Data publikacji: 2014-05-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Gastronomia stawia latem na turystykę
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Okres letni dla wielu restauracji wiąże się ze spadkiem przychodów. Polacy wyjeżdżają na wakacyjne voyage, sezon grillowy w pełni, a ci którzy decydują się relaks, od czasu spędzonego w restauracji, wolą beztroskie piknikowanie na świeżym powietrzu.
Okres letni dla wielu restauracji wiąże się ze spadkiem przychodów. Polacy wyjeżdżają na wakacyjne voyage, sezon grillowy w pełni, a ci którzy decydują się relaks, od czasu spędzonego w restauracji, wolą beztroskie piknikowanie na świeżym powietrzu. Tylko nieliczni, którzy pozostają w tym czasie w domu, mogą pozwolić sobie na dodatkowe wydatki. Lato jest trudnym okresem dla restauratorów. Na szczęście, za sprawą rosnącej liczby odwiedzających Polskę w wakacje turystów, sytuacja powoli zmienia się na lepsze.
Letnia, ciepła pogoda wpływa na wiele aspektów naszego życia. Nie obojętna pozostaje także w stosunku do gastronomii. Wzmożona liczba wyjazdów, rodzinne spotkania przy grillu czy weekendowe pikniki znacznie wpływają na spadek liczby osób odwiedzających restauracje. Ratunkiem dla zagrożenia spadku obrotów w gastronomii zaczynają być odwiedzający nasz kraj turyści.
Przedstawiciele branży gastronomicznej coraz częściej doceniają ogromny wpływ turystyki na ich zarobki, szczególnie w okresie letnim. Osoby spędzające wakacje w Polsce to łakomy kąsek dla wszystkich tych, którzy w tym czasie chcą utrzymać dochody swojego lokalu na określonym poziomie.
Pozytywnym zjawiskiem jest fakt, że liczba turystów zagranicznych odwiedzających Polskę z roku na rok rośnie. Według raportu Active Group przeprowadzonego dla Ministerstwa Sportu i Turystyki, w 2013 roku zanotowano wzrost o 6,9% do 15,8 mln turystów odwiedzających Polskę każdego roku.
Co ciekawe, z prognoz Instytutu Turystyki SGTiR wynika także, że średni wzrost liczby turystów odwiedzających Polskę w latach 2013-2018 wyniesie od 2,5 do nawet 3 procent w ciągu każdego roku. To pozytywne dane, ponieważ spora część z wydatków poniesionych przez turystów w Polsce związana jest z gastronomią.
Branża gastronomiczna charakteryzuje się pewną sezonowością, co można zauważyć obserwując dochody, jakie generują lokale w danych okresach. Wakacje to czas, kiedy Polacy masowo wyjeżdżają, a to wpływa na zarobki restauratorów. Rosnącez roku na rok wizyty turystów bardzo nas cieszą, bo to dzięki nim, konsumentom wielu usług i dóbr, także z zakresu gastronomii, franczyzobiorcy mają szansęna pozyskanie nowych klientów w tak trudnym okresie, jak wakacje – komentuje Magdalena Piróg – Wiceprezes Zarządu Da Grasso.
Więcej informacji na temat Da Grasso znajduje się na stronie: www.dagrasso.pl
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: