Data publikacji: 2015-06-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Grodno uruchomiło punkt sprzedaży w Szczecinie
Kategoria: BIZNES Handel
Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, uruchomiła nowy punkt sprzedaży w Szczecinie.
Warszawa, 1 czerwca 2015 r.
Informacja prasowa
STRATEGICZNY PLAN ROZBUDOWY SIECI SPRZEDAŻY W REALIZACJI:
GRODNO URUCHOMIŁO NOWY PUNKT SPRZEDAŻY W SZCZECINIE
Spółka Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, uruchomiła nowy punkt sprzedaży w Szczecinie. To już 9. placówka otwarta od początku roku obrotowego 2014/2015. Strategia spółki zakłada otworzenie 10 punktów sprzedaży w latach 2014-2016. Nowy oddział w Szczecinie wzmocni pozycję spółki na ścianie zachodniej. Obecnie Grodno posiada 45 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży to jeden z priorytetowych obszarów naszej strategii. Otworzenie 9 placówek w ciągu niecałych 14 miesięcy wskazuje na efektywną realizację założeń strategicznych Grodna – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno SA. – Widzimy duży potencjał wzrostu w zachodniej i południowej Polsce, więc koncentrujemy nasze działania na zwiększeniu naszego zasięgu w tych rejonach
– dodaje prezes Andrzej Jurczak.
ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY – ORGANICZNY, POPRZEZ PRZEJĘCIA ORAZ NA ZASADZIE FRANCZYZY
Strategia Grodna zakłada otworzenie 10 punktów sprzedaży w latach 2014-2016. Na początku bieżącego roku obrotowego spółka otworzyła już 9. oddział. 8 placówek powstało poprzez rozwój organiczny, 1 punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie części przedsiębiorstwa pod firmą Elektromag w Brwinowie. Akwizycja oddziału o ugruntowanej pozycji na rynku wzmocniła Grodno w strategicznym segmencie przemysłowym, którego udział w sprzedaży spółki do końca roku obrotowego 2015/2016 ma wynosić 15%.
W kwietniu br. spółka zawarła pierwszą umowę franczyzową, dzięki czemu zyskała kolejny punkt dystrybucji. Model franczyzowy oparty jest na autorskim rozwiązaniu informatycznym pozwalającym niezależnym przedsiębiorstwom realizować ich cele biznesowe w ramach grupy Grodno. Umowa zakłada sprzedaż produktów dostępnych w sieci Grodno przy wykorzystaniu identyfikacji wizualnej Grodna.
– Rozwijamy się zarówno organicznie, poprzez przejęcia, jak i na zasadzie franczyzy. W bieżącym roku obrotowym planujemy uruchomienie ok. 20 oddziałów franczyzowych – informuje Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno SA.
POZYSKANIE 4,8 MLN ZŁ W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ
Grodno pod koniec kwietnia br. sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Spółka podtrzymuje również plany przejścia na GPW w Warszawie.
GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ
Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje
8 groszy na akcję. Polityka dywidendy spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.
KONTAKT DLA PRASY
Agnieszka Grothe
e-mail: [email protected]
Tel. +48 509 61 88 99
INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA
Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 45 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: