Data publikacji: 2019-12-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Przed rynkiem RTV, AGD i sprzętu elektronicznego okres spowolnienia
Kategoria: BIZNES Handel
Po kilku latach cechujących się wzrostami wartości rynku oscylującymi w przedziale 4,5-6,5%, w perspektywie 2020-2024 należy spodziewać się niższych dynamik sprzedaży artykułów RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Jak wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR.
Po kilku latach cechujących się wzrostami wartości rynku oscylującymi w przedziale 4,5-6,5%, w perspektywie 2020-2024 należy spodziewać się niższych dynamik sprzedaży artykułów RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Jak wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024”.
Ostatnie lata były bardzo dobre dla rynku – remonty mieszkań wsparte boomem na rynku budownictwa mieszkaniowego, chęć posiadania nowoczesnego telewizora o większej przekątnej, czy wymiana smartfonów pozytywnie wpływały na rynek. Dodatkowo, dobra sytuacja ekonomiczna połączona z transferami socjalnymi sprawiała, że Polacy chętnie sięgali po artykuły AGD, RTV oraz sprzęt elektroniczny.
W horyzoncie prognozy PMR do 2024 r, malejąca dynamika wzrostu wartości rynku będzie związana z nadchodzącym spowolnieniem gospodarczym, które odciśnie swoje piętno na rynku mieszkaniowym oraz sytuacji ekonomicznej w kraju. Co więcej, brak wyraźnych trendów pro zakupowych nowych rozwiązań, czy związanych z masową wymianą już posiadanego sprzętu przez gospodarstwa domowe będą także wpływać na rynek artykułów AGD, RTV oraz sprzętu elektronicznego.
Wysoki stopień konsolidacji rynku
Handel artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym jest jednym z najbardziej skonsolidowanych segmentów rynku handlu detalicznego w Polsce. Pięciu największych graczy posiada już udział na poziomie powyżej 70%. Warto zwrócić uwagę, że w zasadzie jest to już swego rodzaju granica. Postępująca konsolidacja rynku wynika z faktu, że duzi gracze rosną przede wszystkim dzięki walce konkurencyjnej, a nie rosnącemu popytowi wśród konsumentów. Wzrosty sprzedaży Media Expert są kompensowane przez słabsze wyniki innych sieci, np. Neonet.
Warto zwrócić także uwagę na zmiany na rynku. Z jednej strony umacnia się pozycja największych graczy tj. RTV Euro AGD oraz Media Expert. Z drugiej strony, zniknięcie marki Saturn i zamiana jej na Media Markt pokazuje, że nawet najwięksi gracze muszą się obecnie bardziej starać w celu utrzymania choć podobnej pozycji rok do roku.
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Tel. +48 12 34 05 135
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: