 28.08.2018 r.

Polacy coraz chętniej zakładają własne działalności. Co więcej, polskie firmy są w coraz lepszej kondycji finansowej. Główny Urząd Statystyczny podał, że w 2017 roku przychody z prowadzenia biznesu były wyższe o 7,8 proc. od osiągniętych rok wcześniej, a koszty ich uzyskania wzrosły o 7,5 proc. Często jednak przedsiębiorcy napotykają bariery, które utrudniają im dynamiczny rozwój firm. O co warto zadbać, aby nasz biznes dobrze się rozwijał?

Często głównym celem osób prowadzących swoje firmy jest ciągły rozwój. Jest to zrozumiałe. Niestety przeważnie skupiają się oni wyłącznie na pozyskiwaniu dochodów, nie dbając o inne czynniki, takie jak np. podnoszenie jakości oraz poszerzanie oferty. Co więcej, przy wydłużających się terminach płatności – czasami nawet do 90 dni – przedsiębiorcy powinni zabezpieczać środki, które pozwolą im na spłatę swoich zobowiązań wobec kontrahentów – podkreśla Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.

Na co warto więc zwrócić uwagę podczas prowadzenia biznesu? Firma Bibby Financial Services podaje fundamenty rozwoju firm.

1. Każdy element się liczy. Ważną kwestią funkcjonowania dochodowego biznesu jest element ludzki i sprawne zarządzanie organizacją. Dzięki odpowiedniemu podziałowi zadań w zespole przedsiębiorca unika zajmowania się zbyt wieloma rzeczami naraz, zyskuje więcej czasu, który może poświęcić na najważniejsze kwestie, np. szukanie nowych możliwości rozwoju dla swojej działalności;
2. Innowacje to jest to! Często bywa tak, że klienci nie do końca potrafią sprecyzować swoje oczekiwania względem towaru lub usługi. Dlatego warto wyjść im naprzeciw i zaproponować nowe rozwiązania, które będą nowocześniejszą, lepszą alternatywą;
3. Skrupulatne planowanie. Jest ono bardzo ważne w każdym biznesie. Spisanie zadań i określenie, kiedy powinny zostać wypracowane, zbliża przedsiębiorców do ich realizacji oraz pozwala zoptymalizować czas pracy. Planowanie umożliwia zarówno zaprojektowanie rozwiązań, jak i ich wnikliwą analizę. Zmienia nie tylko sposób podejścia do bieżących wyników, ale przede wszystkim organizację czasu;
4. Płynność finansowa. Obecnie, gdy znaczna część należności spływa po terminie, przedsiębiorstwa nieustannie zagrożone są jej utratą. Problem z otrzymywaniem zapłaty za sprzedane wyroby czy wykonane usługi na czas ma ponad 63% firm – wynika z 15. fali badania Bibby MSP Index. Utrata płynności finansowej to spore zagrożenie dla firm. W skrajnej sytuacji może ona doprowadzić nawet do upadłości. Nieotrzymywanie należności w terminie powoduje, że niemożliwym staje się opłacenie innych zobowiązań. Prowadząc przemyślaną politykę zarządzania należnościami można skutecznie zminimalizować ryzyko utraty bezpieczeństwa finansowego organizacji.

A to już wiesz?  Nowe trendy e-commerce

Najlepszym sposobem na zapewnienie płynności finansowej – 61,3% wskazań w naszym badaniu – jest sprawnie działający dział księgowy monitorujący i pilnujący zaległości. Ponad połowa przedsiębiorców wskazuje, że jednym z głównych sposobów zabezpieczania się przed niewypłacalnymi firmami jest weryfikację klienta w KRD lub BIG przed podpisaniem umowy. Pamiętajmy, że na sukces danej organizacji składa się wiele czynników. Podstawowym i najważniejszym elementem jest kondycja ekonomiczna. Ona z kolei uwarunkowana jest ilością środków pieniężnych posiadanych przez firmę. Dlatego warto rozważyć skorzystanie z outsourcingu w tym zakresie, a mianowicie z firmy faktoringowej, która zapewni nam wsparcie finansowe oraz usprawni zarządzanie należnościami – podsumowuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy