Data publikacji: 2018-11-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Gumy do żucia zyskują na popularności
Kategoria: BIZNES Handel
Światowy rynek produktów impulsowych cały czas dynamicznie się rozwija. Wg badań GFK aż 98% Polaków sięga po podobne artykuły. Co ciekawe, jedną z rosnących obecnie kategorii są gumy do żucia. Wybiera je ponad 55% mieszkańców.
Światowy rynek produktów impulsowych cały czas dynamicznie się rozwija. Wg badań GFK aż 98% Polaków sięga po podobne artykuły. Co ciekawe, jedną z rosnących obecnie kategorii są gumy do żucia. Wybiera je ponad 55% mieszkańców.
Nic dziwnego, gdyż wraz ze wzrostem sprzedaży artykułów przykasowych, rozwija się również rynek produktów funkcjonalnych. Moda na zdrowy tryb życia zatacza coraz szersze kręgi, dlatego konsumenci coraz chętniej wybierają produkty, które dodają im odświeżenia.
Polacy lubią mieć wybór
Wg badań Nielsena wartość kategorii gum do żucia wynosi obecnie 683 mln zł. W ciągu ostatniego roku wzrosła ona o ponad 2%. Czym jest jednak spowodowane rosnące zapotrzebowanie na podobne produkty? Tym, że ta kategoria dynamicznie reaguje na coraz częściej zmieniające się trendy rynkowe. Producenci gum dbają o innowacyjne wariacje swoich artykułów, a także wymyślają coraz bardziej interesujące rozwiązania ekspozytorów przykasowych. Oferta sklepowa zaczęła się poszerzać, dzięki czemu skostniały wcześniej rynek znacząco odżył. Konsumenci cieszą się z poszerzającego się asortymentu dzięki czemu wybór jest większy i każdy może spełnić swoje potrzeby zarówno dotyczące funkcji jak i smaku. Mimo, że cały czas na rynku dominują gumy miętowe, gdyż wybiera je 60% kupujących, to jednak Polacy równie chętnie eksperymentują ze smakami. Według danych firmy Mintel aż 8 na 10 mieszkańców Polski lubi próbować nowych wariantów produktowych. Konsumenci mają również w końcu wybór jeśli chodzi o alternatywne formaty opakowań i ich rozmiary – gumy są dostępne już nie tylko w tych klasycznych, kieszonkowych, ale również w większych takich jak torebki czy butelki.
Gumy stworzone z myślą o konsumencie
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów, Perfetti Van Melle przygotowało relaunch swojej marki gum do żucia Mentos Pure Fresh. – Konsumenci ciągle poszukują nowości, dlatego stale staramy się poszerzać nasze portfolio i dopasowywać je do ich oczekiwań. W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się na ponowne wprowadzenie i intensywną promocję gum Mentos Pure Fresh w zupełnie nowym formacie rolek i butelek o „odświeżonym” kształcie. Guma Pure Fresh to innowacyjny produkt z ksylitolem o charakterystycznym dla marki Mentos okrągłym kształcie. Zawarta w niej płynna esencja wyzwala i potęguje efekt natychmiastowego odświeżenia. Już za kilka miesięcy planujemy rozszerzyć nasz asortyment o nowe warianty smakowe – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: