Biznes Handel

Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy

Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy
Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to

Data publikacji: 2017-09-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy
Kategoria: BIZNES Handel

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%.

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), którą w 2015 roku wybierało 21% osób, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci

„Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat® InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat® InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Dodał, że smaczkiem tego badania jest fakt, że Paczkomat® InPost jest wybierany blisko dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe. „Nikt z nas nie lubi czekać w kolejkach, a są one synonimem punktów pocztowych dominującego operatora. Samoobsługowy Paczkomat® będzie w stanie w praktyce w ciągu kilku najbliższych lat w większości zastąpić tradycyjną pocztę. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę, zarówno krajową jak i zagraniczną, i zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi” – podkreśla Brzoska.

Raport Gemiusa przynosi też inne, bardzo dobre dla Grupy Integer.pl, informacje. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

A to już wiesz?  KiK otworzył trzy nowe sklepy

„Nic lepiej nie motywuje do pracy nad jakością usług jak informacja, że oferowane rozwiązanie jest doceniane przez coraz większą grupę klientów. Fakt, że dla 50% kupujących w sieci Paczkomat® jest motywatorem do zakupów, powinien być też mocnym sygnałem dla sklepów internetowych. Oznacza on bowiem jedno:  jeśli nie udostępniasz możliwości dostaw poprzez Paczkomat®, to klient może ze swoimi pieniędzmi udać się do konkurenta, który ma taki sam produkt, ale jego przewagą jest możliwość dostaw poprzez Paczkomat®” – zaznacza Rafał Brzoska. 

Paczkomat jest mężczyzną?

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. Jednak o ile w 2015 roku 12% kobiet i 9% mężczyzn korzystających z e-handlu wybierało Paczkomat, to w 2017 roku ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni – 27% wybiera tą formę dostarczenia zakupów wobec 18% wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów® InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oferowanych usług kurierskich oraz zaawansowania technologicznego pozostałych usług logistycznych.

W grupie wiekowej 25-34 lata aż 56% jako formę dostawy, motywującą do zakupów w Internecie wskazało Paczkomat® InPost, a średnie i wyższe wykształcenie ma odpowiednio 54% i 58%.

„Raport Gemius e-commerce w 2017 roku stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów” – powiedział Rafał Brzoska. 

 

O Integer.pl

 

Grupa Integer jest liderem nowoczesnego sektora logistycznego w Polsce. Poprzez nowatorskie rozwiązanie takie jak Paczkomaty® InPost zrewolucjonizowała rynek logistyki dla e-commerce w Polsce i Europie. 

A to już wiesz?  Od praktyki, przez staż po etat. KAN przyucza do zawodu

Paczkomaty® InPost oprócz Polski i Wielkiej Brytanii – w których funkcjonują kolejno największe sieci – są obecne we Francji i Włoszech, które są kluczowymi dla InPost rynkami. Ponadto w sieci InPost Paczkomaty® funkcjonują w m.in. Czechach, Słowacji, Węgrzech. Oprócz tego Paczkomaty® z powodzeniem są wykorzystywane w sieciach lokalnych firm kurierskich lub pocztowych w takich krajach jak Chile, Estonia, Litwa i Łotwa, Australia, Kolumbia, Islandia czy Irlandia. Na koniec 2016 roku na całym świecie działało ponad 6000 Paczkomatów®, z tego ponad 5000 w sieci InPost.

Najwyższą jakość Paczkomatów® InPost podkreśla otrzymanie licznych wyróżnień międzynarodowych m.in.: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014 czy nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, a ponad to wszystko 4 nagrody World Mail Awards otrzymane w latach: 2010, 2011 oraz 2013. W czerwcu 2016 r InPost został po raz kolejny laureatem konkursu World Post & Parcel Awards i otrzymał nagrodę w kategorii Customer Service.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy BIZNES, Handel - Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy