Data publikacji: 2014-10-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy – zdrową alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van Pur.
Kategoria kwasu chlebowego rozwija się dynamicznie – na przestrzeni lat 2012-2014 odnotowano znaczny wzrost sprzedaży tej kategorii, zarówno w ujęciu wolumenowym, wartościowym jak i ilościowym. Rynek kwasu chlebowego jest bardzo skoncentrowany – skupia się wokół 5 głównych producentów. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest firma Van Pur odpowiadająca za 67,8% wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014[1].
„Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu Polaków – zaczynamy jeść coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać – potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego będącego naturalną alternatywą dla słodkich napojów gazowanych pełnych chemicznych dodatków” – mówi Anna Glina, Brand Manager marki Razowy Kwas Chlebowy.
Polacy najchętniej sięgają po kwas chlebowy w plastikowych opakowaniach, decydując się najczęściej na wybór butelek o pojemności 1,5 l[2]. Trend ten został zapoczątkowany przez markę Van Pur, która jako pierwsza zainicjowała sprzedaż produktu o tej pojemności. Napój najczęściej trafia do koszyków klientów średnich sklepów spożywczych, na drugim miejscu uplasowały się supermarkety[3].
Razowy Kwas Chlebowy w większości rejonów kraju przez długi czas był napojem zapomnianym i niedocenianym. Dużą popularnością cieszył się on zawsze na Podlasiu, stanowiąc element codziennego jadłospisu. Tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu dzięki firmie Van Pur, która przeprowadziła pierwszą ogólnopolską kampanię Razowego Kwasu Chlebowego.
„Wyniki sprzedaży cieszą nas tym bardziej, ponieważ to działania marki Van Pur w głównej mierze przyczyniły się do wzrostu znaczenia tej kategorii. Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu” – podsumowuje Anna Glina.
Razowy Kwas Chlebowy to naturalny, słodowy napój gazowany, inspirowany tradycyjną recepturą. Powstaje z krystalicznej wody i słodów: żytniego i jęczmiennego. To właśnie dzięki zawartości zbóż napój ma charakterystyczny lekki posmak chleba z delikatną nutą karmelu i wyczuwalnym posmakiem czekolady. Napój nie zawiera konserwantów, barwników ani sztucznych aromatów. Produkt zadebiutował w plastikowych butelkach o pojemności 1,5 l w 3 smakach – klasycznym, żurawinowym i śliwkowym ( sugerowana cena na półce: 1,5 l – 3,80 zł). Teraz klasyczny Razowy Kwas Chlebowy pojawia się w wersji słodzonej cukrem trzcinowym w szklanej butelce, o pojemności 0,33 l z otwarciem twist-off, zapewniającym komfort otwierania i przechowywania napoju (sugerowana cena na półce: 2 zł /0,33l).
[1] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas Chlebowy
[2] Producent Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy, Segmentacja wg wielkości opakowania
[3] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: