Data publikacji: 2018-11-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Cała branża handlowa spotkała się na RetailShow
Kategoria: BIZNES Handel
9. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 zakończyła się wielkim sukcesem.
Pełna innowacji oferta wyposażenia, technologii i usług dla handlu zaprezentowana przez ponad 200 wystawców oraz inspirujące prelekcje pozwoliły wyobrazić sobie jak będzie wyglądał handel przyszłości. Tegoroczne wydarzenie odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail. To dobry prognostyk dla jubileuszowej 10. edycji Targów RetailShow, która odbędzie się 20-21 listopada 2019 roku.
Targi RetailShow to bez wątpienia event, który wskazuje kierunek rozwoju handlu i wyznacza nowe trendy. Poza prezentacją innowacyjnych produktów i częścią merytoryczną bezcenne są spotkania z ekspertami, którzy prognozują zachowania konsumenckie. Na tej podstawie projektowane są rozwiązania spełniające potrzeby klientów i budujące przewagę konkurencyjną.
Wizjonerzy i eksperci
Podczas towarzyszącej targom konferencji Retail Congress Bogdan Łukasik, współzałożyciel Grupy Modern-Expo, zwrócił uwagę na czynniki wpływające na oczekiwania konsumenckie, takie jak procesy urbanizacji, starzenie się społeczeństwa czy zmiana modelu rodziny. Twierdzi on, że zakupy dzielą się na te, które musimy szybko zrobić, te, które chcemy zrobić oraz takie, które mają dostarczyć wrażeń. Detaliści muszą więc szukać sposobów, aby w każdej kategorii zwiększyć koszyk zakupowy, zbudować lojalność klienta, a przede wszystkim spowodować powtarzalność zakupów. Handel przyszłości będzie więc połączeniem świata fizycznego i cyfrowego. Ekspert przewiduje też, że nie zabraknie miejsca dla sklepów stacjonarnych, w których jednak nie tylko wygląd, ale i sposób sprzedaży bazujący na emocjach będą istotne.
O konsekwencjach rozwoju wielokanałowości zakupów mówił także Michał Górski, CEO Schwitzke Górski, który zwrócił uwagę na fakt, że walka o uwagę i zainteresowanie klienta nie toczy się już w obszarze cech produktu czy jego ceny, nie wystarczy również estetyczne i zgodne z trendami „podanie” produktu czy usługi. – Wyzwanie, które stoi przed nami, to kreowanie spójnego i angażującego doświadczenia zakupowego. Dlatego w Schwitzke Górski nie projektujemy sklepów, ale customer experience – podkreślił.
Interesującą prelekcję poprowadził Sasha Stockem, założyciel i CEO firmy Nethansa, która świadczy usługi zwiększające sprzedaż na Amazonie. Przedstawił dane, które potwierdziły wiodącą rolę tej platformy i jej potencjał dla polskiej branży. Jak się okazuje, udział polskich sprzedawców na amazon.de stanowi mniej niż 1%. – Już dziś warto rozpocząć tam sprzedaż. Nadal jest to szansa na tanią reklamę dla małych i średnich firm, aby skutecznie zaistnieć w tym ekosystemie – zachęcał.
Handel przyszłości
Tegoroczna oferta wystawców Targów RetailShow potwierdziła świadomość firm w zakresie konieczności podążania za klientami, którzy chcą kupować produkty w dowolnym miejscu i czasie. Tą filozofię wyraźnie prezentowała firma Zebra Technologies. Na stoisku eksponowała rozwiązania usprawniające zarządzanie procesami w sklepie i obsługę klienta. Ofertę uzupełniała szeroka gama produktów, tj. mobilnych komputerów i drukarek, tabletów, skanerów, kiosków interaktywnych oraz usług lokalizacji i technologii RFID. Jak potwierdziła Dagmara Kotlarska, Senior Field Marketing Team Manager na region EMEA, stoisko firmy odwiedziło wielu klientów. Część z nich była umówiona wcześniej, część zupełnie nowych. – Odwiedziło nas w tym roku także wielu gości z Rosji i Ukrainy. To dla nas interesujące, świadczy także o tym, że renoma RetailShow wykracza daleko poza granice Polski – dodała.
Jedno z największych stoisk na targach miała polska firma IGLOO, której przedstawiciele prezentowali ladę chłodniczą Samos Self Service Ready, unikalną dzięki zastosowaniu systemu prowadnic szyby frontowej. Dzięki temu rozwiązaniu w ciągu zaledwie kilku sekund ekspozycja lady chłodniczej może zostać zmieniona z wariantu tradycyjnego w ladę samoobsługową. – To rozwiązanie sprawia, że urządzenie zyskuje nową funkcjonalność bez konieczności udziału serwisu czy producenta. Co najważniejsze jednak, pozwala właścicielowi sklepu szybko reagować w zależności od aktualnego natężenia ruchu klientów w sklepie – argumentował Bartosz Mazurek, Marketing Manager firmy IGLOO.
Rodzimą myśl inżynierską prezentowała także firma ISS RFID działająca w obszarze inteligentnych systemów z wykorzystaniem technologii RFID. Rozwiązania firmy zapewniają oszczędności na poziomie kosztów inwentaryzacji, zwiększenie dokładności kontroli stanów magazynowych i mniejszy odsetek zagubionych towarów. Adam Silny, prezes zarządu, potwierdził, że branża retail rozwija się bardzo szybko, wymaga więc coraz nowocześniejszych rozwiązań usprawniających procesy w firmach. – Nasz know-how oraz świetne zasoby inżyniersko-diagnostyczne pozwalają coraz śmielej poruszać się po rynku. Już wkrótce będziemy mogli pochwalić się dużym wdrożeniem na rynku polskim – powiedział. Dodał także, że na RetailShow firma jest dopiero po raz drugi i potwierdził, że to dobra impreza wystawiennicza odwiedzana przez potencjalnych klientów firmy.
Zmiany i transformację cyfrową bardzo dobrze wyczuwa także firma Wanzl, która poza nowością produktową, tj. wózkiem sklepowym Salsa 200, zaprezentowała kompletny system zarządzania sklepem wanzl connect® oparty na technologii RFID, który tworzy swego rodzaju pomost pomiędzy właścicielami sklepów a ich klientami. Magdalena Skowrońska, manager ds. marketingu, potwierdziła, że wdrożenie tej nowości odbyło się już w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech.
W Modelowym Sklepie panował ciągły ruch. Wyposażony w innowacyjne produkty i nowocześnie zaaranżowany market spożywczy stanowił świetną platformę do rozmów biznesowych. Był przeglądem najciekawszych nowości z oferty wystawców. Oferta RetailShow obejmowała m.in.: meble i wyposażenie sklepów, oświetlenie, kasy fiskalne i wagi, systemy informatyczne do zarządzania sieciami handlowymi, programy lojalnościowe, usługi outsourcingowe i finansowe, systemy zabezpieczeń i ochrony oraz usługi doradcze.
Jakość przyszłości
Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów „Best Shop Concept” oraz „Innowacje Handlu”. Oba potwierdziły, że zarówno myśl architektoniczna i innowacyjna zespołów pracujących na rzecz branży retail sprawia, że jest to niezwykle dynamiczny sektor gospodarki.
Zwycięzcy konkursu „Best Shop Concept 2018”:
Delikatesy CHATA POLSKA
Kategoria: Supermarket
Firma: Ego-Studio
Sklep spożywczy LEWIATAN
Kategoria: Sklep typu convenience
Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów
Sklep koncepcyjny BYTOM
Kategoria: Sklep odzieżowy
Firma: lsd.studio
Sklep Home&You
Kategoria: Sklep specjalistyczny
Firma: Schwitzke Górski
Cukiernia Maja
Kategoria: Sklep specjalistyczny
Firma: ABM
TUTTI SANTI
Kategoria: Sklep specjalistyczny
Firma: lsd.studio
TUTLO
Kategoria: Punkt sprzedaży usług
Firma: A+D Retail Store Design
Zwycięzcy konkursu „Innowacje Handlu 2018”:
Produkt: Inteligentna Półka NFC regału sklepowego oraz chłodniczego
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: Surge Cloud
Produkt: Komputer mobilny Zebra MC3300
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: Zebra Technologies
Produkt: Mobilna drukarka etykiet i paragonów Zebra ZQ600
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Zebra Technologies
Produkt: Asystent zakupowy dla klientów i ekspedientów Zebra PS20
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Zebra Technologies
Produkt: Drukarki kart Zebra seria ZC
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Koncept-L
Produkt: Przenośny terminal danych CipherLab RK25
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Koncept-L
Produkt: Lada chłodnicza Samos Self Service Ready
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: IGLOO
Produkt: Witryna na lody INSÙ
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: ES System K
Produkt: Inteligentna półka Smart shelf
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: Modern-Expo
Produkt: Piec Eikon e2s Merrychef
Kategoria: Urządzenia gastronomiczne
Firma: Koree
Partnerem Strategicznym RetailShow 2018 była firma Modern-Expo, a Sponsorami Głównymi: Koncept-L z Godex; Ingram Micro z Zebra Technologies; Goldenore z Oracle i z Arrow oraz Bosch.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: