Biznes Handel

Jak oświetlono Store of the Year 2017?

Jak oświetlono Store of the Year 2017?
Niemiecki Związek Handlu przyznaje swoją nagrodę, by docenić najciekawsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania wdrożone w sklepach w minionym roku. Czego od laureatów mogą nauczyć się polscy

Data publikacji: 2017-06-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak oświetlono Store of the Year 2017?
Kategoria: BIZNES Handel

Niemiecki Związek Handlu przyznaje swoją nagrodę, by docenić najciekawsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania wdrożone w sklepach w minionym roku. Czego od laureatów mogą nauczyć się polscy kupcy?

Niemiecki Związek Handlu przyznaje swoją nagrodę, by docenić najciekawsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania wdrożone w sklepach w minionym roku. Czego od laureatów mogą nauczyć się polscy kupcy?

Handelsverband Deutschland (HDE) – Niemiecki Związek Handlu to organizacja zrzeszająca ponad 100 000 przedsiębiorstw związanych z trzecim co do wielkości sektorem gospodarki naszego zachodniego sąsiada. Edukuje, lobbuje i zabiera głos w imieniu swoich członków na forach ekonomicznych i w toku realizowanych przez organy ustawodawcze konsultacji społecznych. W ramach swojej działalności promuje także najlepsze praktyki biznesowe w handlu. Jedną z najbardziej spektakularnych aktywności związanych z tą kwestią jest doroczne rozdanie nagród „Store of the Year”. Wyłaniając zwycięzców, złożone z branżowych ekspertów jury bierze pod uwagę przede wszystkim: rozplanowanie przestrzeni i zastosowane rozwiązania wzornicze, kompozycję asortymentu oraz „czynnik ludzki” – zarówno w obszarze ekspozycji produktów, jak i obsługi klienta. W tej edycji konkursu laur przyznano marketowi REWE zlokalizowanym w monachijskim domu handlowym Fünf Höfe. Co wyróżnia nagrodzony sklep? Które z wdrożonych rozwiązań warte są naśladowania w polskich warunkach?

Charakterystyka przedsiębiorstwa

REWE Markt jest jedną z największych firm działających na niemieckim rynku FMCG, ze szczególnym uwzględnieniem handlu produktami spożywczymi. Wyróżniona placówka jest jedną spośród ponad 3 000 działających pod marką REWE – czy to jako część sieci, czy w ramach partnerstwa. W skali roku łączne obroty przedsiębiorstwa sięgają 17,7 mld euro. – Choć REWE to ogromna i zasobna organizacja, część wykorzystywanych przez nią rozwiązań w zakresie ekspozycji produktów można z powodzeniem zastosować nawet w niewielkich, sklepach – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. – Warto inspirować się tym i wyciągać wnioski z tego, co robią najlepsi. Tym bardziej, jeśli wdrożenie określonych pomysłów przynosi wymierne korzyści i charakteryzuje się krótkim czasem zwrotu z inwestycji, także w naszych realiach – dodaje.

A to już wiesz?  Drugie życie hal magazynowych FSO

Fünf Höfe, budynek w którym znajduje się market, to ekskluzywny obiekt biurowo-biznesowo-mieszkalny położony w sercu Monachium. Część stanowiącą jego galerię handlową tworzy 60 restauracji, barów i sklepów. Jeden z nich to delikatesy REWE, łączące spożywczą ofertę segmentu premium z gastronomią oraz szeregiem usług wpływających pozytywnie na jakość doświadczeń zakupowych konsumentów.

Wdrożone rozwiązania

„Życie premium” – takie motto obrała i postanowiła wieloaspektowo realizować nagrodzona placówka. – Ekskluzywne wyposażenie, atrakcyjna ekspozycja produktów, delikatesy, szeroki asortyment artykułów regionalnych oraz duże strefy convenience oraz gastronomiczne – tymi narzędziami posługujemy się wcielając w życie naszą ideę – mówi Husein Dugonjic, menadżer sklepu. – Od samego początku celem było dać klientom doświadczenia, które zapamiętają i dzięki którym będą z radością wracać do sklepu. Dobierając rozwiązania uwzględniliśmy także charakter miejsca, w którym działamy – dodaje. Na poziomie asortymentu koncepcja jest realizowana przez dużą różnorodność i dostępność artykułów segmentu premium. Na półkach i w ladach chłodniczych znaleźć można najmodniejsze obecnie składniki, ekskluzywne wyroby kuchni włoskiej, świeże ryby, regionalne wędliny, sery i przekąski. Dopełnieniem jest wysokiej jakości mięso, kawior, ostrygi, makaroniki i własne wypieki. W parze z klasą towarów idzie ich oprawa. Wykonanym na zamówienie meblom i granitowej ladzie towarzyszy przemyślany system oświetlenia. – W delikatesach REWE dążono do optymalnego połączenia oświetlenia ogólnego i akcentującego – mówi Filip Gabryelczyk. – Do oświetlenia wysp z produktami wykorzystano kierunkowe reflektory, pozwalające dostosować rozkład światła do zmiennego asortymentu produktów konfekcjonowanych. Żywność świeżą doświetlono przy użyciu wbudowanych w sufit opraw z regulowanym ustawieniem głowicy i specjalistycznymi modułami oświetleniowymi, podkreślającymi wizualne walory mięsa, ryb i serów. Pomiędzy regularnymi alejkami zastosowano natomiast rozwiązania gwarantujące jednorodne oświetlenie o dużym natężeniu – wymienia przedstawiciel grupy TRILUX, której oprawy wykorzystano w nagrodzonym sklepie. By jeszcze bardziej uwypuklić odmienność REWE od standardowego marketu, zapewniono klientom szereg usług dodatkowych. Produkty można zdeponować w zamykanych szafkolodówkach, a telefon – naładować w przeznaczonej do tego stacji. Dodatkowo, przed rozpoczęciem zakupów istnieje możliwość dezynfekcji wybranego wózka. Wszystko, by stworzyć konsumentom komfortowe warunki, dzięki którym będą chętnie wracać.

A to już wiesz?  HELIO made in Poland

Jak przenieść pomysły REWE na polski grunt?

Choć opis rozwiązań zastosowanych przez najlepszy w Niemczech sklep spożywczy 2017 roku po części brzmi jak z bajki, po dostosowaniu do charakteru konkretnej placówki handlowej, można z powodzeniem budować na nich swoją przewagę konkurencyjną. Trzeba jednak pamiętać przy tym, że nie każdy obiekt znajduje się w sercu ruchliwej metropolii oraz, że w mało którym miejscu mamy do czynienia z ekskluzywną klientelą. Z całą pewnością z opisanego przypadku można wyciągnąć co najmniej kilka cennych wniosków. Po pierwsze, na bieżąco należy śledzić zmiany preferencji konsumentów i dostosowywać do nich zatowarowanie. Po drugie, atrakcyjna ekspozycja to połowa sukcesu. Warto zorientować się, czy w wypadku konkretnej placówki opłacalne może być zastosowanie oświetlenia akcentującego i specjalistycznych opraw z modułami do żywności świeżej. Po trzecie – choć szafkolodówki i dezynfekcja koszyka to w większości przypadków przesada, należy stale poszukiwać narzędzi, dzięki którym klienci będą czuć się w naszym sklepie lepiej niż w innych. Wreszcie – by osiągnąć sukces nie trzeba być najlepszą placówką w kraju. Wystarczy dążyć do tego, by być ulubionym miejscem zakupów stałego grona oddanych konsumentów.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Jak oświetlono Store of the Year 2017? BIZNES, Handel - Niemiecki Związek Handlu przyznaje swoją nagrodę, by docenić najciekawsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania wdrożone w sklepach w minionym roku. Czego od laureatów mogą nauczyć się polscy kupcy?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy