Data publikacji: 2015-12-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pracownicy Netto: w naszej firmie panuje dobra atmosfera
Kategoria: BIZNES Handel
Netto rokrocznie sprawdza poziom zadowolenia swoich pracowników z atmosfery, jaka panuje w pracy. Wyniki badania Barometr 2015 pokazują, że pracownicy Netto są zadowoleni i dobrze czują się w swoich zespołach.
Badanie Barometr przeprowadzane jest w całej sieci Netto regularnie od kilku lat. Polski oddział firmy poprawił swój wynik satysfakcji z pracy o 1 pkt w stosunku do poprzedniego roku – pracownicy określali swój poziom zadowolenia średnio na 75 ze 100 możliwych punktów (gdzie 0 oznaczało „bardzo niezadowolony”, a 100 „bardzo zadowolony”). Wynik ten jest szczególnie satysfakcjonujący, biorąc pod uwagę fakt, że branża handlu detalicznego jest oceniana jako atrakcyjna pod względem zatrudnienia jedynie przez 20 proc. Polaków. Barometr 2015 zgromadził łącznie 3475 odpowiedzi pracowników Netto Polska, frekwencja wyniosła więc niemal 75 proc.[1]
Z badania wynika, że pracownicy są dumni z faktu, że pracują dla Netto (70 pkt) i wierzą w przyszły sukces marki (75 pkt). Barometr pokazał, że w sieci pracują przede wszystkim bardzo zgrane zespoły, w których każdy czuje się częścią grupy (69 pkt). Pracownicy bardzo wysoko oceniają również swoich bezpośrednich przełożonych, którzy ich zdaniem są dobrymi menedżerami (81 pkt) – wynik ten utrzymał się na dokładnie takim samym poziomie jak w zeszłorocznym badaniu.
– Barometr jest dla nas bardzo ważnym badaniem, dzięki niemu weryfikujemy co roku poziom zadowolenia naszych pracowników i atmosferę pracy – mówi Roman Borecki, szef Działu HR w Netto Polska. – Po ogłoszeniu wyników menedżerowie rozmawiają ze swoimi zespołami na temat możliwości poprawy najsłabiej ocenianych obszarów, a następnie wprowadzane są w życie konkretne rozwiązania. Skuteczność takiego działania potwierdziło nasze tegoroczne badanie – nasi pracownicy ocenili wdrożenie wniosków z ubiegłorocznego badania na 68 pkt – o dwa punkty wyżej niż w ubiegłym roku. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że utrzymanie dobrej atmosfery w miejscu pracy jest podstawą do dobrego funkcjonowania całego biznesu, dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby Netto stawało się coraz lepszym miejscem pracy, gdzie każdy pracownik będzie miał poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań i świadomość możliwości rozwoju zawodowego. Z ogromną satysfakcją chciałbym podkreślić, że ten ostatni obszar nasi pracownicy ocenili również bardzo wysoko – na 73 pkt, o dwa punkty wyżej niż w ubiegłym roku.
Netto Polska zatrudnia łącznie ponad 5 tys. pracowników. W nadaniu Barometr każdy z nich może anonimowo wyrazić swoją opinię o miejscu pracy. Badanie jest przeprowadzane co roku we wszystkich spółkach Dansk Supermarked (właściciel Netto) przez duńską agencję Ramboll.
[1] Dane na podstawie Badania Randstad Awards przeprowadzonego jesienią 2014 r.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: