Biznes Gospodarka

Przyszłość niektórych z segmentów niemieckiej branży tekstylnej wisi na włosku

Przyszłość niektórych z segmentów niemieckiej branży tekstylnej wisi na włosku
Euler Hermes, światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych, opracował raport na temat przemysłu tekstylnego w Niemczech. Z informacji w nim zawartych, ryzyko braku spłaty zobowiązań wciąż pozostaje na wysokim

Data publikacji: 2016-09-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Przyszłość niektórych z segmentów niemieckiej branży tekstylnej wisi na włosku
Kategoria: BIZNES Gospodarka

Euler Hermes, światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych, opracował raport na temat przemysłu tekstylnego w Niemczech. Z informacji w nim zawartych, ryzyko braku spłaty zobowiązań wciąż pozostaje na wysokim poziomie.

•    Ryzyko braku spłaty zobowiązań w niemieckim przemyśle tekstylnym jest wysokie i pomimo stabilnego poziomu konsumpcji, oczekuje się dalszych upadłości.
•    Średnie ratingi kredytowe w branży spadły, ale niektóre firmy są dobrze przygotowane na nadchodzące wyzwania.
•    Niskie wyniki sprzedaży i niskie marże, presja cenowa i konkurencja ze strony sprzedaży internetowej to główne problemy branży.
•    Nierówne trendy i "szybka moda" nadal jednym z największych wyzwań dla łańcucha dostaw.
•    Od początku br. doszło do niewypłacalności kilku dobrze znanych marek oraz do upadłości wielu małych firm. Ogólna średnia ocena kredytowa w branży stale się pogarsza, co spowoduje, iż więcej firm tekstylnych będzie miało tego typu problemy w przyszłości.

Euler Hermes, światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych, opracował raport na temat przemysłu tekstylnego w Niemczech. Z informacji w nim zawartych, ryzyko braku spłaty zobowiązań wciąż pozostaje na wysokim poziomie, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej tekstyliów. Stagnacja w wynikach sprzedaży, niskie marże oraz niezmiennie silna presja ze strony konkurencji sprawiają, że pomimo odnotowania względnie stabilnej konsumpcji, funkcjonowanie wielu firm jest utrudnione. Terminy płatności również są mocno wydłużone w czasie. 
Proces zmian strukturalnych rozkręcił się na dobre, jak również rośnie konkurencja ze strony handlu internetowego – oba te czynniki powodują zwiększone zapotrzebowanie na inwestycje. Wiele firm ma w tym aspekcie niewielkie pole manewru finansowego. Niemniej część firm cechuje względnie dobra sytuacja – co sprawia, że już teraz widać kto będzie zwycięzcą, a kto przegranym.

A to już wiesz?  Candy RapidO – nowy wymiar prania i suszenia

Przyszłość na przysłowiowym ‘włosku’. W sektorze tekstylnym nadal będzie sporo upadłości
"Ostatnie wydarzenia pokazaÅ‚y, że przyszÅ‚ość niektórych sprzedawców detalicznych wisi na wÅ‚osku" – powiedziaÅ‚ Ron van het Hof, Prezes Euler Hermes na Niemcy, AustriÄ™ i SzwajcariÄ™. "Z powodu niskich marż prognozy dotyczÄ…ce dochodów i pÅ‚ynnoÅ›ci nie sÄ… zadowalajÄ…ce. W niektórych przypadkach dochodzi do tego wysokie ryzyko braku spÅ‚aty zobowiÄ…zaÅ„. Od poczÄ…tku tego roku doszÅ‚o już do niewypÅ‚acalnoÅ›ci kilku dobrze znanych marek oraz do upadÅ‚oÅ›ci wielu maÅ‚ych firm. Ogólna Å›rednia ocena kredytowa w tej branży stale siÄ™ pogarsza, co naszym zdaniem spowoduje, iż wiÄ™cej firm tekstylnych bÄ™dzie miaÅ‚o tego typu problemy w przyszÅ‚oÅ›ci."
Branża handlu detalicznego tekstyliami zmaga się z olbrzymią presją cenową – napędzaną głównie przez dyskonty odzieżowe – niestabilnością wynikającą z warunków pogodowych oraz koniecznością stworzenia kompleksowych i kosztownych, wielokanałowych strategii sprzedaży. 

Koncepcja sklepu sieciowego to w większości przypadków przeżytek, gdyż coraz więcej klientów robi zakupy w Internecie
Handel w sieci staje się coraz istotniejszy. W Niemczech obecnie ok. 40% wszystkich produktów odzieżowych kupowanych jest online – jest to coraz silniejszy trend, szczególnie w segmentach niszowych.
"Książki, komórki, czajnik i swetry majÄ… jednÄ… wspólnÄ… cechÄ™. SÄ… to produkty, które można Å‚atwo porównać i produkty, które nie wymagajÄ… dużego wsparcia klienta" – tÅ‚umaczy Van het Hof. "Dlatego też procentowy udziaÅ‚ sprzedaży internetowej w zakresie książek, towarów elektronicznych i odzieży już obecnie jest na wysokim poziomie, podczas gdy meble, produkty DIY (do samodzielnego zÅ‚ożenia/zrobienia) i żywność nadal w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków kupowane sÄ… w sklepach detalicznych. Odpowiednia strategia sprzedaży za poÅ›rednictwem wielu kanałów pozostaje niezwykle istotna dla wszystkich sprzedawców detalicznych, natomiast koncepcja prowadzenia sprzedaży detalicznej wyÅ‚Ä…cznie za poÅ›rednictwem sieci sklepów jest w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków już przestarzaÅ‚a. JeÅ›li sprzedawcy detaliczni nie poÅ‚Ä…czÄ… takiej sprzedaży z handlem za poÅ›rednictwem Internetu, ich szanse na przetrwanie w tej branży sÄ… niewielkie. To samo dotyczy niewielkich detalistów regionalnych, którzy prowadzÄ… wyÅ‚Ä…cznie kilka maÅ‚ych sklepów."
Obecnie przed dokonaniem zakupu, klienci szukają w Internecie informacji na temat materiałów, ofert i produktów, żeby przekonać się, czy warto wybrać się do sklepu i dokonać zakupu. I odwrotnie – bardzo oszczędni klienci kupują online, jeśli cena tego samego towaru jest niższa niż cena oferowana w sklepie. Po wcześniejszym, fizycznym sprawdzeniu rozmiaru, stylu i ceny w sklepie detalicznym.

A to już wiesz?  Producenci żywnoÅ›ci nie bÄ™dÄ… Å›wiÄ™tować!

Najsilniejsi gracze zapewniają sobie wyższe marże przez restrukturyzację swoich sieci sprzedaży
"Trzeba pamiÄ™tać, że sprzedaż internetowa nie jest zÅ‚otym Å›rodkiem, który od razu przyniesie nam oczekiwane efekty, gdyż firmy muszÄ… zapewnić spore budżety na wysokie nakÅ‚ady i potencjalnie dÅ‚ugie etapy rozkrÄ™cania sprzedaży w sieci" – powiedziaÅ‚ Van het Hof. "Handlowcy osiÄ…gajÄ…cy niskie marże również muszÄ… zapewnić sobie Å›rodki na sfinansowanie takich aplikacji. Ostatecznie wszystko sprowadza siÄ™ do marż i zasobów finansowych. Firmy osiÄ…gajÄ…ce wyższe marże i posiadajÄ…ce wiÄ™kszy potencjaÅ‚ finansowy automatycznie wychodzÄ… na prowadzenie, jeÅ›li chodzi o zmiany strukturalne. Ci najsilniejsi gracze rynkowi majÄ… najlepsze pozycje startowe."

Produkcja tekstylna: nierówne trendy, "szybka moda" nadal jednym z największych wyzwań dla łańcucha dostaw
Trendy w przemyśle tekstylnym nie są równe, nie tylko jeśli chodzi o sprzedawców detalicznych. Podczas gdy producenci tekstyliów technicznych są wysoko wyspecjalizowani, jak również działają w segmencie niszowym o stosunkowo wysokich cenach to wysokie koszty płac uniemożliwiają producentom odzieży w Niemczech konkurowanie z pozostałymi graczami na rynku. Producenci są więc zmuszeni od wielu lat do całkowitego outsourcingu produkcji i przeniesienia jej do krajów azjatyckich, takich jak Chiny czy Bangladesz, a ostatnio również do Europy wschodniej.
"Tzw. szybka moda zmusza producentów do wprowadzania na rynek coraz wiÄ™cej kolekcji każdego roku" – objaÅ›nia Van het Hof. "To z kolei wymaga krótszych terminów realizacji, które można Å‚atwiej osiÄ…gnąć zlecajÄ…c produkcjÄ™ fabrykom w Europie wschodniej, niż w Azji. Zmiany w zakresie Å‚aÅ„cucha dostaw oznaczaÅ‚y potrzebÄ™ odpowiedniego dostosowania produkcji."

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Przyszłość niektórych z segmentów niemieckiej branży tekstylnej wisi na włosku BIZNES, Gospodarka - Euler Hermes, światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych, opracował raport na temat przemysłu tekstylnego w Niemczech. Z informacji w nim zawartych, ryzyko braku spłaty zobowiązań wciąż pozostaje na wysokim poziomie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy