Data publikacji: 16.05.2016
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Carrefour Polska wyróżniony nagrodą HR Innovator za…
Kategoria: Sklepy
Firma Carrefour otrzymała prestiżową nagrodę 3. edycji konkursu HR Innovator za stworzenie projektu „Przepis na Mistrza”, którego celem jest aktywizacja i rozwój zawodowy obecnych i przyszłych pracowników. Przyznana nagroda to dowód uznania dla firmy Carrefour, która tworzy oraz realizuje innowacyjne projekty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Firma Carrefour otrzymała prestiżową nagrodę 3. edycji konkursu HR Innovator za stworzenie projektu „Przepis na Mistrza”, którego celem jest aktywizacja i rozwój zawodowy obecnych i przyszłych pracowników. Przyznana nagroda to dowód uznania dla firmy Carrefour, która tworzy oraz realizuje innowacyjne projekty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Zwycięzców konkursu HR Innovator wybiera niezależne jury, w skład którego wchodzą wybitni praktycy i teoretycy zagadnień związanych z tematyką HR. Są to przedstawiciele środowisk naukowych wyższych uczelni, świata biznesu oraz eksperci HR.
Jurorzy oceniali zgłoszone projekty pod kątem ich innowacyjności, wpływu na biznes oraz znaczenia dla pracowników i otoczenia. Jury szczególnie doceniło zaangażowanie firmy Carrefour w działania zapewniające rozwój kompetencji zawodowych pracowników sieci, a także uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz uczniów gimnazjum.
-Jestem niezmiernie dumna, że nasz projekt "Przepis na mistrza" został doceniony przez kapitułę konkursu HR Innovator 2016 i zwyciężył w kategorii firm z kapitałem zagranicznym – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska. – Wierzę, że inwestycja w rozwój zarówno młodzieży, jak i naszych pracowników w zawodach, takich jak wędliniarz, czy cukiernik przyczyni się do zmiany wizerunku kształcenia zawodowego w Polsce oraz wzmocni pozycję Carrefour Polska jako solidnego pracodawcy i firmy odpowiedzialnej społecznie.
Projekt „Przepis na Mistrza” został opracowany i uruchomiony w Carrefour Polska w rezultacie przeprowadzonej analizy rynku i struktury bezrobocia. Wykazała ona ogromny deficyt profesjonalistów z uprawnieniami zawodowymi. Równocześnie Carrefour postanowił wzmocnić kompetencje zawodowe pracowników w strukturach firmy, będących ekspertami w swoich dziedzinach, ale nieposiadających odpowiednich certyfikatów. Ważnym aspektem projektu jest także waloryzowanie zawodów deficytowych, np. wędliniarza i piekarza na rynku pracy, które nie są w tej chwili popularne, szczególnie wśród młodych ludzi, a które mogłyby stworzyć dla nich nowe perspektywy zawodowe. W ramach realizowanego projektu jego uczestnicy otrzymali możliwość podnoszenia kompetencji zawodowych i uzyskania honorowanych w całej Europie certyfikatów, potwierdzających ich kwalifikacje zawodowe.
„Przepis na Mistrza” stanowi część kompleksowej strategii działania w zakresie certyfikacji zawodowej, skierowanej do pracowników firmy oraz uczniów szkół gimnazjalnych, zawodowych i techników. W celu efektywnej jej realizacji Carrefour nawiązał współpracę z organizacjami edukacyjnymi i branżowymi, takimi jak Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Cech Wędliniarzy i Rzeźników w Warszawie, Cech Piekarzy w Warszawie, Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości. Patronat nad projektem objęło również Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Projekt „Przepis na mistrza” pozwolił zaprezentować Carrefour jako pracodawcę oferującego szeroki wachlarz zawodów w branży handlowej oraz angażującego się w promowanie i działania na rzecz edukacji zawodowej. Dodatkową korzyść odnoszą również klienci sklepów sieci, którzy zyskują gwarancję wyjątkowej obsługi oraz profesjonalnego doradztwa wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
W perspektywie 2016-2018 firma chce promować wzorowe praktyki w zakresie wyrównywania szans w zatrudnieniu i rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem zawodów piekarz, cukiernik, wędliniarz oraz związanych z produktami świeżymi. Ambicją Carrefour jest wyróżniać się na rynku jako innowacyjna sieć handlowa stawiająca na: różnorodność, zdrowy styl życia oraz budowanie relacji z klientami.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: