Data publikacji: 2018-08-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Data Science w Arena.pl
Kategoria: BIZNES Handel
Arena.pl stworzyła moduł zakupowy oparty o Data Science. Kupujący, przy pomocy jednego kliknięcia, nie tylko dowiedzą się, co faktycznie najlepiej sprzedaje się w Internecie, ale będą także mogli szybko kupić wybrany towar na platformie.
Platforma zakupowa Arena.pl, dynamicznie rozwijający się gracz na rynku e-commerce, w ramach prowadzonego projektu „Inteligentny e-commerce”, testuje rozwiązanie zakupowe, wprowadzając do swojej platformy założenia pogłębionej analizy danych. Budowanie przewagi konkurencyjnej serwisu w oparciu o tzw. scoring ofert oraz machine learning, uznawane jest za kluczowy kierunek rozwoju i priorytet w strategii zarządu spółki na najbliższe lata.
Jak czytamy na Arena.pl, do grona Sprzedawców tej platformy dołączyć mogą tylko i wyłącznie zweryfikowane firmy, co ma gwarantować Kupującym – bezpieczeństwo i jakość usług. Kolejnym krokiem w stronę Kupujących, a jednocześnie głównym zadaniem nowego zespołu Data Science, będzie wykorzystanie nowoczesnych metod uczenia maszynowego i potencjału sztucznej inteligencji do optymalizacji dostępnej na platformie oferty towarów, których, w założeniu, ma być zdecydowanie mniej, niż na innych portalach takich jak np. Allegro czy Amazon.
– Samo pojęcie Data Science jest dosyć szerokie i wiele osób uważa je za element sztucznej inteligencji. Natomiast podejście oparte na Data Science sięga dalej, możemy zidentyfikować potrzeby i sposób podejmowania decyzji konkretnego użytkownika na podstawie analizy decyzji podejmowanych przez osoby o zbliżonym sposobie rozumowania – mówi dr Radosław Hofman, adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, specjalizujący się w analizie behawioralnych aspektów decyzji ekonomicznych oraz automatycznych systemów wnioskowania.
Data Science to dziedzina, która jest dziś nieodzownym narzędziem wsparcia rozwoju biznesu, zwłaszcza
w kontekście platform internetowych typu marketplace. Strategia działania Arena.pl oparta na współpracy z wyłącznie profesjonalnymi i sprawdzonymi Sprzedawcami oraz na rozwiązaniach, nad którymi obecnie pracuje spółka, bezpośrednio mają się przełożyć na efektywność działania oraz satysfakcję i zadowolenie Kupujących. Ten aspekt wsparcia rozwoju biznesu podmiotów handlujących ma dodatkowa wyróżnić platformę na polskim rynku.
– Praktycznie od zawsze oferty produktów z danej kategorii, takie jak np. tablety, zabawki, materace czy opony, konkurowały ze sobą na kilku polach: popularność wyboru, jakość towaru, wiarygodność sprzedawcy, metodami płatności czy, najważniejszej z punktu ostatecznego wyboru klienta – szybkości dostawy, obsługi wysyłki i zwrotów, a finalnie także ceny. Do tej pory na rynku funkcjonowały rozwiązania, skupiające się często na pojedynczych kryteriach, takich jak cena, czy dostępność towaru– mówi Marcin Jabłoński, prezes zarządu Arena.pl – Jako marketplace, oferujący produkty w siedmiu kluczowych kategoriach, chcemy mieć szersze spojrzenie na potrzeby naszych użytkowników. Mamy świadomość tego, jaka lawina wyników wyszukiwania zasypuje naszych klientów, dlatego poza samą dbałością o jakość Sprzedawców, chcemy pokazać Kupującym nie tylko to, co polecają inni w swoich ofertach, promocjach czy reklamach, ale także to, co faktycznie kupuje się w danej chwili w Internecie, zapewniając przy tym wysoką jakość obsługi i procesu transakcji. Docelowo planujemy także wykorzystać połączenie rozwiązań machine learningu, scoringu i Data Science, do przewidywania trendów zakupowych w poszczególnych kategoriach – dodaje Jabłoński.
Pierwsze efekty zastosowania narzędzi z obszaru sztucznej inteligencji mają być widoczne już w IV kwartale br.,
w czasie największego sezonu zakupowego w Internecie, jakim jest okres przed Świętami Bożego Narodzenia
i Nowego Roku.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: