Data publikacji: 2017-04-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: LPP zwiększa kontrolę warunków pracy w azjatyckich fabrykach
Kategoria: BIZNES Handel
LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay podsumowuje dotychczasowe działania, których celem jest poprawa warunków produkcji odzieży w Azji.
LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay podsumowuje dotychczasowe działania, których celem jest poprawa warunków produkcji odzieży w Azji. Jednocześnie wraz,
z międzynarodowym audytorem, firmą SGS, przygotowuje się do współpracy, której celem będzie sprawdzenie, na ile poszczególni dostawcy LPP w Bangladeszu działają zgodnie
z Kodeksem Postępowania LPP.
Odpowiedzialność, jaka spoczywa na naszej branży, a także oczekiwania konsumentów względem przedsiębiorstw zlecających produkcję zewnętrznym dostawcom są coraz większe. Z roku na rok przybywa też konsumentów, chcących mieć pewność, że ubrania, które noszą, powstają w bezpiecznych warunkach, a prawa szyjących je osób są respektowane – mówi Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP. Zdecydowaliśmy się na współpracę z SGS, bo chcemy mieć pewność, że fabryki realizujące nasze zlecenia, przestrzegają najważniejszych dla nas zasad.
LPP od 2013 roku podejmuje szereg działań, które realnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa i warunków produkcji. Firma koncentruje się przede wszystkim na dostawcach z Bangladeszu, ponieważ w tym kraju występuje nadal najwięcej wyzwań, a równocześnie tamtejszy przemysł odzieżowy rozwija się błyskawicznie. Przez ostatnie 4 lata w LPP powstały struktury odpowiedzialne za kontrolę łańcucha dostaw, wdrożono Kodeks Postępowania dla zagranicznych dostawców. Audytorzy LPP, oprócz fabryk w Bangladeszu, wizytowali zakłady produkcyjne w: Turcji, Kambodży, Birmie, Wietnamie oraz w Indiach i Chinach. Nakłady inwestycyjne LPP na ten cel wynoszą blisko
16 mln. zł.
Od 2013 roku LPP jest aktywnym członkiem porozumienia ACCORD (The Bangladesh Accord on Fire and Building Safety). Pod egidą ACCORDU kontrolom poddano blisko 80 fabryk, którym LPP zleca produkcję, w tym 30 podmiotów, dla których firma jest głównym zleceniodawcą. W niemal wszystkich fabrykach realizowane są plany naprawcze, a ¾ zmian zostało już wdrożonych. Ten wynik jest porównywalny ze średnią dla wszystkich fabryk kontrolowanych przez audytorów ACCORDU.
W efekcie wspólnych działań organizacji ACCORD oraz LPP, w ponad 90 proc. fabryk wymieniono lub zmodernizowano instalacje elektryczne, co pozwoliło wyeliminować potencjalne zagrożenia
i zachować wymagane standardy. W ok. 75 proc. fabryk zainstalowano też wymagane zabezpieczenia przeciwpożarowe. Ponadto w niemal 60 proc. skontrolowanych zakładów wzmocniono konstrukcję budynków – odsetek ten jest nieco mniejszy, ponieważ część właścicieli fabryk zdecydowała się przenieść produkcję do bezpiecznych budynków, zamiast eliminować zagrożenia w dotychczas wykorzystywanych obiektach.
Dotychczas koncentrowaliśmy się przede wszystkim na wdrażaniu zmian tam, gdzie są one najpilniejsze, a także na zbieraniu doświadczeń i wypracowywaniu naszych standardów wobec dostawców. Działania te będziemy kontynuować, ale to nie jedyne nasze aktywności. Przed nami kolejne ważne kroki – przyjęcie w najbliższych miesiącach strategii CSR oraz przygotowanie raportu pozafinansowego za ten rok. Pierwszy dokument usystematyzuje wszystkie nasze działania pod kątem odpowiedzialności biznesu, wyznaczy priorytety i kluczowe cele. Drugi, ogólnodostępny, będzie zbiorem informacji o funkcjonowaniu spółki oraz o wyzwaniach czekających nas w najbliższych latach w obszarze CSR – dodaje Anna Miazga.
Kontrola łańcucha dostaw LPP – kluczowe działania:
2013:
Przystąpienie LPP do Porozumienia ACCORD (The Bangladesh Accord on Fire and Building Safety) – aktywne, stałe członkostwo w pracach Porozumienia
Dobrowolna darowizna na rzecz poszkodowanych oraz rodzin ofiar katastrofy w kompleksie Rana Plaza w Bangladeszu
2014 – 2016:
Opracowanie, upublicznienie i wdrożenie Kodeksu Postępowania
Powołanie Działu Audytu LPP
Powołanie Działku Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju
Rozpoczęcie działalności placówki LPP w Dhace, stolicy Bangladeszu. (Do zadań placówki należy m.in. audytowanie fabryk)
2017:
Współpraca z SGS – ocena ryzyk naruszeń Kodeksu Postępowania w Bangladeszu
Zakończenie szeregu działań dialogowych (ankiety, wywiady, panel) poprzedzających przyjęcie strategii CSR
Przyjęcie strategii CSR przez Zarząd LPP
Od 2018:
Raportowanie danych pozafinansowych w międzynarodowym standardzie GRI Standards.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: