Data publikacji: 2019-11-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Globalne trendy w konsumpcji przekąsek – raport Mondelēz International
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Współczesny tryb życia, a co za tym idzie zmieniające się potrzeby konsumentów, mają istotny wpływ na odżywianie i dietę.
Współczesny tryb życia, a co za tym idzie zmieniające się potrzeby konsumentów, mają istotny wpływ na odżywianie i dietę. Z najnowszego raportu Mondelēz International wynika, że coraz częściej sięgamy po przekąski, które odgrywają istotną rolę zarówno w żywieniu, czy szeroko pojętym dbaniu o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również w relacjach międzyludzkich. Badanie przeprowadzono rok po tym, jak Mondelēz International wprowadził na całym świecie nową, długoterminową strategię odpowiedzialnego spożywania przekąsek – snacking made right.
Mondelēz International ogłosił dzisiaj pierwszy raport pod nazwą State of Snacking ™. Globalne badanie trendów określa rolę, jaką przekąski odgrywają na całym świecie w zaspokajaniu potrzeb konsumentów, które dynamicznie zmieniają się w związku z intensywnym stylem życia ludzi. Badanie pokazuje, iż na całym świecie wzrasta znaczenie przekąsek, a regionalne podobieństwa określają sposób, w jaki przekąski wpływają na przyszłość żywności, odpowiadając na szereg potrzeb w naszym codziennym życiu.
Raport o trendach na rynku przekąsek, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll – uzupełnia globalną wiedzę Mondelēz International na temat tego segmentu, o nowe badania przeprowadzone wśród tysięcy konsumentów w dwunastu krajach. Raport ukazuje, że ludzie na całym świecie coraz częściej spożywają przekąski. Szczególnie że6 na 10 dorosłych osób twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych (59 proc.), przy czym młodsi konsumenci lubią przekąski zdecydowanie bardziej niż posiłki – w tym przypadku liczba ta wzrasta do 7 osób na 10 wśród badanych Millenialsów (70 proc.).
Poniżej skrót ważnych i ciekawych wniosków z ww. raportu:
Nasze postrzeganie żywności zasadniczo się zmienia.
Rola żywności w dbaniu o zdrowie i samopoczucie staje się coraz ważniejsza dla konsumentów na całym świecie. Znacznie częściej zastanawiają się, jaki wpływ na ich samopoczucie oraz zdrowie psychiczne i fizyczne ma spożywanie mniejszych porcji – przekąsek.
Dla ponad 8 z 10 osób wygoda (87 proc.) oraz jakość (85 proc.) należą
do najważniejszych czynników wpływających na wybór danej przekąski.
80 proc. konsumentów szuka zdrowszych wariantów przekąsek, produkowanych
z troską o środowisko.
71 proc. dorosłych twierdzi, że przekąski pomagają im kontrolować głód i liczbę dostarczanych kalorii w ciągu dnia.
Sprawianie sobie drobnych przyjemności w ciągu dnia nadal odgrywa ważną rolę.
80 proc. dorosłych na całym świecie widzi potrzebę zachowania równowagi, doceniając zdrowe, jak i smaczne przekąski, po które sięgają w zależności od potrzeby danej chwili.
77 proc. konsumentów zgadza się, że jest czas i miejsce zarówno na zdrową przekąskę, jak i na tę sprawiającą radość, którą konsumujemy dla przyjemności.
Większość ludzi twierdzi, że przekąski są tak samo ważne dla ich sprawności umysłowej (71 proc.), jak i dobrego samopoczucia (70 proc.)Przekąski to o wiele więcej niż to, co jemy.
Dla ludzi na całym świecie przekąski stanowią nie tylko pożywienie, ale element kultury, tradycji oraz poczucia tożsamości, którymi chcą dzielić się ze swoimi znajomymi i rodzinami.
71 proc. twierdzi, że przekąski przypominają im o rodzinnym domu.
7 na 10 dorosłych stara się dzielić z innymi swoimi ulubionymi przekąskami
z dzieciństwa (70 proc.).
Ponad 8 na 10 rodziców na całym świecie wykorzystuje czas poświęcony na przekąskę jako okazję do kontaktu z dziećmi (82 proc).
76 proc. rodziców sięga po przekąski, aby przekazywać dzieciom rytuały związane
z kulturą jedzenia takich posiłków.
Ponad 3 na 4 rodziców twierdzi, że wybierane przez nich przekąski są zgodne z tym, jak postrzegają siebie jako rodziców.
„Rynek przekąsek na całym świecie rośnie. Staramy się poznać i lepiej zrozumieć sposoby, w jakie konsumenci traktują przekąski, aby zachęcić ich do spożywania tych odpowiednich[1]” – powiedział Dirk Van de Put, Prezes i CEO Mondelēz International. „Wiemy, że przeciętny dorosły spożywa obecnie więcej przekąsek niż pełnowartościowych posiłków w danym dniu. Nasi konsumenci zmieniają swoje nawyki, co jest związane w dużej mierze z trybem i stylem ich życia, w tym z rosnącą potrzebą wygody oraz dzielenia się emocjonalnymi i kulturowymi doświadczeniami. Z tego powodu chcemy zaoferować im szeroki wybór przekąsek, zarówno tych zdrowych, jak i służących sprawieniu sobie chwili przyjemności”.
Mondelēz International publikuje raport nt. globalnych trendów w konsumowaniu przekąsek rok po ogłoszeniu nowego celu i strategii biznesowej. W ostatnim czasie firma poczyniła znaczne postępy w realizacji swojej misji, polegającej na oferowaniu konsumentom odpowiednich przekąsek, we właściwym momencie i we właściwy sposób, czyli takich, które nie tylko są pyszne, ale także są wyprodukowane z wysokiej jakości surowców, pozyskanych w zrównoważony sposób, z poszanowaniem środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Zdrowy styl życia i zbilansowana dieta to ważny temat dla konsumentów. Dlatego Mondelēz International nieustannie pracuje nad profilem żywieniowym swoich produktów, ich składem oraz dostępnymi porcjami, aby wesprzeć konsumentów w racjonalnym odżywianiu i ułatwić im kontrolowanie porcji. W ten sposób Mondelēz International jako lider rynkowy, chce inspirować konsumentów do większej uważności wobec nawyków żywieniowych.
„Rozumiemy, że sposób spożywania przekąsek na całym świecie jest różny, podobnie jak nasi konsumenci – kontynuuje Van de Put. – Nie powinni oni jednak stawać przed wyborem między przekąską a właściwym odżywianiem ani martwić się wpływem, jaki ich wybór może mieć na otoczenie oraz ich społeczność. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby umożliwić ludziom dostęp do odpowiednich przekąsek”.
O metodologii badawczej
Ankieta została przeprowadzona online przez firmę Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 16–27 września 2019 r. wśród 6068 osób dorosłych w wieku 18 lat i starszych. Badanie objęło 12 rynków, w tym: Stany Zjednoczone (n = 504), Kanada (n = 506), Meksyk (n = 505), Brazylia (n = 515), Francja (n = 501), Niemcy (n = 503), Wielka Brytania (n = 501), Rosja (n = 515), Chiny (n = 503), Indie (n = 508), Indonezja (n = 504) i Australia (n = 504). Inne kluczowe analizowane grupy obejmują: Pokolenie Z w wieku 18-22 lat (n = 602), Millenialsi, czyli Pokolenie Y w wieku 23-38 lat (n = 2404), Pokolenie X w wieku 39-54 lat (n = 1702), pokolenie Baby Boomers, czyli wyżu demograficznego, wiek 55-73 lat (n = 1236), oraz tak zwane ciche pokolenie w wieku ponad 75 lat (n = 124). W razie potrzeby dane są uśredniane w celu dostosowania ich do rzeczywistych proporcji w populacji. Zastosowano wskaźniki globalne, aby zapewnić proporcjonalny udział każdego kraju w globalnej sumie.
[1]Odpowiednie przekąski to według Mondelēz International takie, które dostarczają cennych składników odżywczych; są pożywne i wyróżniają się prostym składem, a do ich produkcji wykorzystano surowce, pozyskane w sposób przyjazny naturze;
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: