Biznes Handel

Język nowej generacji

Język nowej generacji
Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią? Co warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, grupy potencjalnych

Data publikacji: 2020-01-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Język nowej generacji
Kategoria: BIZNES Handel

Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią? Co warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, grupy potencjalnych klientów.

Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią, wreszcie czy rzeczywistość, w której zostali wychowani warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie współczesne marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, pokaźnej grupy potencjalnych klientów. Jakie strategie obiorą?

Z jak zmiany

Młodzi ludzie stanowią obecnie 30% światowej populacji. Najstarsi przedstawiciele tej generacji kończą właśnie 21 lat i stają w pełni świadomymi konsumentami. Ta pokaźna grupa nowych klientów to „łakomy kąsek” dla wszystkich marketingowców. Dlatego firmy, także z branży FMCG opracowują i wdrażają strategie biznesowe, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania przedstawicieli tego pokolenia.  – Według badania OC&C Strategy Consultants osoby urodzone po 1998 roku rozwijają trendy zapoczątkowane przez Millenialsów. Mowa m.in. o poczuciu wspólnoty i odpowiedzialności społecznej czy pragnieniu doświadczania bardziej niż posiadania. Z drugiej strony, kształtują też własne, nowe wzorce i postawy. Jeśli chodzi o kryteria dotyczące decyzji zakupowych, przedstawiciele pokolenia Z wciąż, podobnie jak starsze generacje, kierują się głównie ceną i jakością. Jednocześnie, biorą oni pod uwagę również takie czynniki jak styl czy unikalność. Podczas zakupów, pokolenie Z wybiera marki, które reprezentują zbliżony do ich system wartości  – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Globalny dostęp

Najmłodsze pokolenie, o które w najbliższym czasie powalczą firmy wyróżnia się globalnym charakterem. To ludzie, którzy dorastali w dobie wszechobecnego internetu. Mają dziś dostęp do tych samych informacji i mediów, a także, co ważne, możliwość zakupu tych samych usług i produktów. Osoby mieszkające na wschodniej czy zachodniej półkuli mogą więc postrzegać świat w zaskakująco podobny sposób i reagować na podobne bodźce. Chcąc dotrzeć z przekazem do jak najszerszej grupy odbiorców globalne marki często wybierają więc znanych na całym świecie celebrytów, dzięki którym komunikują swoje produkty w Ameryce, Europie czy Azji. Podobnie działa to także w skali danego kraju. Przykład? Jedna z ostatnich kampanii realizowana przez Perfetti van Melle dla Chupa Chups, angażująca Stuu i Naruciaka, jednych z najpopularniejszych infuencerów w Polsce. Ich #SourInfernalsChallenge zobaczyło niemal 1,5 widzów!

A to już wiesz?  Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać?

Niepodważalna indywidualność

Wchodząca na rynek generacja chętnie przyjmuje globalnie dostępnie wzorce i postawy. Lubi mainstreamowe marki i asortyment z rozpoznawalnym logo.  Jednocześnie jednak poszukuje produktów, które wyróżniają się czymś niezwykłym. I niekoniecznie chodzi o nowości. Przedstawiciele pokolenia Z chętnie sięgają także po limitowane edycje dobrze znanych produktów wypuszczane na rynek np. przy okazji wydarzeń na świecie. – W Perfetti Van Melle stale przyglądamy się trendom na rynku i nieustannie staramy się na nie na bieżąco odpowiadać. Rok 2020 będzie dla nas niezwykle intensywny, jako że szykujemy dla naszych klientów, także tych z Pokolenia Z serie produktów, które z pewnością będą dla nich sporym, pozytywnym, zaskoczeniem – komentuje Bonecki.

Wśród Pokolenia Z znajdziemy świadomych konsumentów, którzy mają wysokie wymagania względem marek. Wartości, które cenią powinny być zawarte w DNA brandów. Chcąc dotrzeć i przekonać do siebie przedstawicieli tej generacji firmy muszą pamiętać o zapewnieniu konsumentom odpowiednich wrażeń i stałej obecności w mediach społecznościowych. To one najbardziej wpływają na umysły i decyzje najmłodszych kupujących. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że stawka o którą walczą firmy jest wysoka.  Nawiązanie silnej relacji „marka – konsument” z pokoleniem, które dopiero wkracza w dorosłość może zaowocować zdobyciem lojalnego klienta na lata.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Język nowej generacji BIZNES, Handel - Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią? Co warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, grupy potencjalnych klientów.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy