Biznes Handel

Brazylia otwiera się na Europę – skorzystają polscy przedsiębiorcy e-commerce

Brazylia otwiera się na Europę – skorzystają polscy przedsiębiorcy e-commerce
Brazylijski rynek e-commerce jest jednym z największych na świecie - liczba jego użytkowników wynosi 127 milionów. W ciągu 4 najbliższych lat zwiększy się ona o populację Belgii. Do 2023 roku niemal 70 proc. Brazylijczyków będzie korzystać z zakupów

Data publikacji: 2019-10-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Brazylia otwiera się na Europę – skorzystają polscy przedsiębiorcy e-commerce
Kategoria: BIZNES Handel

Brazylijski rynek e-commerce jest jednym z największych na świecie – liczba jego użytkowników wynosi 127 milionów. W ciągu 4 najbliższych lat zwiększy się ona o populację Belgii. Do 2023 roku niemal 70 proc. Brazylijczyków będzie korzystać z zakupów online.

Brazylijski rynek e-commerce jest jednym z największych na świecie – liczba jego użytkowników wynosi 127 milionów
W ciągu 4 najbliższych lat zwiększy się ona o populację Belgii. Do 2023 roku niemal 70 proc. Brazylijczyków będzie korzystać z zakupów online.
W tym roku wartość rynku sprzedaży online w Brazylii przekroczy 15 miliardów dolarów

Niedawne porozumienie gospodarcze zawarte między Unią Europejską a krajami zrzeszonymi w organizacji Mercosur to jedna z najważniejszych tego typu umów w ostatnich latach. Dzięki zniesieniu ceł na sprowadzane z UE produkty, przed polskimi przedsiębiorcami otwiera się między innymi największy rynek e-commerce w Ameryce Południowej.

Główne bariery zostają zniesione

Do tej pory zakupy były dokonywane głównie wewnątrz kontynentu, a także Stanach Zjednoczonych i Chinach. W Europie przez internet kupuje zaledwie co dziesiąty mieszkaniec Brazylii. Wśród trzech głównych czynników, przez które tamtejsi e-konsumenci rezygnują z europejskich zakupów, dwa są związane z kwestiami celnymi, trzeci dotyczy z kolei obawy o długie czasy dostawy. Zawarte w czerwcu porozumienie, a także możliwość współpracy przedsiębiorców e-commerce z partnerami logistycznymi oferującymi ekspresowe przesyłki międzynarodowe otwiera więc przed polskimi przedsiębiorcami wyjątkowo duży i perspektywiczny rynek.

Mimo ograniczonego zainteresowania europejskimi sklepami, w 2018 roku odnotowaliśmy dynamiczny wzrost liczby przesyłek z segmentu B2C wysłanych przez DHL Express z Polski do państw strefy Mercosur . W samej Brazylii wzrost był zdecydowanie największy. – mówi Edwin Osiecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express Poland – Rozwiązanie problemu ceł sprawi więc, że przed rodzimymi przedsiębiorcami otworzy się wielomilionowy rynek, którego przedstawiciele coraz chętniej będą sięgać po ich ofertę.

A to już wiesz?  Schneider Electric - najbezpieczniejszą firmą Małopolski

Brazylijczycy kochają modę i… meble

Zadowoleni mogą być szczególnie właściciele sklepów oferujący produkty z branży modowej. To największy segment sprzedażowy brazylijskiego rynku e-commerce, odpowiedzialny aż za 1/3 jego wartości. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się również maszyny elektryczne, komputery, chemikalia organiczne, a także tworzywa sztuczne.

Szczególną uwagę na brazylijskich e-konsumentów powinni zwrócić przede wszystkim polscy producenci mebli. Polska jest trzecim największym eksporterem mebli i akcesoriów na świecie, odpowiadającym za 7 proc. wartości produkcji mebli w całej Europie. Wolny handel między Europą a Brazylią może być dla nich wyjątkową okazją. W 2018 roku Brazylijczycy wydali w tym segmencie prawie 2 miliardy dolarów, wyłącznie przez internet..

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Brazylia otwiera się na Europę – skorzystają polscy przedsiębiorcy e-commerce BIZNES, Handel - Brazylijski rynek e-commerce jest jednym z największych na świecie - liczba jego użytkowników wynosi 127 milionów. W ciągu 4 najbliższych lat zwiększy się ona o populację Belgii. Do 2023 roku niemal 70 proc. Brazylijczyków będzie korzystać z zakupów online.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy