System do stabilizacji toru lotu rakiety badawczej za pomocą sterów aerodynamicznych, aplikacja edukacyjna dla dzieci z autyzmem, e-book dla niewidomych, cyfrowy syntezator dźwięku sterowany gestami dłoni, internetowa usługa zdalnej akwizycji danych biometrycznych czy też lampa do iluminacji budynków sterowana przez internet ? w środę, 25 lutego o godz. 10.15 zapraszamy na prezentację najlepszych projektów przygotowanych przez zespoły studentów z Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki PG.
Spotkanie będące podsumowaniem zajęć pod nazwą projekt grupowy odbędzie się w audytorium 1 w budynku WETI B. To okazja, by poznać autorów najlepszych ?wynalazków?, którzy odbiorą nagrody i gratulacje z rąk prof. Krzysztofa Goczyły, dziekana Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki PG.
Prezentacja będzie jednocześnie częścią inauguracji studiów II stopnia. Wówczas młodzież rozpoczynająca naukę na pierwszym roku pozna tematy, które będzie mogła realizować w ramach projektów grupowych.
Przedmiot projekt grupowy wpisano w plan studiów stacjonarnych II stopnia na WETI w 2007 roku. Zajęcia trwają dwa semestry. W tym czasie studenci ? w grupach liczących od trzech do pięciu osób ? realizują wybrany przez siebie temat. A spektrum tematów jest ogromne ? do wyboru jest około 340 możliwości, część zagadnień zaproponowały współpracujące z wydziałem firmy. Z końcem drugiego semestru opracowane przez młodych inżynierów ?wynalazki? ocenia specjalna komisja. Jury decyduje, które projekty wyróżnić nagrodami Dziekana WETI.
Dr inż. Krzysztof Nowicki, koordynator wydziałowy projektów grupowych zaznacza, iż wynikiem całorocznej pracy jest nie tylko opis techniczny, ale przede wszystkim konkretny produkt.
? Dużą wartością projektów grupowych jest lepsze przygotowanie studentów do pracy w warunkach przemysłowych i rozwinięcie u nich umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów na drodze pracy zespołowej, pracy w środowisku niedookreślonym oraz komunikowania i dokumentowania efektów pracy. Wydaje się, iż projekty grupowe dobrze wpisują się w system kształcenia typu CDIO (Conceive ? Design ? Implement ? Operate), który stawia m.in. na realizację dużej liczby zespołowych projektów studenckich ? mówi dr inż. Krzysztof Nowicki, doc. PG, zastępca kierownika Katedry Teleinformatyki na WETI.
dostarczył infoWire.pl