Biznes Handel

Inwestycje w logistykę e-commerce

Inwestycje w logistykę e-commerce
Polskie e-commerce rozwija się dynamicznie, a dobrze zorganizowana logistyka wspiera tak szybki rozwoju tej branzy. Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld

Data publikacji: 2019-07-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Inwestycje w logistykę e-commerce
Kategoria: BIZNES Handel

Polskie e-commerce rozwija się dynamicznie, a dobrze zorganizowana logistyka wspiera tak szybki rozwoju tej branzy. Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld zł.

Wolumen powierzchni magazynowej przeznaczony dla branży e-commerce w Polsce wynosi obecnie niemal 4 mln mkw. Najwięcej magazynów dla firm e-commerce znajduje się w województwie łódzkim (887 000 m kw.), dolnośląskim (716 000 m kw.) oraz śląskim (621 000 m kw.).

 

Polska logistyka w e-commerce 

Całkowity obszar rynku magazynowego w Polsce wynosi ponad 16 mln mkw., z czego prawie 25 proc. przeznaczone jest do obsługi rynku e-commerce. Ponad 56 proc. inwestycji znajduje się w łódzkim, dolnośląski oraz śląskim województwach (ponad 2,2 mln mkw. powierzchni). Na kolejnych miejscach znajduje się woj. mazowieckie (429  tys. m kw.) i wielkopolskie (408 tys. m kw.). Obecnie najemcy z sektora e-commerce wymagają nawet trzykrotnie większej powierzchni magazynowej niż firmy sprzedające poprzez tradycyjne kanały.  

 

Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld zł. W związku z rozwojem technologii i całego rynku e-commerce,  konsumenci oraz najemcy z branży będą wymuszać zmiany na rynku magazynowym. 

 

Branża e-commerce ulega ewolucji i dostosowuje się do potrzeb e-klienta. Nasz biznes kształtują nowe technologie, trendy, zmiany nawyków konsumenckich i dojście do głosu młodego pokoleń o zupełnie innych oczekiwaniach. Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy online, bo jest to wygodne, szybkie i łatwe rozwiązanie. Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 000 konsumentów na całym świecie, aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy – Waldemar Moss, współzałożyciel Expondo. 

A to już wiesz?  Strzelili w dziesiątkę, czyli innowacyjnie na urodziny Factory Wrocław

 

Potrzebne nowe inwestycje 

Z badań wynika, że kluczowym trendem na rynku magazynowym e-commerce jest coraz większą automatyzacja procesów magazynowych, potrzeba otwierania centrów dystrybucyjnych w nowych lokalizacjach, a także przenoszenie operacji logistycznych do Polski. 

Bardzo szybki rozwój e-commerce mógłby zapewnić rozkwit branży transportowej, ale oznacza on  również konieczność zwiększenia zatrudnienia i inwestycje w infrastrukturę, która zapewnia bezpieczeństwo przesyłek, zwłaszcza tych o większej wartości. Niezbędne jest więc stworzenie nowoczesnego, sprawnego łańcucha dostaw z wieloma usługami dodatkowymi oraz wysokim poziomem digitalizacji. Wymagania klientów też wciąż rosną. Często domagają się dostawy towarów w dniu zamówienia i w konkretnych godzinach, najczęściej wieczornych. Logistyka transportu, która obejmuje dostarczenie produktu, w wybrane miejsce, w określonym czasie może być coraz trudniejsza, zwłaszcza że branża e-commerce nabiera coraz większego rozpędu i według prognoz PwC może przekroczyć 60 mld zł już w przyszłym roku. 

 

W 2019 roku sklepy e-commerce muszą stawiać większy nacisk na automatyzację – dla małych firm wygeneruje to oszczędności i umożliwi zmniejszenie kosztów własnych. Branża obecnie stoi przed wyzwaniami związanymi z rozwojem platform technologicznych, narzędzi obsługi klienta oraz współpracy z podmiotami zewnętrznymi. W rzeczywistości, najważniejszy jest czas i swoboda przedsiębiorców w podejmowaniu decyzji na co przeznaczyć pieniądze. Niestety banki nie uwzględniają wszystkich potrzeb przedsiębiorców, zazwyczaj wiąże się to z długim oczekiwaniem na decyzję i koniecznością zebrania wielu dokumentów. W Finiacie ciągle pytamy naszych klientów czego oczekują i tworzymy dla nich nowoczesne rozwiązania, takie jak FlexKapitał. Nasz produkt pozwoli przedsiębiorcom z branży e-commerce inwestować w nowe potrzebne rozwiązania i dzięki temu szybciej się rozwijać, dodaje Alexander Beresford, CMO Finiata.pl.

 

Logistyka jest obszarem, który zawsze musi odpowiadać potrzebom biznesu, branży, w której działa i wymaganiom klienta. Jest to swoisty barometr rozwoju firmy – nabiera rozpędu wraz ze wzrostem obrotów.  Rozwój firmy e-commerce nie mógłby się odbyć bez dobrze zaplanowanej logistyki, dlatego przedsiębiorcy muszą przekładać ogromną uwagę do rozwoju tej części biznesu. Powiększając magazyny e-handel naturalnym staje się zatrudnienie większej liczby pracowników, co powoduje, że rośnie rola powierzchni socjalnych. W przyszłości jednak nastąpi większa automatyzacja pracy magazynów. 

A to już wiesz?  Stoisko eSmoking World w Quick Park Mysłowice

W logistyce przede wszystkim stawiamy na nowe narzędzia do automatyzacji procesów. Obecnie pracujemy nad integracją wielu systemów w celu usprawnienia procesów i zbudowania skalowalnej sieci łańcucha dostaw. Stawiamy na profesjonalne narzędzia prognostyczne do poprawy planowania popytu i procesów uzupełniania zapasów. Planujemy wprowadzenie dedykowanych systemów śledzenia, które mają za zadanie ujednolicić wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne procesy. Dodatkowo pracujemy nad odświeżeniem interfejsu systemów obsługi klienta oraz zaawansowanej analizie wydajności. W naszej branży potrzebny jest ciągły rozwój oraz nowe inwestycje. Dokładnie takich trendów się trzymamy, Waldemar Moss, współzałożyciel Expondo. 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Inwestycje w logistykę e-commerce BIZNES, Handel - Polskie e-commerce rozwija się dynamicznie, a dobrze zorganizowana logistyka wspiera tak szybki rozwoju tej branzy. Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld zł.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy