Data publikacji: 2019-08-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: PizzaPortal.pl ma nowego właściciela, z którym rozwinie obszar dostaw
Kategoria: BIZNES Gospodarka
PizzaPortal.pl – pierwszy w Polsce serwis umożliwiający zamawianie jedzenia online, należy do Glovo – najpopularniejszego hiszpańskiego agregatora założonego w 2015 roku w Barcelonie.
Glovo to obecnie najszybciej rozwijający się gracz na rynku dostaw jedzenia, prowadzący działalność w 26 krajach. Dotychczasowy właściciel PizzaPortal.pl AmRest Holdings 13 sierpnia br. zbył 100 proc. udziałów w PizzaPortal.pl za łączną kwotę 30 mln EUR plus 5 mln EUR kwoty warunkowej („earn-out”).
Serwis PizzaPortal.pl po pierwszych latach bardzo intensywnego rozwoju zaczął poszukiwać nowej drogi, która pozwoli lepiej wykorzystać potencjał dynamicznie zmieniającego się rynku. W 2017 roku AmRest Holdings przejął 51 proc. udziałów w PizzaPortal.pl od Delivery Hero, a w 2019 roku zyskał już pełną kontrolę. Przez ostatnie dwa i pół roku firma dynamicznie się rozwijała, zwiększając bazę restauracji do blisko 4000 w ponad 300 miastach. Przeprowadzono gruntowną transformację kluczowych obszarów biznesowych, a nowa strategia zaowocowała znacznym zwiększeniem świadomości marki, trzykrotnym zwiększeniem liczby zamówień, blisko 100% wzrostem rok do roku oraz nowymi partnerstwami m.in.: Coca-Cola, Pepsi, BLIK czy VISA.
„W latach 2017-2019 osiągnęliśmy duże sukcesy biznesowe, skupiając się na rozbudowie bazy restauracji i znacznie wzmacniając naszą pozycję w świadomości konsumentów. Zwiększyliśmy liczbę lokali dostępnych na platformie o lubiane przez Polaków marki. Glovo, jako nowy właściciel, posiadający know-how i własną flotę, umożliwia nam pożądany rozwój obszaru dostaw, który – obok rozszerzenia oferty o zamówienia i dostawę innych produktów – jest kluczem do zdobycia przewagi rynkowej. Do końca bieżącego roku, planujemy uruchomienie wspólnie nowej usługi w głównych polskich miastach” – powiedział Piotr Kruszyński CEO i członek zarządu PizzaPortal.pl.
Glovo to aplikacja umożliwiająca zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu godziny. Firma posiada 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Obecnie Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Firma zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 35 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: