Data publikacji: 2017-02-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Raport rynku pracy Adzuna – Podsumowanie 2016r. Gdzie i kiedy szukać pracy?
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Adzuna.pl poddała analizie dane dotyczące rynku pracy w Polsce w 2016 roku. Adzuna przygląda się trendom charakteryzującym publikację ofert pracy w kraju, zwracając szczególną uwagę na jej sezonowość oraz podział regionalny.
Warszawa, 31.01.2017
Raport rynku pracy Adzuna – Podsumowanie 2016r.
Gdzie i kiedy szukać pracy?
Raport rynku pracy Adzuna.pl poddał analizie dane dotyczące rynku pracy w Polsce w 2016 roku. Adzuna przygląda się trendom charakteryzującym publikację ofert pracy w kraju, zwracając szczególną uwagę na jej sezonowość oraz podział regionalny.
Według raportu, jedna czwarta wszystkich ofert w Polsce znajdowała się w województwach: mazowieckim (~15%) i dolnośląskim (~12%). Według raportu Styczeń, Czerwiec, Lipiec, Październik i Listopad szczególnie wyróżniają się w skali roku jako najważniejsze miesiące dla sektora rekrutacji.
Raport został opracowany na podstawie danych z wyszukiwarki Adzuna uzyskanych w okresie od Stycznia do Grudnia 2016 roku.
Gdzie kandydaci znaleźli najwięcej wakatów w 2016 roku?
W ubiegłym roku w województwach kandydaci znaleźli średnio 275 573 ogłoszeń o pracę. W województwach Mazowieckim, Dolnośląskim oraz Małopolskim poszukujący pracy znaleźli niemal dwukrotnie więcej wakatów niż średnio w pozostałych regionach Polski. Województwo Podlaskie znalazło się na szarym końcu w rankingu regionalnym – w 2016 roku opublikowano tam o 80% mniej wakatów niż wynosi roczna średnia krajowa.
Województwa Mazowieckie, Dolnośląskie, Małopolskie, Śląskie, Wielkopolskie oraz Pomorskie podciągają średnią roczną liczbę ofert zatrudnienia. W stolicy poszukujący pracy znaleźli w 2016r. średnio ponad 830 tysięcy ogłoszeń (15% wszystkich ofert w kraju), czyli niemal 15 razy więcej niż w województwie Podlaskim.
Podlaskie, Świętokrzyskie I Warmińsko-Mazurskie plasują się w ostatniej trójce rankingu, łącznie (194 210) nie przekraczając nawet średniej regionalnej.
Kiedy pracodawcy szukają kandydatów?
Dane dotyczące średniej liczby ofert pracy oraz łącznej liczby nowych ofert pojawiających się na rynku z miesiąca na miesiąc wskazują na wyraźną sezonowość w rekrutacji. Pracodawcy publikowali średnio 480 tysięcy ogłoszeń o pracę miesięcznie. W Lipcu, łączna liczba nowych ofert pracy osiągnęła rekordową liczbę 536 tysięcy ofert, niemal dwukrotnie większą niż w Grudniu.
Trend publikacji ogłoszeń z ubiegłego roku wskazuje na wyraźny wzrost działalności rekrutacyjnej w II oraz III kwartale. Z danych wyszukiwarki wynika jasno, iż cykliczny boom rekrutacyjny rozpoczyna się w pierwszym miesiącu roku. W Maju zaobserwano największy spadek w liczbie ogłoszeń na rynku pracy w skali roku. Następnie, Lipiec oraz przełom Października i Listopada charakteryzują się dużym zapotrzebowaniem nowych pracowników, zaś w Grudniu obserwujemy niemal zupełne wstrzymanie procesów rekrutacyjnych
KONIEC –
Tabele statystyczne
Oferty pracy w Polsce, 2016 rok
Liczba ofert pracy w Polsce, 2016r. – podział regionalny
Trend w publikacji ofert pracy w 2016r. – porównanie miesięczne
Metodologia
Raport został opracowany na podstawie danych z wyszukiwarki Adzuna uzyskanych w okresie od 1 Stycznia 2016r. do 31 Grudnia 2016 roku.
O Adzunie
ADZUNA, tzw. ‘Google dla ofert pracy’ działa w 11 krajach na świecie i obsługuje średnio 9 milionów użytkowników miesięcznie. Chcemy wyświetlać każdą ofertę pracy, wszędzie.
Przeszukujemy tysiące stron z wakatami, dzięki czemu nasi użytkownicy nie muszą tego robić – zbieramy miliony ofert pracy na jednym portalu. Udostępniamy wiele opcji wyszukiwania oraz dane dotyczące rynku pracy, dzięki czemu poszukujący pracy mają dostęp do wartościowych informacji i mogą przejąć kontrolę nad własną karierą.
Adzuna została założona w 2011 roku przez Andrew Hunter’a oraz Doug’a Monro, którzy uprzednio związani byli z eBay, Qype oraz Zoopla. W 2015, dotychczas wspierany przez wiodące firmy venture capital (m.in. Index Ventures, Passion Capital i Crowdcube, start-up zebrał fundusze wysokości 3 milionów Euro, w celu wsparcia międzynarodowego rozwoju firmy oraz pracy nad dalszym rozwojem produktu, pozwalając na wzmożoną ekspansję w Polsce i kontynuację rewolucji w poszukiwaniu zatrudnienia na polskim rynku pracy.
Chcemy być najlepszym miejscem do rozpoczęcia poszukiwań pracy online. Cieszymy się, że możemy wykorzystywać możliwości technologiczne, aby pomagać w znalezieniu pracy lub łączyć z lepszymi, bardziej satysfakcjonującymi możliwościami rozwoju kariery.
Kontakt: Dla uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu z Marią Woncisz
Maria Woncisz, Manager Adzuna Polska
tel. +44 7 539 227 276 e-mail: [email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: