Biznes Handel

Dlaczego warto prowadzić własne punkty usługowe w przemyśle mięsnym?

Dlaczego warto prowadzić własne punkty usługowe w przemyśle mięsnym?
Rynek mięsny, mimo stabilnej sytuacji, szuka sposobów optymalizacji swojej działalności. Oprócz rywalizacji pod kątem jakościowym, producenci szukają nowych metod dotarcia do potencjalnego

Data publikacji: 2018-06-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dlaczego warto prowadzić własne punkty usługowe w przemyśle mięsnym?
Kategoria: BIZNES Handel

Rynek mięsny, mimo stabilnej sytuacji, szuka sposobów optymalizacji swojej działalności. Oprócz rywalizacji pod kątem jakościowym, producenci szukają nowych metod dotarcia do potencjalnego klienta.

Przemysł mięsny to jedna z głównych branż sektora spożywczego w polskiej gospodarce. Upodobanie Polaków do konsumpcji tych wyrobów spowodowało, że Polska jest jednym z czołowych producentów mięs w Europie. Szacuje się, że wartość krajowego rynku mięsnego to 47 milionów złotych, co zachęca kolejnych producentów do rozpoczęcia działalności gospodarczej w tym sektorze. Aby więc skutecznie rywalizować z liczną konkurencją, potrzebne jest szukanie rozwiązań, które zapewnią przewagę na rynku, na którym rywalizuje obecnie około 1300 podmiotów. Od kilku lat zauważalny jest trend związany z konsolidacją poszczególnych przedsiębiorstw. Prowadzenie wspólnej księgowości czy łączenie działów zajmujących się obsługą pracowników firmy pozwala zminimalizować koszty stałe, co pozwala przygotowywać bardziej konkurencyjne oferty dla kontrahentów.

Kolejną skuteczną drogą do zwiększenia swoich przychodów, jest dywersyfikacja przedmiotu działalności gospodarczej. Jej istotą jest prowadzenie działań na kilku płaszczyznach w ramach danej branży. Jest to trend mocno zauważalny na przykład w branży piekarniczej czy mleczarskiej, gdzie producenci oprócz produkcji wyrobów ze swojego sektora, prowadzą też firmowe punkty handlowe ze swoimi produktami. Szacuje się, że samych firmowych punktów piekarniczych jest ponad 4000. Liczba ta pokazuje, że posiadanie własnych punktów usługowych przynosi wymierne korzyści finansowe. Jak udowadnia przykład Harbi Meat, strategia dywersyfikacji działalności może być skuteczna również w produkcji i dystrybucji mięsa.

Oprócz posiadania własnej restauracji oraz sklepu mięsnego, otworzyliśmy niedawno własną ubojnię, skąd bezpośrednio możemy dostarczać mięso do naszych punktów, a także prowadzić sprzedać hurtową i detaliczną wielu rodzajów mięs: wołowiny, jagnięciny, baraniny czy najpopularniejszego w Polsce drobiu – mówi Cemre Yatur, właściciel sklepu Harbi Meat.

A to już wiesz?  CCMS rozszerza zakres szkoleń dla pracowników Morizon S.A.

Sprzedaż detaliczna szansą na pozyskanie klienta biznesowego.

Prowadząc biznes w sektorze mięsnym, bardziej niż gdziekolwiek indziej trzeba stawiać na jakość i świeżość. Ofertę należy kierować nie tylko do klienta indywidualnego, ale również do branży gastronomicznej, która, aby dokonać zakupu hurtowego na dużą skalę musi mieć pewność, że wybiera najlepsze produkty na rynku.

 Niezależnie, czy mamy do czynienia z klientem indywidualnym, czy biznesowym, każdy powinien mieć możliwość spróbowania produktów, z którymi będzie pracował, czy w zaciszu domowej kuchni, czy w hotelowej restauracji, gdzie codziennie dania konsumują dziesiątki, jeśli nie setki osób. Dlatego coraz więcej producentów mięs decyduje się na otwarcie pojedynczych punktów, gdzie wyrobów można spróbować na miejscu. Restauracje oraz sklepy obsługujące zamówienia detaliczne i hurtowe pomagają dokonać najlepszego wyboru.

Harbi Meat, jako lokalny producent, za pomocą hurtowego kanału dystrybucji sprzedaje do 13 ton mięsa miesięcznie. Zyskuje również w sektorze handlu detalicznego, gdzie
ze względu na znaczny wzrost zainteresowania klientów i większą sprzedaż, zdecydował się powiększyć swój magazyn oraz powierzchnię handlową.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Dlaczego warto prowadzić własne punkty usługowe w przemyśle mięsnym? BIZNES, Handel - Rynek mięsny, mimo stabilnej sytuacji, szuka sposobów optymalizacji swojej działalności. Oprócz rywalizacji pod kątem jakościowym, producenci szukają nowych metod dotarcia do potencjalnego klienta.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy