Biznes Handel

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wart 50 mld zł!

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wart 50 mld zł!
W 2018 - kolejnym roku wzrostów rynek dystrybucji materiałów budowlanych osiągnął sprzedaż blisko 50 mld zł. Wartość sprzedaży jest w 50% zrealizowana przez hurtownie, w 44% przez markety

Data publikacji: 2019-09-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wart 50 mld zł!
Kategoria: BIZNES Handel

W 2018 – kolejnym roku wzrostów rynek dystrybucji materiałów budowlanych osiągnął sprzedaż blisko 50 mld zł. Wartość sprzedaży jest w 50% zrealizowana przez hurtownie, w 44% przez markety budowlane.

RYNEK DYSTRYBUCJI MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH WART 50 MLD ZŁ

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, opracowała kolejny raport na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce.

Na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych, IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2018 osiągnął sprzedaż blisko 50 mld zł. Na wartość tą składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych (co tworzy dodatkowe 10 mld zł).

W stosunku do poprzedniego, rok 2018 zapewnił zwiększenie sprzedaży o ponad 8 procent. Rok bieżący przynosi kontynuację wzrostu, na podobnym poziomie.

Rynek dystrybucji tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2010-2018 udział hurtowni spadł z 55% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 6%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 36% na 44%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderami są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 57% rynku), kolejne 35% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a resztę segmentu uzupełniają sklepy Merkury Market, Bricoman i Majster.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominują Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 30%), po kilka % rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, SIG,  3W, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen.

W obszarze hurtowni i sklepów, 25 największych firm dystrybucyjnych realizuje 3/4 sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

A to już wiesz?  Grodno uruchomiło punkt sprzedaży w Szczecinie

Artykuł na podstawie: IBP Research „Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Edycja 2019”. Więcej zobacz: http://ibpresearch.pl/

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wart 50 mld zł! BIZNES, Handel - W 2018 - kolejnym roku wzrostów rynek dystrybucji materiałów budowlanych osiągnął sprzedaż blisko 50 mld zł. Wartość sprzedaży jest w 50% zrealizowana przez hurtownie, w 44% przez markety budowlane.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy