Data publikacji: 2013-11-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Promotech w Bangkoku. Ekspansja na rynkach azjatyckich
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Promotech kontynuuje strategię pozyskiwania nowych rynków zbytu. Białostocka spółka była jedyną polską firmą obecną na największych azjatyckich targach branży metalowej – Metalex 2013 w Bangkoku.
Tegoroczne 27 Międzynarodowe TargiMetalurgiczne – Metalex w Bangkoku to najważniejsze wydarzenie branży obróbki metali w Azji południowo – wschodniej. Ponad 70 tys. zwiedzających przyglądało się ofercie 2700 wystawców z 50 krajów świata. Targi odbywają się co roku i cieszą się coraz większym zainteresowaniem producentów i handlowców.
– Tajlandia jest dynamicznie rozwijającym się rynkiem, który szybko się modernizuje, a w wielu przemysłowych dziedzinach nawet przoduje w tym regionie – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu. – Poza tym Bangkok jest ważnym portem tranzytowym dla całego regionu i centrum biznesowym dla takich krajów jak Indonezja, Wietnam, Filipiny czy Burma. Aktywni są też tutaj klienci z Indii,Malezji i Singapuru. A więc, pomijając Chiny, mówimy o łącznej populacji większej niż gdziekolwiek indziej na świecie. Jest to więc bardzo obiecujący rynek, stąd nasza obecność na tych targach.
Spółka prezentowała w Bangkoku całą swoją ofertę najnowszych urządzeń do cięcia i spawania. Wystawa była też okazją do zaprezentowania po raz pierwszy nowej maszyny, opracowanej głównie z myślą o klientach azjatyckich- małej przenośnej wiertarki mocowanej elektromagnetycznie z automatycznym posuwem.
– To typ maszyny, który dominuje od lat na tych rynkach, i który od lat jest prawie całkowicie w rękach naszej japońskiej konkurencji – mówi Bohdan Zaleski. – Obecnie jesteśmy jeszcze na etapie testów, ale targi Metalex były świetną okazją, by zainteresować nową maszyną naszych potencjalnych partnerów z Azji.
Jednak największą furorę zrobiły nowatorskie wózki spawalnicze, które spółka produkuje od wielu lat i stale udoskonala. Ich nowoczesna konstrukcja i funkcjonalność doceniane są na każdych targach i przekładają się na nowe, ciekawe kontakty Promotechu.
Jak podkreśla wiceprezes Zaleski, dla Promotechu udział w targach w Bangkoku ma ogromne znaczenie i jest elementem długofalowej strategii pozyskiwania nowych, przyszłościowych rynków zbytu.
– Obecnie Tajlandia przejmuje pałeczkę lidera w produkcji przemysłowej po Singapurze, który teraz stawia na usługi – mówi. – Targi przemysłowe w Bangkoku są już dużo większe i liczniej odwiedzane niż te w Singapurze. Dodatkowo dynamika postępu technologicznego w tym regionie zdecydowanie nabierze przyspieszenia, kiedy w 2015 r. powstanie Unia Azjatycka, funkcjonująca na wzór UE. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będzie to też strefa wolnego handlu, a także wolnego przepływu kapitału i siły roboczej.
Poprzez udział w targach Promotech chce jak najszybciej dotrzeć do branżowych partnerów w tym regionie, którzy w przyszłości będą reprezentować Promotech i jego produkty m.in. na tego typu imprezach.
– Udział w Metalex to bardzo dobra inwestycja i świadectwo, że nasza strategia, stawiająca na rozwój niszowych urządzeń w branży mechanicznej i spawalniczej sprawdza się – ocenia Bohdan Zaleski. – Sporym zaskoczeniem była słaba frekwencja firm europejskich i amerykańskich, co pokazuje jak niedoceniany jest ten rynek. Z polskich wystawców byliśmy jedyni i – jak się okazało – wiele firm przybyło na targi, by się z nami spotkać. Zachęceni sukcesem już zgłosiliśmy swój udział na przyszły rok.
Listopad jest dla Promotechu miesiącem targowej ekspansji – prócz wystawy w Bangkoku, spółka uczestniczyła też w Międzynarodowym Forum Przemysłowym w Kijowie, a także w targach branży narzędziowej Fabtech w Chicago.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: