Biznes Gospodarka

Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią

Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią
Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy - zdrową alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van

Data publikacji: 2014-10-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy – zdrową alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van Pur.

Kategoria kwasu chlebowego rozwija się dynamicznie – na przestrzeni lat 2012-2014 odnotowano znaczny wzrost sprzedaży tej kategorii, zarówno w ujęciu wolumenowym, wartościowym jak i ilościowym. Rynek kwasu chlebowego jest bardzo skoncentrowany – skupia się wokół 5 głównych producentów. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest firma Van Pur odpowiadająca za 67,8% wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014[1].

„Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu Polaków – zaczynamy jeść coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać – potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego będącego naturalną alternatywą dla słodkich napojów gazowanych pełnych chemicznych dodatków” – mówi Anna Glina, Brand Manager marki Razowy Kwas Chlebowy.

Polacy najchętniej sięgają po kwas chlebowy w plastikowych opakowaniach, decydując się najczęściej na wybór butelek o pojemności 1,5 l[2]. Trend ten został zapoczątkowany przez markę Van Pur, która jako pierwsza zainicjowała sprzedaż produktu o tej pojemności. Napój najczęściej trafia do koszyków klientów średnich sklepów spożywczych, na drugim miejscu uplasowały się supermarkety[3].

Razowy Kwas Chlebowy w większości rejonów kraju przez długi czas był napojem zapomnianym i niedocenianym. Dużą popularnością cieszył się on zawsze na Podlasiu, stanowiąc element codziennego jadłospisu. Tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu dzięki firmie Van Pur, która przeprowadziła pierwszą ogólnopolską kampanię Razowego Kwasu Chlebowego.

A to już wiesz?  Pandemia przyspiesza cyfryzację i automatyzację biznesów

„Wyniki sprzedaży cieszą nas tym bardziej, ponieważ to działania marki Van Pur w głównej mierze przyczyniły się do wzrostu znaczenia tej kategorii. Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu” – podsumowuje Anna Glina.

Razowy Kwas Chlebowy to naturalny, słodowy napój gazowany, inspirowany tradycyjną recepturą. Powstaje z krystalicznej wody i słodów: żytniego i jęczmiennego. To właśnie dzięki zawartości zbóż napój ma charakterystyczny lekki posmak chleba z delikatną nutą karmelu i wyczuwalnym posmakiem czekolady. Napój nie zawiera konserwantów, barwników ani sztucznych aromatów. Produkt zadebiutował w plastikowych butelkach o pojemności 1,5 l w 3 smakach – klasycznym, żurawinowym i śliwkowym ( sugerowana cena na półce: 1,5 l – 3,80 zł). Teraz klasyczny Razowy Kwas Chlebowy pojawia się w wersji słodzonej cukrem trzcinowym w szklanej butelce, o pojemności 0,33 l z otwarciem twist-off, zapewniającym komfort otwierania i przechowywania napoju (sugerowana cena na półce: 2 zł /0,33l).

 

 

[1] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

[2] Producent Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy, Segmentacja wg wielkości opakowania

[3] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią BIZNES, Gospodarka - Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy - zdrową alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van Pur.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy