Data publikacji: 2018-09-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Konsumenci chętniej sięgają po produkty funkcjonalne
Kategoria: BIZNES Handel
Wybierając produkty spożywcze, coraz częściej zwracamy uwagę już nie tylko na ich smak, ale także dodatkowe właściwości. W przypadku gum zależy nam m.in., aby wspomagały higienę jamy ustnej i działały przeciwpróchniczo oraz żeby skutecznie odświeżały oddech.
Wybierając produkty spożywcze, coraz częściej zwracamy uwagę już nie tylko na ich smak, ale także dodatkowe właściwości. W przypadku gum zależy nam m.in., aby wspomagały higienę jamy ustnej i działały przeciwpróchniczo oraz żeby skutecznie odświeżały oddech. Za tego typu produkty konsumenci są gotowi zapłacić więcej.
Spożywcze produkty funkcjonalne w ostatnim czasie zyskują w oczach polskich konsumentów. Klienci coraz częściej poszukują nie tylko artykułów, które znają, ale też takich, które oprócz ulubionego smaku zapewniają dodatkowe właściwości i korzystnie wpływających na organizm, np. wspomagających higienę jamy ustnej, podnoszących odporność, czy obniżających poziom cholesterolu. Według badań Nielsena pt. „Make it healthy” cztery na dziesięć osób uważa, że spożywcze produkty funkcjonalne pomagają w utrzymaniu zdrowego trybu życia. Do ich zakupu nie zniechęca też cena. Aż 35 proc. respondentów twierdzi, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.
Marki zyskują na wzroście oczekiwań
Konsumenci coraz częściej poszukują produktów funkcjonalnych czyli takich, które zawierają wartość dodaną zaspokajającą ich potrzeby. Przykładami mogą być słodycze z obniżoną zawartością cukru lub słodzone ksylitolem, produkty z dodatkiem witamin podwyższających odporność organizmu, czy odświeżające oddech. Duży wpływ na to zjawisko ma między innymi rosnąca liczba diabetyków w Polsce, czy aktualna moda na prowadzenie zdrowego i aktywnego trybu życia. Zmiany nawyków i rosnące zjawisko występowania wśród Polaków chorób cywilizacyjnych sprawiają, że konsumenci stawiają markom coraz większe wymagania, co jednocześnie daje im szansę na dopasowanie się do potrzeb klientów.
– Zawsze bacznie obserwujemy nowe trendy na rynku i staramy się odpowiadać na potrzeby konsumenta. Dlatego zdecydowaliśmy się na dystrybucję na terenie Polski popularnych na zachodzie pastylek Fisherman’s Friend w trzech wariantach: Original, Lemon oraz Mint. Wariant Original bazuje na tradycyjnej recepturze z XIX wieku. Pastylki nie zawierają sztucznych barwników i aromatów, a ich skład bazuje na mentolu i eukaliptusie, dzięki czemu pomagają odblokować gardło i nos. Fisherman’s Friend Lemon i Mint zapewniają z kolei dużą dawkę odświeżenia i są dobrym wyjściem dla diabetyków, gdyż nie zawierają cukru. Dodatkowo oferujemy również gumy Mentos Pure Fresh, których żucie wspomaga higienę jamy ustnej i pozbycie się resztek pożywienia. Zawierają ksylitol, który ma działanie przeciwpróchnicze – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.
Badania Nielsena pokazują, że coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych produktami funkcjonalnymi. Można więc spodziewać się, że rynek ten w Polsce w przeciągu kilku lat nadal będzie dynamicznie się rozwijał, a dostęp do tzw. artykułów „double win” będzie jeszcze łatwiejszy.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: