Biznes Handel

Dynamika rynku produktów dla dzieci przyspieszy w 2019 r.

Dynamika rynku produktów dla dzieci przyspieszy w 2019 r.
Po słabszym 2018 r. dynamika rynku produktów dla dzieci powinna znowu przyspieszyć i osiągnąć 4,8% w 2019 r. Tym samym wartość rynku wyniesie 15,2 mld zł, wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce

Data publikacji: 2019-12-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dynamika rynku produktów dla dzieci przyspieszy w 2019 r.
Kategoria: BIZNES Handel

Po słabszym 2018 r. dynamika rynku produktów dla dzieci powinna znowu przyspieszyć i osiągnąć 4,8% w 2019 r. Tym samym wartość rynku wyniesie 15,2 mld zł, wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2019".

Po słabszym 2018 r. dynamika rynku produktów dla dzieci powinna znowu przyspieszyć i osiągnąć 4,8% w 2019 r. Tym samym wartość rynku wyniesie 15,2 mld zł, wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024”.

Za słabszy wzrost w 2018 r. odpowiadał przede wszystkim spadek liczby urodzeń. W ubiegłym roku urodziło się prawie 14 tys. dzieci mniej niż rok wcześniej, a czynnik ten ma kluczowe znaczenie dla części segmentów oferujących produkty dla najmłodszych dzieci, jak żywność dla niemowląt, artykuły higieniczne czy wózki i foteliki. Ponadto, negatywnie na dynamikę rynku wpłynęło też wprowadzenie zakazu handlu w niedziele.

W 2019 r. spodziewamy się, że dynamika rynku ponownie przyspieszy, na co pozytywny wpływ będą miały przede wszystkim programy socjalne, przede wszystkim rozszerzenie programu Rodzina 500+ na wszystkie pierwsze dzieci, ale także obniżenie podatków czy zerowy PIT dla młodych. W 2020 r. efekt tych zmian nadal będzie odczuwalny, co również przełoży się na pozytywną dynamikę rynku.

Liderem rynku produktów dla dzieci w Polsce jest firma Jeronimo Martins, właściciel sieci dyskontów spożywczych Biedronka i drogerii Hebe. Firma ta nie specjalizuje się w artykułach dziecięcych, ale ze względu na dużą sieć sprzedaży nawet skromna oferta przekłada się na znaczące przychody w kategorii. Z kolei największym graczem specjalistycznym, oraz drugim co do wielkości sprzedaży detalistą na rynku, jest sieć Smyk.

A to już wiesz?  Grupa KOLTER stawia na galerie i rozwój kanałów e-commerce

KONTAKT DLA MEDIÓW:

[email protected]

Tel. +48 12 34 05 135

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Dynamika rynku produktów dla dzieci przyspieszy w 2019 r. BIZNES, Handel - Po słabszym 2018 r. dynamika rynku produktów dla dzieci powinna znowu przyspieszyć i osiągnąć 4,8% w 2019 r. Tym samym wartość rynku wyniesie 15,2 mld zł, wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2019".

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy