Biznes Firma

innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie

innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie
innogy ON AIR to nowy cykl podcastów który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w

Data publikacji: 2021-02-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie
Kategoria: Firma BIZNES

innogy ON AIR to nowy cykl podcastów który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w biznesie.

innogy ON AIR to nowy cykl autorskich podcastów realizowanych przez firmę energetyczną innogy. Uczestnicy poruszą kwestie dotyczące trendów, inspiracji, wyzwań i innowacji w obszarze działań dla klimatu realizowanych przez biznes. Gośćmi będą reprezentanci różnych sektorów gospodarki, w tym takich firm jak Kompania Piwowarska, Żabka Polska czy Ghelamco Poland. Pierwszy odcinek, który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w branży przemysłowej, dostępny jest na kanałach innogy.

 

Ekologia w biznesie

ON AIR to cykl autorskich podcastów stworzony przez firmę energetyczną innogy, skoncentrowany na tematach związanych z działalnością biznesu na rzecz środowiska i klimatu.

– Każdy odcinek podcastu jest dedykowany innej branży – opowiada Joanna Waszak, Kierownik komunikacji marketingowej w innogy Polska, autorka i prowadząca podcast innogy ON AIR. –  Wraz z moimi gośćmi porozmawiamy o wyzwaniach, trendach i proekologicznych rozwiązaniach. Poszukamy też wspólnie odpowiedzi na trudne pytania. Czy przemysł może być przyjazny środowisku? Czy budynki ekologiczne to już standard? Jak zmieniać poszczególne elementy w łańcuchu dostaw, by sprostać wyzwaniom klimatycznym? Czy strategia zrównoważonego rozwoju może być ekonomicznie opłacalna? – dodaje.

Gośćmi pierwszego odcinka innogy ON AIR są: Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej oraz Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. Eksperci rozmawiają o tym, jak uczynić przemysł bardziej ekologicznym, co zrobić, aby skierować branżę produkcyjną w stronę zeroemisyjności, gdzie szukać motywacji do zmian i dlaczego inwestycje proekologiczne należy rozpatrywać w kategorii długofalowego zwrotu.

 

Co by było, gdyby energia była za 0 zł

Zobowiązania prawne, etyka, presja społeczna. Jakie są czynniki motywujące firmy do kreowania strategii proekologicznych i dokonywania inwestycji zmniejszających negatywny wpływ na środowisko, takich, jak zwiększanie efektywności energetycznej?

A to już wiesz?  Praktyki dla gastronomików. Lech uczy zawodu i proponuje etaty

Duża część motywacji jest wywoływana przez czynniki kosztotwórcze.  Im droższa energia, tym częściej rynek szuka alternatywnych rozwiązań. Ceny wpłyną na to, że podaż na rynku efektywności energetycznej wzrośnie, a ta sytuacja przyspiesza osiągnięcie założonych celów klimatycznych.

– Firmy poprzez swoje inwestycje proekologiczne mają wpływ na cały rynek – tłumaczy Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. –  Ktoś, kto ma długoterminową strategię inwestycji w działania prośrodowiskowe prawdopodobnie jest w stanie przewidzieć swoje koszty, uniknąć ryzyk i dzięki temu staje się bardziej konkurencyjny na rynku. Wiele firm z którymi współpracujemy, realizuje inwestycje zwiększające efektywność energetyczną, ponieważ dostawcy zaczynają je wymuszać. Być może w innym przypadku wcale by ich nie dokonywały.

 

Inwestycje proekologiczne stabilizują działalność biznesową

Inwestycje proekologiczne naturalnie wiążą się z wydatkami. Istotne jest jednak, by spojrzeć na nie jak na zwrot kosztów rozłożony w czasie. W szerszej perspektywie pozwalają one bowiem uniknąć ogromnych wydatków, które firma poniosłaby np. polegając tylko na energii ze źródeł konwencjonalnych, której cena wciąż rośnie.

– Kolejną kwestią motywacji firm do proekologicznych inwestycji jest przewidywalność – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. – Na przykładzie naszego 10 letniego kontraktu z firmą innogy na dostawę zielonej energii, z jednej strony my mamy gwarancję stabilności cen przez długi okres działalności, z drugiej strony dzięki naszej inwestycji firma energetyczna będzie dokonywać inwestycji w obszarze zielonej energetyki. Dzięki takim kontraktom inwestycje napędzają się wzajemnie i zyskują nie tylko inwestorzy, ale również środowisko.

– Dzisiaj inwestorzy wyceniając wartość spółki biorą pod uwagę nie tylko ich wyniki ekonomiczne, ale również działanie pozafinansowe związane z wpływem na środowisko – wskazuje Iwona Jacaszek-Pruś. Negatywny wpływ na środowisko wiąże się z ograniczaniem dostępności do podstawowych surowców produkcyjnych, takich jak np. woda. Nie będzie zatem opłacalne inwestowanie w firmę, która za kilka lat może mieć problem z efektywnym utrzymaniem działalności. Firmy muszą więc myśleć długofalowo o zabezpieczaniu swojego funkcjonowania.

A to już wiesz?  Wyjątkowy Prezent kontynuuje ekspansję lokalną i otwiera sklep stacjonarny

 

Cała rozmowa w ramach cyklu innogy ON AIR jest już dostępna m.in. na YouTube, Spotify, Spreaker, czy iTunes. W całości materiał można odsłuchać i zobaczyć na blogu firmowym innogy >>>

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie Firma, BIZNES - innogy ON AIR to nowy cykl podcastów który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w biznesie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy