Biznes Giełda

Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku

Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok

Data publikacji: 2021-02-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku
Kategoria: Giełda BIZNES

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok wcześniej.

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok wcześniej. W raportowanym okresie najistotniejszym zdarzeniem w spółce było zawarcie porozumienia rozliczeniowego z Kuu Hubb Oy związanego z przeniesieniem własności gry My Hospital na fińską spółkę. Odzyskana do tej pory kwota wynosi 850 tys. euro i 200 tys. euro zabezpieczenia roszczeń od fińskiego komornika. Cherrypick Games wznowiło również proces, którego celem jest dopuszczenie akcji spółki do obrotu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest na etapie aktualizacji Prospektu Emisyjnego, który jeszcze w tym półroczu chce złożyć do Komisji Nadzoru Finansowego.

– 2020 rok zamknęliśmy z ponad 1,32 mln zysku netto. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 3,16 mln zł. Na wynik finansowy spółki w raportowanym okresie, wpłynęły przychody ze sprzedaży dotychczas wydanych gier, a także zapłata pierwszej transzy należności od Kuu Hubb Oy. Otrzymaliśmy częściowy zwrot należności od fińskiego producenta, z którym pełne rozliczenie ma nastąpić w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia br. Jednocześnie w minionym roku zawarliśmy istotne umowy z zagranicznymi partnerami – m.in. z Huuuge Global Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych YODO1 Ltd. oraz amerykańskim wydawcą produkcji mobilnych w wersji e-sportowej – Skillz Inc. Pierwsze premiery zaprezentujemy jeszcze w tym roku – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.

Działalność studia w minionym roku koncentrowała się na zmianie modelu biznesowego spółki, który obecnie, obok tworzenia innowacyjnych gier mobilnych w formule free to play, obejmuje również gry e-sportowe. W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem spółki jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

A to już wiesz?  Muszkieterowie umocnili pozycję w Europie w 2020 r. – 46,3 miliarda obrotów

Inne propozycje z portfolio autorskich tytułów studia to e-sportowe gry mobilne dedykowane na globalną platformę Skillz. Spółka zapowiada, że dwie premiery obędą się w drugim kwartale br.

– Istotne dla rozwoju naszej firmy było wznowienie działań, które umożliwią nam zmianę rynku notowań. Liczymy, że debiut na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie nastąpi w tym roku. Wcześniej chcemy odzyskać wszystkie należności od Kuu Hubb Oy oraz ugruntować nasz model biznesowy. Jednym z naszych celów jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży– gier mobilnych: e-sportowych i free2play – mówi Marcin Kwaśnica. – Jesteśmy w zaawansowanym etapie prac z naszymi partnerami, obecnie w odniesieniu do wybranych tytułów prowadzimy działania w zakresie user acquisition (pozyskiwania graczy) – dodaje.

W styczniu br. Cherrypick Games poinformowało o rozpoczęciu współpracy z Pixel Trapps nad rozwojem gier na urządzenia mobilne. Miesiąc później spółka podpisała umowę z Forestlight Games na wydanie jednej ze swoich najpopularniejszych gier – My Spa Resort – w wersji na Nintendo Switch. Do tej pory sprzedaż tytułu wygenerowała około 1,4 mln USD przychodów, a samą grę pobrano 3 mln razy.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku Giełda, BIZNES - Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok wcześniej.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy