Regionalne

Gdzie kupować kosmetyki? Drogerie liderem

Gdzie kupować kosmetyki? Drogerie liderem
Informacja prasowa Warszawa, 2 marca 2020 r. Gdzie kupować kosmetyki? Drogerie liderem *Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll Cena, marka czy naturalny skład kosmetyków? Do makijażu

Informacja prasowa
Warszawa, 2 marca 2020 r.

Gdzie kupować kosmetyki? Drogerie liderem

*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll
Cena, marka czy naturalny skład kosmetyków? Do makijażu czy pielęgnacji twarzy? Gdzie najchętniej wybieramy się na zakupowe szaleństwo artykułów z branży beauty? Jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, na pierwszym miejscu stawiamy drogerie.

Kosmetyki to temat rzeka. Do makijażu, pielęgnacji ciała, twarzy. Naturalne, wegańskie, zapachowe. Jest w czym wybierać. Gdzie w takim razie szukamy informacji o interesujących nas artykułach?

44% ankietowanych zasięga opinii z pierwszej ręki, czyli u rodziny i znajomych. Jeśli jednak musimy polegać wyłącznie na sobie, co czwarty z nas buszuje w Internecie i czyta porady na różnorakich forach. Dla co piątego respondenta natomiast najlepszym źródłem informacji pozostają reklamy telewizyjne oraz tradycyjne, drukowane gazetki promocyjne rozdawane w sklepach stacjonarnych.

Jakiego rodzaju kosmetyki kupujemy najczęściej? Zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn dominują te do mycia i pielęgnacji twarzy oraz ciała (46% wskazań). Oprócz tego, co czwarta kobieta wybiera kosmetyki do mycia i pielęgnacji włosów, natomiast 37% mężczyzn produkty zapachowe, jak perfumy czy dezodoranty. Najrzadziej kupujemy kosmetyki do makijażu (6%).

Drogeryjny szał
Na zakupy produktów kosmetycznych najwięcej, bo aż 74% respondentów, udaje się do drogerii. Na dalszych miejscach znajdują się super- i hipermarkety (28%) oraz Internet (20%). Drogerie to dla nas pierwszy wybór, aby zrobić bieżące zakupy, co przyznaje aż 84% ankietowanych. Prawie połowa chodzi do nich kilka razy w miesiącu, natomiast co czwarty raz w tygodniu. Tylko dla nielicznych drogerie to miejsce, gdzie kupują prezenty dla najbliższych oraz korzystają z dodatkowych usług jak specjalistyczne porady kosmetyczne czy wykonanie makijażu okolicznościowego.

Co nas przyciąga do drogerii? Zdecydowanie atrakcyjne ceny i promocje, z których korzyść czerpie aż 81% ankietowanych. Dzięki nim mogą znacznie obniżyć swój rachunek. Ponad 40% na całe zakupy wydaje od 50 zł do maksymalnie 100 zł miesięcznie, natomiast co piąty do 50 zł.

A to już wiesz?  Joe Holder - Ćwiczenia Przekąski - Wskazówki do treningu domowego

Przy wyborze konkretnych kosmetyków zwracamy uwagę nie tylko na cenę (ponad 50% wskazań), lecz także ich naturalny skład, który jest istotny dla prawie 40% respondentów oraz markę (32%).
W kwestii przyzwyczajenia do konkretnych producentów zdania są podzielone. Połowa z nas kupuje zawsze te same produkty, natomiast reszta lubi eksperymentować z nowymi markami. Jak się okazuje, chętnie sięgamy także po oferty marek własnych poszczególnych drogerii. 51% ankietowanych korzysta z nich czasem, natomiast co szósty często.

A po jakie produkty do supermarketu?
Nieco inaczej wygląda kwestia zakupów środków czystości. Prawie 80% Polaków kupuje je najczęściej w super- i hipermarketach. Do drogerii po detergenty udaje się natomiast co trzeci respondent. 36% robi zakupy tego typu produktów raz w miesiącu, a 35% kilka razy w miesiącu. Tak jak w przypadku kosmetyków, wydajemy na nie średnio od 50 zł do 100 zł miesięcznie (44%), a co czwarty z nas do 50 zł.

Lojalność w cenie
By zawalczyć o lojalność swoich klientów drogerie prześcigają się w programach, które zaoferują im atrakcyjne oferty dopasowane do bieżących potrzeb i tym samym zwiększą ich zaangażowanie. Jak wynika z naszego badania, prawie 70% respondentów jest uczestnikiem przynajmniej jednego takiego programu. Blisko 40% czerpie z niego realne korzyści finansowe na bieżąco śledząc oferty promocyjne. Także uczestnicy Programu PAYBACK chętnie korzystają z ofert kosmetycznych przygotowywanych przez naszych partnerów online, co przyznaje co trzeci ankietowany – mówi Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 14 stycznia-3 lutego 2020 r. metodą ankiety online na grupie 623 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
PAYBACK Polska
Jesteśmy największym multipartnerskim Programem Bonusowym w Polsce – punkty PAYBACK aktywnie zbiera ponad 8 milionów osób. Umożliwiamy im to za pomocą plastikowych kart i nowoczesnej aplikacji. Nagradzamy konsumentów, aby czerpali dodatkową radość z zakupów i doświadczeń z różnymi markami. Wspieramy naszych partnerów w realizacji celów sprzedażowych, budując trwałe relacje z ich klientami.

A to już wiesz?  Sprzęty AGD zadbają o człowieka – Futurolog o domu przyszłości

Dzięki skali działania oraz narzędziom Big i Smart Data skutecznie pomagamy firmom wzmacniać ich pozycję na rynku. Pogłębione dane o zwyczajach zakupowych pozwalają na stworzenie spersonalizowanej komunikacji i większe angażowanie klientów.

Wśród naszych partnerów są duże sieci handlowe, firmy usługowe oraz największe platformy e-commerce. Uczestnicy naszego Programu mają do dyspozycji około 3 tysiące miejsc sprzedaży tradycyjnej oraz prawie 250 sklepów online, w których mogą zbierać punkty i wykorzystywać je na różne sposoby:
• podczas płatności za zakupy – 6,1 miliarda wykorzystanych w 2019 roku
• wymieniając na nagrody – już ponad 2 miliony rozdanych nagród
• wymieniając na mile Miles & More
• przekazując na cele charytatywne.
W samym 2018 roku liczba transakcji, w których uczestnicy Programu zbierali i wykorzystywali punkty PAYBACK, sięgnęła ponad 128 milionów, a obrót nimi przekroczył 13,5 miliarda PLN.
Towarzyszymy konsumentom na całym świecie. W 11 krajach zaufało nam już 83 mln aktywnych użytkowników. W Polsce działamy od 2009 roku. Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy American Express.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy