Biznes Gospodarka

Coraz lepsze wyniki sprzedaży bezpośredniej na świecie i w Europie

Coraz lepsze wyniki sprzedaży bezpośredniej na świecie i w Europie
Rok 2016 był rokiem podtrzymania wzrostu sektora sprzedaży bezpośredniej, zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż, jak i liczbę osób działających w

Data publikacji: 2017-07-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Coraz lepsze wyniki sprzedaży bezpośredniej na świecie i w Europie
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Rok 2016 był rokiem podtrzymania wzrostu sektora sprzedaży bezpośredniej, zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż, jak i liczbę osób działających w branży.

Branża sprzedaży bezpośredniej może zaliczyć rok 2016 do udanych. Szacunkowa sprzedaż na świecie w tym sektorze wynosiła 182,6 miliardów dolarów. W stosunku do 2015 roku wzrosła niemal o 2%. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 roku sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 miliardów dolarów.

W 2016 roku konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły największą kategorię sprzedanych produktów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). Katarina Molin, będąca dyrektorem wykonawczym w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej Seldia zauważa, że „konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek”. W Polsce, według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).

„Konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek” – przekonuje Katarina Molin, będąca dyrektorem wykonawczym w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej (Seldia). Klienci byli szczególnie zainteresowani wellness, co jest nowością. Wellness to wszystkie zabiegi i produkty związane ze zdrowiem, poprawą samopoczucia, czy aktywnością fizyczną. Stanowiły największą kategorię sprzedanych artykułów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). Według danych PSSB w Polsce w roku 2016 nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).

Aż w 23 krajach sprzedaż przekracza 1 miliard dolarów. Pięć z nich to kraje europejskie. Europa jest trzecim, co do wielkości rynkiem sprzedaży z 20-procentowym udziałem w obrotach globalnych. Region nieustannie się umacnia, a przyszłe prognozy są bardzo obiecujące. Wśród dziesięciu najlepiej rozwijających się rynków można wymienić m.in. Niemcy, Francję oraz Wielką Brytanię. To one w Europie odnotowały największy wzrost. Wśród tej piątki znajduje się również Polska.

A to już wiesz?  OEX E-Business wspiera e-commerce Pierre Fabre Dermo-Cosmetique w Polsce

Sprzedaż bezpośrednia to aktywizacja zawodowa na całym świecie. Obecnie ponad 107 milionów niezależnych przedstawicieli zajmuje się sprzedażą bezpośrednią. Jest to o 3% więcej niż w roku 2015. W Polsce już ponad 980 tys. osób współpracuje z firmami sprzedaży bezpośredniej. „Handel detaliczny będzie zawsze kanałem konkurencyjnym, w którym wymagania konsumentów będą postępowały. Mimo to, wzrost sektora sprzedaży bezpośredniej pokazuje, że kanał sprzedaży, który oferuje konsumentom bezpośrednie i osobiste relacje, jest cenionym sposobem na zakupy”. – mówi Katarina Molin
z Seldii. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Coraz lepsze wyniki sprzedaży bezpośredniej na świecie i w Europie BIZNES, Gospodarka - Rok 2016 był rokiem podtrzymania wzrostu sektora sprzedaży bezpośredniej, zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż, jak i liczbę osób działających w branży.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy