Biznes Handel

Produkty marki własnej w koszykach Polaków

Produkty marki własnej w koszykach Polaków
Ponad 6 na 10 badanych twierdzi, że kupuje produkty spożywcze marek własnych przy okazji większości zakupów spożywczych lub częściej, wynika z badania PMR przeprowadzonego na potrzeby raportu Marki własnej detalistów w Polsce

Data publikacji: 2018-10-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Produkty marki własnej w koszykach Polaków
Kategoria: BIZNES Handel

Ponad 6 na 10 badanych twierdzi, że kupuje produkty spożywcze marek własnych przy okazji większości zakupów spożywczych lub częściej, wynika z badania PMR przeprowadzonego na potrzeby raportu Marki własnej detalistów w Polsce 2018.

W ciągu trzech miesięcy do września 2018 r., produkt marki własnej zakupiło 92% respondentów, to jest osób znających ten termin.  A ponad sześciu na 10 badanych twierdzi, że kupuje produkty spożywcze marek własnych przy okazji większości zakupów spożywczych lub częściej, wynika z badania PMR przeprowadzonego na potrzeby raportu Marki własnej detalistów w Polsce 2018.

 

Częstotliwość, z jaką badani kupowali produkty spożywcze marek własnych w ciągu ostatnich 3 miesięcy (%), III kw. 2018

 

Udział

W czasie każdych zakupów spożywczych

21%

Przy okazji większości zakupów spożywczych

40%

Mniej więcej przy okazji co drugich zakupów spożywczych

20%

Przy okazji mniejszości zakupów spożywczych (tylko czasami)

11%

Zdarza mi się to sporadycznie

7%

Wyjaśnienie: n=839.   
Źródło: PMR, 2018

 

Wiodącymi miejscami zakupu artykułów spożywczych marek własnych są dla respondentów dyskonty  (67%) pozostające sklepami pierwszego wyboru zakupów spożywczych Polaków. To ich marki własne są również najbardziej rozpoznawane i kupowane najczęściej.

 

Typy sklepów, w których badani nabyli spożywczy marki własnej ciągu ostatnich 3 miesięcy (%), III kw. 2018

 

Udział

W sieci dyskontowej (Biedronka, Lidl, Netto, Aldi)

67%

W sieci hipermarketów (Tesco, Carrefour, Auchan, Kaufland)

48%

W sieci supermarketów (Piotr i Paweł, Polomarket)

19%

W sieci mniejszych sklepów (abc, OdiDo)

14%

W sieci drogerii (Rossmann, Hebe, Super-Pharm)

10%

W innym miejscu

7%

Wyjaśnienie: n=931.
Wartości nie sumują się do 100%, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.
Źródło: PMR, 2018

A to już wiesz?  Miasto 2.0 Rewitalizacja + Biznes – konferencja w służbie Łodzi

 

Wśród artykułów spożywczych marek własnych kupowanych najczęściej były nabiał i produkty mleczne wskazane przez nieco ponad połowę (54%) uczestników badania. Z kolei, najrzadziej wymienianymi kategoriami były napoje alkoholowe (11%).

 

Kategorie artykułów spożywczych, z których badani zakupili produkt marki własnej w ciągu ostatnich 3 miesięcy (%), III kw. 2018

 

Udział

Nabiał, produkt mleczny

54%

Woda mineralna

46%

Sok bądź napój

38%

Pakowane wędliny, kiełbaski

37%

Słodycze

34%

Słone przekąski

27%

Produkty mrożone

26%

Płatki śniadaniowe

25%

Dania gotowe (zupy, pizze mrożone)

22%

Konserwy mięsne, rybne

22%

Warzywa w puszkach

21%

Bakalie

17%

Napój alkoholowy

11%

Nie kupiłem/-am takiego produktu pod marką własną

8%

Wyjaśnienie: n=1007.
Wartości nie sumują się do 100%, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.
Źródło: PMR, 2018

 

Większy odsetek kobiet niż mężczyzn kupuje nabiał i produkty mleczne (58% i 49% odpowiednio). Podobna zależność widoczna jest przy zakupach płatków śniadaniowych (27% i 22% wśród mężczyzn).

Zaś woda mineralna jest produktem wskazanym przez większą część mężczyzn (49%) niż kobiet (44%). Podobnie jest w przypadku pakowanych wędlin i kiełbas (39% vs. 34%), konserw mięsnych (27% vs. 17%), słonych przekąsek (32% vs. 24%) i dań gotowych (26% vs. 18%).

 

Więcej informacji na ten temat znajduje się w raporcie PMR:

Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2018. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2018-2023

 

 

Autor

Magdalena Szot, Senior Retail Analyst

[email protected]

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Produkty marki własnej w koszykach Polaków BIZNES, Handel - Ponad 6 na 10 badanych twierdzi, że kupuje produkty spożywcze marek własnych przy okazji większości zakupów spożywczych lub częściej, wynika z badania PMR przeprowadzonego na potrzeby raportu Marki własnej detalistów w Polsce 2018.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy