Data publikacji: 2019-07-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kapsułki przyszłości już dziś w Polsce
Kategoria: BIZNES Handel
Nadchodzi przełom na rynku środków do prania. W lipcu br. firma Henkel wprowadza na rynek nowość w najszybciej rozwijającej się kategorii środków do prania – rewolucyjne kapsułki do prania Persil Discs z 4 komorami.
Dzięki najnowocześniejszej technologii gwarantują one doskonały efekt prania. Wartościowa sprzedaż całej kategorii kapsułek do prania osiągnęła w 2018 roku 541 mln PLN. To nowa era czystości i znaczne ułatwienie dla polskich gospodarstw domowych.
W Polsce środki do prania należą do najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Kategoria ta dzieli się na tradycyjne środki piorące, takie jak proszki, oraz środki nowoczesne, czyli żele i kapsułki. Te ostatnie stanowią ponad połowę całego rynku uniwersalnych środków piorących, przy czym kapsułki rozwijają się najszybciej, osiągając obecnie blisko 40% rynku. Od 2016 do 2018 roku segment ten wzrósł o 25%, a tylko w ostatnich czterech kwartałach skoczył aż o 18,9%.
– Opierając się na wynikach badań rynku i w związku ze stałym wzrostem segmentu kapsułek, Persil stawia na rozwój tej kategorii. Obserwując tendencje rynkowe, jesteśmy przekonani, że kapsułki to przyszłość środków piorących. Nie może być inaczej ze względu na współczesne tempo życia i wszechobecny brak czasu. Nowe Persil Discs spełniają wszystkie potrzeby konsumentów, którzy z pewnością docenią łatwość użycia i dozowania tego innowacyjnego środka piorącego – mówi Krzysztof Brabander, Brand Manager marki Persil.
Persil Discs to pierwsze na rynku kapsułki z 4 komorami o 4 różnych właściwościach: usuwanie plam, blask, długotrwała świeżość i delikatność dla tkanin. W kontakcie z wodą żele w komorach rozpuszczają się błyskawicznie, uwalniając pełną moc podczas procesu prania. W ten sposób konsument dostaje gotowy produkt o precyzyjnie odmierzonej dozie środka piorącego, który ułatwia codzienne obowiązki i oszczędza cenny czas. Warto podkreślić, że kapsułki Persil Discs zawierają zdwojoną ilość rozjaśniacza optycznego*, który zapewnia ubraniom do 50% więcej blasku.
Wprowadzenie nowych 4-komorowych kapsułek Persil Discs to w pełni uzasadniony ruch spółki Henkel, korespondujący z obecnymi tendencjami rynkowymi. Badania dowodzą, że kapsułki to kategoria przyszłości, ponieważ konsumenci coraz częściej przy wyborach zakupowych kierują się wygodą użytkowania[1]. Dodatkowym argumentem za udoskonalaniem tej kategorii jest fakt, iż 82% kupujących zwraca szczególną uwagę na jakość produktu[2], a jak wskazują badania, segmenty rozwijają się za sprawą produktów premium[3].
– Misją firmy Henkel jest tworzenie produktów, które będą ułatwiać codzienną rutynę konsumentów. Przypominam, że pierwsze kapsułki piorące marki Persil Mega Caps powstały już w 2012 r. Wtedy to Henkel otworzył nowy etap w badaniach i rozwoju innowacyjnych detergentów, umożliwiając umieszczenie gotowej dozy płynnego detergentu bezpośrednio w bębnie pralki – podkreśla Krzysztof Brabander. – Persil Discs powstały w wyniku wieloletnich prac nad udoskonaleniem tego wyjątkowo wygodnego środka do prania i z przyjemnością mogę stwierdzić, że efekt jest niezwykle satysfakcjonujący.
Potwierdzają to testy konsumenckie. Persil Discs uzyskał doskonałe wyniki, jeśli chodzi o takie aspekty jak: usuwanie trudnych plam, ochrona kolorów, efektywna ochrona włókien czy efekt świeżości. Kształt i design kapsułek wzmagają konsumencką ciekawość i zostały ocenione jako “najbardziej unikalne”, a 4 komory są postrzegane jako gwarancja większej liczby korzyści[4].
Nowe Persil Discs wchodzą na rynek w wyróżniającym się designie wskazującym na wysoką jakość produktu i przy szeroko zakrojonym wsparciu marketingowym. Będą dostępne w dwóch wariantach: do prania białego oraz kolorowego, w rozmiarach 8, 22, 28 i 38 prań. Wprowadzeniu produktu na wszystkie rynki krajów Europy Środkowo-Wschodniej towarzyszyć będzie intensywna kampania telewizyjna i w mediach cyfrowych, a także reklama prowadzona w punktach handlowych i dystrybucja próbek.
*w porównaniu do Persil DC
[1] Źródło: GfK 2006-2018.
[2] Źródło: Shopper Study 2017.
[3] Źródło: Nielsen, Total Polska, 2018.
[4] Źródło: HUT Germany 2018.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: