Biznes Handel

DYSTRYBUTORZY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH NA ŚCIEŻCE WZROSTU

DYSTRYBUTORZY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH NA ŚCIEŻCE WZROSTU
Rok 2017 zapewnił wzrost rynku dystrybucji materiałów budowlanych o prawie 11 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym

Data publikacji: 2018-09-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: DYSTRYBUTORZY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH NA ŚCIEŻCE WZROSTU
Kategoria: BIZNES Handel

Rok 2017 zapewnił wzrost rynku dystrybucji materiałów budowlanych o prawie 11 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym poziomie.

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, opracowała kolejny raport na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce.

Na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych, IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2017 osiągnął sprzedaż 46 mld zł. Na wartość tą składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych (co tworzy dodatkowe 8,5 mld zł).

W stosunku do poprzedniego, rok 2017 zapewnił zwiększenie sprzedaży o prawie 11 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym poziomie.

Rynek dystrybucji tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2010-2017 udział hurtowni spadł z 55% do 48,5%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 6,5%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 36% na 45%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderami są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 60% rynku), kolejne 30% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a pozostałe 10% sprzedają sklepy Merkury Market, Majster, Bricoman i Jula.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominują Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 30%), po kilka % rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, SIG,  3W, Grupa PHMB, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen, Grupa SBS.

W obszarze hurtowni i sklepów, 20 największych firm dystrybucyjnych realizuje prawie 3/4 sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

Artykuł na podstawie: IBP Research „Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Edycja 2018”. Więcej zobacz: http://ibpresearch.pl/

A to już wiesz?  Centra outletowe FACTORY finalistą konkursu ICSC Solal Awards

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
DYSTRYBUTORZY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH NA ŚCIEŻCE WZROSTU BIZNES, Handel - Rok 2017 zapewnił wzrost rynku dystrybucji materiałów budowlanych o prawie 11 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym poziomie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy