Biznes Gospodarka

Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi

Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi
Aż 43% osób, które dokonały zakupu drzwi w 2017 r. wybrało białe drzwi – wynika z danych sprzedażowych Porta, największego producenta drzwi w Europie

Data publikacji: 2018-06-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Aż 43% osób, które dokonały zakupu drzwi w 2017 r. wybrało białe drzwi – wynika z danych sprzedażowych Porta, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej.

Aż 43% osób, które dokonały zakupu drzwi w 2017 r. wybrało białe drzwi – wynika z danych sprzedażowych Porta, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej. To wyraźne odwrócenie trendu silnie obecnego jeszcze kilka lat temu, kiedy osoby wykańczające lub remontujące wnętrza stawiały przede wszystkim na kolorystykę bazującą na drewnie, a na białe drzwi decydował się zaledwie co piąty nabywca (20%). Jednocześnie, Polacy najczęściej kupują drzwi w okleinie syntetycznej – stanowiły one aż 53% skrzydeł wewnętrznych sprzedanych przez Portę w 2017 r.

 

– Wybory Polaków pokazują, że coraz częściej poszukują oni do swoich wnętrz rozwiązań łączących w sobie piękno i design, a jednocześnie praktycznych. Stąd tak wiele osób decyduje się na wybór drzwi w bieli, które są obecnie jednym z najmodniejszych rozwiązań aranżacyjnych. Potwierdzeniem tego faktu jest też widoczny wzrost zainteresowania ofertą drzwi lakierowanych, charakteryzujących się trwałym i estetycznym wykończeniem. Sprzedajemy ich obecnie ponad dwukrotnie więcej niż jeszcze 5 lat temu. Najchętniej wybieraną kolekcją w tej grupie jest Porta VECTOR Premium, która ze względu na wyjątkowy design i możliwość zaprojektowania własnego wzoru frezowania, wkomponuje się w przeróżne stylizacje, od klasycznych po nowoczesne. Jednocześnie, wciąż największą popularnością cieszą się drzwi w okleinie syntetycznej – stanowią one ponad połowę naszej sprzedaży skrzydeł wewnętrznych – mówi Artur Pęksyk, dyrektor marketingu w Porta KMI Poland.

                                                               

Niezmiennie największe zainteresowanie drzwiami w okleinie syntetycznej wśród Polaków wynika z wysokiej wytrzymałości oraz wielu dostępnych opcji kolorystycznych zgodnych z najnowszymi trendami. Drzwi w tym wykończeniu dostępne są zarówno w bieli, modnych szarościach, jak i kolorystyce imitującej drewno. I to właśnie na ten ostatni rodzaj skrzydeł decydują się najczęściej osoby poszukujące do swoich domów drzwi w naturalnych odcieniach. Obecnie wśród kupujących drzwi w okleinie syntetycznej aż 2/3 osób wybiera modele właśnie w kolorach drewna.

A to już wiesz?  Polski producent sprzętu budowlanego Dressta z prestiżową nagrodą Red Dot Award

 

– Okleiny syntetyczne są obecnie tak wysokiej jakości, że doskonale imitują prawdziwe drewno. Są one najczęściej wybierane przez osoby preferujące w swoich aranżacjach naturalną kolorystykę drzwi. Prawdziwymi hitami sprzedażowymi w tej kategorii są u nas kolekcje Porta DECOR oraz Porta KONCEPT. Występują one między innymi w odpornej na ścieranie okleinie Portaperfect 3D, która zarówno w wyglądzie, jak i w dotyku doskonale odwzorowuje strukturę naturalnego drewna. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się też skrzydła w odcieniach szarości, które wybiera co 14. klient. Wśród nich ponad połowę zamówień stanowią okleiny typu antracyt czy beton. W rekordowym tempie – aż o 65% – wzrosła w zeszłym roku w tej grupie sprzedaż drzwi imitujących ciemny beton. W ramach zamówień specjalnych produkujemy też drzwi w dowolnych wzorach frezowania i różnych kolorach, jak żółty, zielony czy czerwony – komentuje Artur Pęksyk.

 

Według danych GfK z 2017 r. drzwi Porta wybrało 27% Polaków, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeprowadzali remont obejmujący także wymianę drzwi. W 2017 r. Porta KMI Poland odnotowała w Polsce obrót na poziomie 297,5 mln zł. Jednocześnie, wartość eksportu wyniosła 109,2 mln zł. Produkty Porta trafiają do ponad 30 krajów, w tym do wymagających klientów indywidualnych z Europy Zachodniej, takich jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania, na południe Europy do Czech, Słowacji, Bułgarii czy Węgier, a także na tak egzotyczne rynki jak Wietnam.

 

Więcej informacji nt. drzwi dostępnych jest na stronie www.porta.com.pl.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Blisko co drugi Polak decyduje się na białe drzwi BIZNES, Gospodarka - Aż 43% osób, które dokonały zakupu drzwi w 2017 r. wybrało białe drzwi – wynika z danych sprzedażowych Porta, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy