Informacja prasowa
Warszawa, 17.01.2017 r.
Ponad 40% Polaków zamierza nabyć pojazd w 2017 roku. Jaki on będzie?
Dane pochodzące z raportu firmy Kongsberg Automotive Pruszków „Komfort jazdy II” wskazują, że nabyciem nowego auta w 2017 roku zainteresowany jest co ósmy Polak, a co trzeci zakupem samochodu z rynku wtórnego. Według ekspertów, na tle Europy wciąż rzadko pytamy o systemy komfortu jazdy, choć są one dostępne w coraz niższych klasach pojazdów.
Jak wynika z raportu przeprowadzonego na zlecenie firmy Kongsberg Automotive Pruszków, ponad 40 proc. Polaków planuje zakupić auto w 2017 roku. Częściej noworoczną decyzję zakupową deklarują mężczyźni. Jeśli chodzi o stan samochodów, to zdecydowana ich większość zostanie odkupiona od innych kierowców. Na nowe auto stać tylko nielicznych – prawie trzy razy więcej respondentów udzieliło odpowiedzi, że planuje zakup używanego samochodu (31 proc., zakup nowego auta – 12 proc.). Wyniki pochodzące z raportu „Komfort jazdy II” wskazują również, że w salonach motoryzacyjnych Polacy będą najczęściej pytać o takie opcje wyposażenia jak klimatyzacja, kamera cofania oraz podgrzewanie foteli, rzadziej natomiast o system masażu czy wentylację fotela.
Eksperci potwierdzają, że polscy kierowcy nie są jeszcze przyzwyczajeni do pytania sprzedawców o wszystkie dostępne na rynku opcje.
Zbyt rzadko zadajemy pytanie o systemy podparcia lędźwi i podparcia bocznego, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy dbając o nasz kręgosłup. Zbyt rzadko zwracamy uwagę również na systemy masażu, które są już często dostępne w modelach klasy średniej a bardzo istotnie redukują nasze zmęczenie za kierownicą – komentuje Michał Jaśkiewicz z Kongsberg Automotive Pruszków.
Z wiekiem rzadziej zmieniamy auta
Według raportu „Komfort jazdy II”, wraz z wiekiem maleje chęć zakupu bądź zmiany auta. Taki nabytek w 2017 roku planuje prawie 50 proc. młodych Polaków (18-34 lata), 40 proc. respondentów w wieku 35-44 oraz 37 proc. w wieku 45-55.
Analizując wyniki badania, można by uznać, że 2017 rok upłynie pod znakiem ogromnego rozwoju branży motoryzacyjnej. Aż 43 proc. Polaków zadeklarowało zakup bądź zmianę samochodu. Prawdopodobnie nie wszystkie noworoczne postanowienia będą miały przełożenie na rzeczywiste decyzje konsumenckie. Mam jednak nadzieję, że kierowcy, którzy zdecydują się na nowe auta, dokonają świadomych zakupów. Jak wynika z raportu, wiek jest czynnikiem determinującym preferencje co do wyposażenia samochodowego. Na przykład starsi kierowcy przykładają większą wagę do systemów komfortu jazdy, takich jak podparcie lędźwi, systemów wentylacyjnych foteli bądź masażu – mówi Krzysztof Hauk, Dyrektor Generalny Kongsberg Automotive Pruszków.
***
Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje się tu, m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati czy Bentley.
W Polsce Kongsberg Automotive działa już od 15 lat w Pruszkowie i zatrudnia obecnie blisko 1500 pracowników. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie, stąd część linii produkcyjnych jest wyposażona w roboty i w pełni zautomatyzowana. Kongsberg Automotive jest zakładem wyjątkowym pod względem innowacyjności i wyróżnia się na tle innych produkcji w naszym kraju.