Biznes Handel

Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty

Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty
Czarny Piątek to okazja do zwiększenia obrotów. Niestety zwiększony ruch przyciąga też do sklepów nieuczciwych klientów, którzy nie mają ochoty zapłacić za

Data publikacji: 2019-10-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty
Kategoria: BIZNES Handel

Czarny Piątek to okazja do zwiększenia obrotów. Niestety zwiększony ruch przyciąga też do sklepów nieuczciwych klientów, którzy nie mają ochoty zapłacić za towar.

Nadchodzące wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, w tym roku przypadającego na 29 listopada, od paru lat zyskują popularność również w Polsce. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem zakupowym i napływem klientów skuszonych niższymi cenami. Co to oznacza dla sklepów stacjonarnych? Poza ewidentnymi korzyściami w postaci zwiększonych zysków i możliwości wyprzedania towarów muszą się one liczyć ze stratami generowanymi przez kradzieże i inne nieuczciwe praktyki kupujących.

Czarnopiątkowe promocje najczęściej dotyczą elektroniki użytkowej, kosmetyków oraz ubrań. Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie: wykraczając poza straty”, przygotowanego w czerwcu 2019 r. przez firmę Crime&tech przy wsparciu Checkpoint Systems, to właśnie kradzieże generują najwięcej strat w sklepach – tak uważa ¾ respondentów z polskiej branży handlu detalicznego. Roczne straty spowodowane kradzieżami wymienionych towarów, odnotowywane przez polskie sklepy, sięgają milionów złotych. Zbliżające się o czarno-piątkowe promocje oznaczają zatem dla placówek to, że do ich sklepów, wraz z uczciwymi klientami, trafią również złodzieje mający na celowniku na przykład flakony perfum, kremy, słuchawki, telefony, golarki i zestawy żyletek. Czy są na to przygotowane?   

Jak wynika ze wspomnianego badania, sklepy w Polsce wydają na środki bezpieczeństwa średnio około 1,1 proc. swojego obrotu (średnia wartość z lat 2015-2017) – to najwięcej  spośród 11 największych krajów Europy objętych badaniem. Przeważająca większość placówek w naszym kraju wykorzystuje rozwiązania takie jak systemy kamer, alarmy, technologie EAS, RFID, a także ochronę fizyczną oraz szkolenia personelu. Jednak tylko połowa sklepów wykorzystuje u siebie klipsy antykradzieżowe (EAS) we wszystkich punktach sprzedaży, co sytuuje Polskę znacznie poniżej średniej dla krajów objętych badaniem. Skuteczność takich klipsów, w połączeniu z bramkami antykradzieżowymi, które aktywują się w momencie, w którym oznaczony klipsem towar jest wynoszony ze sklepu przez złodzieja jest wysoka. Inne rozwiązania, które pozwalają zabezpieczyć towary popularne w okresach wyprzedaży sezonowych to sefjery, jak również specjalne ostrzegające zawieszki umieszczane na opakowaniach i informujące o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych.

A to już wiesz?  Jak rozwiązania mobilne mogą poprawić komunikację w branży handlowej?

Walka z kradzieżami sklepowymi to trudny i ciągły proces, szczególnie w okresie wzmożonego ruchu klientów. Czy jest on z góry skazany jest na niepowodzenie? Nie da się zupełnie wyeliminować kradzieży, natomiast sklepy mogą minimalizować to zjawisko i związane z nim straty. Kombinacja odpowiednich technologii pozwala ograniczyć działalność złodziei. Ideałem, do którego dąży branża handlu detalicznego jest system zwiększający wykrywalność kradzieży, połączony z aspektem odstraszającym, który jednocześnie nie wpływa negatywnie na doświadczenia uczciwych kupujących. 

Autor: Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Promocje w Czarny Piątek - sklepy już liczą przychody, ale również straty BIZNES, Handel - Czarny Piątek to okazja do zwiększenia obrotów. Niestety zwiększony ruch przyciąga też do sklepów nieuczciwych klientów, którzy nie mają ochoty zapłacić za towar.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy