Data publikacji: 2014-12-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Konsumenci testują najlepsze marki
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Po raz pierwszy w Polsce wystartowało badanie konsumenckie Wybór Konsumenta, którego celem jest rzetelne wyłonienie najlepszych marek, dostępnych na rynku polskim.
Po raz pierwszy w Polsce wystartowało badanie konsumenckie Wybór Konsumenta, którego celem jest rzetelne wyłonienie najlepszych marek, dostępnych na rynku polskim. Jest to pierwszy taki projekt na naszym rynku, w którym opinia konsumenta jest brana pod uwagę na wszystkich etapach oceny. W projekcie może wziąć udział każda firma niezależnie od tego jaki segment rynkowy reprezentuje.
Fundamentalnym założeniem Wyboru Konsumenta jest rzeczywisty kontakt konsumentów z testowanym produktem lub usługą. System oceny i klasyfikacji marek składa się z kilku etapów badania, odzwierciedlających rzetelną opinię konsumentów na temat danego produktu lub usługi.
Kroki do zwycięstwa
W pierwszej kolejności, po wyłonieniu wszystkich marek, chcących wziąć udział w projekcie organizowane są badania fokusowe, podczas których wybierane są najwyżej ocenione cechy produktów i usług w opinii konsumentów. Wytypowane kryteria poddawane są kolejnemu badaniu w postaci wywiadu online, gdzie konsumenci szeregują cechy od najważniejszych do najmniej istotnych, które wpływają na ich decyzje o dokonaniu zakupu.
W kolejnym etapie wybierane są najważniejsze cechy, które uzyskały od 80 do 90 proc. punktów i analizowane są w kontekście danej kategorii. Następnie odbywają się bardziej szczegółowe badania, dzięki którym wyłaniane są najlepsze firmy z każdej dziedziny. – Do każdego produktu lub usługi dobierana jest najbardziej optymalna technika badawcza, która pozwala na zachowanie najwyższej obiektywnej oceny. W zależności od rodzaju produktu lub usługi dopasowujemy następujące typy badań: tzw. ślepy test sensoryczny, home test, mystery shopper, online, call center lub techniki mieszane. Ostatnim etapem badania jest ogłoszenie wyników zarówno zwycięzcom jak i pozostałym uczestnikom projektu – wyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta.
Warto podkreślić, że oprócz marki, która zgłosiła chęć udziału w projekcie Wybór Konsumenta, oceniania jest również najbliższa konkurencja z tego samego segmentu branżowego. W celu uzyskania precyzyjnych wyników, oceniane są minimum dwie inne firmy, które stanowią największą konkurencję dla marki biorącej udział w projekcie.
Kto może się zgłosić?
Aby wziąć udział w badaniu firmy zgłaszają swoje usługi lub produkty poprzez stronę www.wyborkosnumenta.com.pl. W odpowiedzi firma zgłaszająca chęć uczestnictwa otrzymuje komplet dokumentów, które należy wypełnić i podpisać. Co ciekawe, firmy zainteresowane udziałem w badaniu mogą zgłaszać swoje produkty do udziału w badaniu wielokrotnie.
– Firmy, które podpisują umowę z projektem na bieżąco otrzymują informacje o przebiegu badań, dzięki czemu klienci mają zapewniony ciągły kontakt z osobami odpowiedzialnymi za projekt. Świadczy to o całkowitej przejrzystości działań, nie tylko w zakresie stosowanej metodologii, ale także w relacjach z badanymi markami – dodaje Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta.
Projekt Wybór Konsumenta został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. Badanie koordynuje firma Consumer Choice – centrum oceny satysfakcji konsumenta, która nadzoruje prace Netsondy odpowiedzialnej za badania mediów oraz Controlvet Controlvet Food Safety Polska, która odpowiada za badania sensoryczne na produkty i usługi.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: