Biznes Gospodarka

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrósł ponad 7% i jest wart 42 mld zł.

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrósł ponad 7% i jest wart 42 mld zł.
IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2016 osiągnął sprzedaż prawie 42 mld zł. W latach 2006-2016 udział hurtowni spadł z 67% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 7%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 25% na

Data publikacji: 2017-04-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrósł ponad 7% i jest wart 42 mld zł.
Kategoria: BIZNES Gospodarka

IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2016 osiągnął sprzedaż prawie 42 mld zł. W latach 2006-2016 udział hurtowni spadł z 67% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 7%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 25% na 43%!

RYNEK DYSTRYBUCJI MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH WART 42 MLD ZŁ

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, opracowała kolejny raport na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce.

Na podstawie badania punktów sprzedaży, IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2016 osiągnął sprzedaż prawie 42 mld zł. Na wartość tą składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych (co tworzy dodatkowe 7,5 mld zł).

W stosunku do poprzedniego, rok 2016 przyniósł wzrost sprzedaży o ponad 7 procent.

Rynek dystrybucji tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2006-2016 udział hurtowni spadł z 67% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 7%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 25% na 43%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderem są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 60% rynku), kolejne 30% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a pozostałe 10% sprzedają sklepy Bricoman, Praktiker, Majster, Merkury Market i Jula.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominuje Grupa PSB (udział bliski 20%), po kilka % rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, Sieć Budowlana.pl, Saint-Gobain Dystrybucja Budowlana, SIG, Grupa PHMB, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen, Grupa SBS.

A to już wiesz?  Sampling - wielka siła field marketingu

W obszarze hurtowni i sklepów, 30 największych firm dystrybucyjnych realizuje aż 3/4 sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

Na podstawie: IBP Research „Rynek dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Edycja 2017”. Więcej zobacz: http://ibpresearch.pl

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrósł ponad 7% i jest wart 42 mld zł. BIZNES, Gospodarka - IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w roku 2016 osiągnął sprzedaż prawie 42 mld zł. W latach 2006-2016 udział hurtowni spadł z 67% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 7%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 25% na 43%!

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy