Biznes Gospodarka

Działania marek w okresie pandemii

Działania marek w okresie pandemii
Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich

Data publikacji: 2020-03-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Działania marek w okresie pandemii
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach.

Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich firm.

Brak aktywnej komunikacji z klientami

71 proc. pracowników firm uważa, że głos prezesa marki jest ważny i oczekują, że zajmie stanowisko w ważnych tematach branżowych, w przypadku sytuacji kryzysowej w kraju i w sprawach związanych z pracownikami[1]. Tymczasem spora część marek zupełnie zrezygnowała z komunikacji zewnętrznej z klientami, a informacje o planowanych działaniach w okresie pandemii kierowane są jedynie do pracowników firm, z wykorzystaniem wewnętrznych komunikatorów.

 – Z naszych obserwacji aktywności marek i profili osobistych członków zarządu firm na LinkedIn wynika, że spora część firm w okresie ostatniego tygodnia zupełnie zrezygnowała z komunikacji. Nie jest to dobra metoda. Szczególnie teraz, w tak trudnym dla nas wszystkich okresie, zarówno pracownicy, ale również klienci wymagają od firm jasnych komunikatów. Obserwujemy, że firmy nie odnajdują się w nowej sytuacji i nie do końca wiedzą, w jaki sposób powinny komunikować się z klientami – mówi ekspert ds. komunikacji marek Magna Talenta Piotr Grządziel.

BNP Paribas jasno o swoich działaniach

Jednak, dla niektórych marek, czas pandemii to odpowiedni okres do tego, aby wyjść naprzeciwko oczekiwaniom klientów i jasno komunikować o działaniach. Przemysław Furlepa – wiceprezes zarządu BNP Paribas Polska w nagranym wideo, które firma zamieściła na LinkedIn przekazał, w jaki sposób będzie funkcjonował bank.

 – Prezes poinformował o tym, że placówki będą miały skrócony czas funkcjonowania. Wszystko po to, aby zmniejszyć ryzyko zakażenia koronawirusem i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Bank wprowadził również restrykcje dotyczące liczby osób, jaka może przebywać jednorazowo w placówce czy jakie powinny być odstępy pomiędzy nimi. BNP zainwestował również w płyty pleksiglasowe, aby zwiększyć bezpieczeństwo doradców i klientów. To przykład dobrej komunikacji lidera. Klienci i pracownicy wiedzą, jakie bank wdraża procedury, a dzięki temu mogą czuć się bezpieczniej – uważa Piotr Grządziel.

A to już wiesz?  Pokoloruj swój świat z Perfetti Van Melle

InPost dostarcza paczki do paczkomatów także w weekendy

Firma InPost poinformowała natomiast o przyspieszonym wdrożeniu nowej usługi. Jej prezes – Rafał Brzóska przekazał za pomocą LinkedIn, że paczki będą dostarczane do paczkomatów także w weekendy. Klienci mogą odbierać je w sposób praktycznie bezdotykowy za pomocą aplikacji mobilnej. Zdaniem firmy, „w sytuacji zagrożenia z jaką mamy dziś do czynienia w gospodarce zachowanie ciągłości łańcucha dostaw jest absolutnie kluczowe”. Takie działanie ma również zachęcić Polaków do częstszego korzystania z paczkomatów i zminimalizowania dostaw kurierskich, a tym samym zmniejszenia ryzyka zakażenia koronawirusem. Informacja przekazana przez firmę InPost spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród klientów.

Nie tylko wdrożenia, ale i podziękowania

Firmy nie tylko wdrażają nowe rozwiązania, ale w mediach społecznościowych komunikują o tym, jak bardzo doceniają działania pracowników służby zdrowia, mające na celu ochronę nas wszystkich. Przykładem jest LuxMed, który w mediach społecznościowych opublikował wideo, dziękując pracownikom służby zdrowia.

 

Cztery strategie komunikacji marek

Pierwszy tydzień pandemii był czasem sprawdzianu dla wielu przedsiębiorstw, wdrażania nowej organizacji pracy i nowego stylu komunikacji. Polskie firmy nadal jednak szukają sposobu na komunikowanie o swoich działaniach w czasach pandemii.

 – Zauważamy cztery rodzaje strategii komunikacyjnej marek. Pierwsza z nich to zupełne wyciszenie komunikacji. Większość przedsiębiorstw organizuje teraz swoje struktury, zupełnie zapominając o odpowiedniej komunikacji. Część firm po prostu omija temat, działając jak dotychczas. Inne publikują bezpieczne treści i komunikaty. Ostatnia strategia to odważne mówienie o temacie i te firmy wygrywają najwięcej. Reakcje ludzi na ich działania są bardzo dobre, wyróżniają się na rynku, budują wiarę i zaufanie, a to ogromnie potrzebne w dzisiejszych, trudnych czasach – mówi ekspert ds. komunikacji marek Magna Talenta Piotr Grządziel.

Marki coraz częściej prowadzą również działania CSR-owe. Restauracje z grupy AmRest dostarczają bezpłatne posiłki dla personelu medycznego, natomiast przekazanie określonych kwot na walkę z pandemią zadeklarowały m.in. Fundacja Orlen, Grupa Lotos czy Bank Pekao.

A to już wiesz?  Najszybsza w Warszawie stacja ładowania aut elektrycznych w Royal Wilanów

 

[1] Edelman Trust Barometr

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Działania marek w okresie pandemii BIZNES, Gospodarka - Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy