Data publikacji: 2018-02-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Start-up Poland
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Prestiżowe amerykańskie wydawnictwo publikuje polską książkę Jana Cieńskiego o bohaterach polskiej transformacji
Start-up Poland. The People Who Transformed an Economy – pod takim tytułem ukazała się właśnie w Stanach Zjednoczonych książka Jana Cieńskiego (polski tytuł: „Od towarzyszy do kapitalistów”) przedstawiająca historie najwybitniejszych polskich przedsiębiorców po 1989 roku. Wydawcą jest prestiżowa oficyna University of Chicago Press.
To wielka frajda, że tak znaczące amerykańskie wydawnictwo dostrzegło potencjał w polskiej książce Jana i postanowiło spopularyzować na rynku amerykańskim historię sukcesów Jana Kulczyka, Zygmunta Solorza, Tomasza Czechowicza, Rafała Brzoski, rodzin Jabłkowskich, Krzanowskich, Grycanów, Kruków, Olszewskich i wielu innych – mówi Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna wydawnictwa Kurhaus Publishing, którego nakładem książka Cieńskiego ukazała się w Polsce w 2014 roku pod tytułem „Od towarzyszy do kapitalistów”.
Jan Cieński, autor książki, wieloletni korespondent „Financial Times” na Europę Środkowo-Wschodnią, a obecnie redaktor Politico Europe, uważa, że wciąż żaden polski przedsiębiorca nie jest powszechnie znany na świecie. Zapytany o tych najbardziej rozpoznawalnych, wymienia stworzone przez Polaków marki, zwracające uwagę w poszczególnych branżach. – To firma Nowy Styl w branży mebli biurowych, czy Solaris w branży produkcji nowoczesnych pojazdów komunikacji publicznej – mówi.
Czy historie sukcesów polskich przedsiębiorców różnią się czymś od losów ich kolegów z Zachodu?
Myślę że książka pokazuje, iż okres, gdy polska gospodarka przechodziła ku systemowi rynkowemu był szczególny dla polskich przedsiębiorców. Ich biznesy rosły wówczas inaczej niż przedsięwzięcia w rozwiniętych krajach Zachodu. Jednak już na stosunkowo wczesnym etapie okazało się, że polskie przedsiębiorstwa borykają się z tymi samymi problemami związanymi z organizacją zarządzania, technologią i regulacjami, co firmy z innych krajów – mówi Jan Cieński.
o Autorze:
JAN CIEŃSKI (ur. 1965) jest redaktorem europejskiego wydania POLITICO. Przez ponad 10 lat był szefem warszawskiego i praskiego biura prestiżowego ekonomicznego dziennika Financial Times.
Z bliska przeglądał się przemianom ustrojowym i gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Wcześniej Cieński pracował w Waszyngtonie jako korespondent National Post. W latach 90. pisał dla wielkich agencji informacyjnych agencji: Associated Press (AP), Deutsche Presse-Agentur (DPA) oraz United Press International (UPI), do której słał depesze z Polski jako student, przybyły do Krakowa w ramach urlopu dziekańskiego. Absolwent Uniwersytetu w Toronto. Mówi po polsku, rosyjsku i angielsku. Jest Kanadyjczykiem polskiego pochodzenia. Obecnie mieszka w Warszawie.
O czym pisze Jan Cieński?
Choć książka Od towarzyszy do kapitalistów ukazała się w roku, w którym świętowaliśmy 25 lat wolności, to nie „Solidarność” ani nie kościół katolicki odgrywają w niej najważniejszą rolę. Jan Cieński opisał historie ludzi, którzy zmienili Polskę z szarego, ponurego, komunistycznego kraju w członka klubu najbogatszych państw świata. To fascynujące studium sukcesów Jana Kulczyka, Zygmunta Solorza-Żaka, Leszka Czarneckiego, Andrzeja Blikle, Zbigniewa Sosnowskiego, Dariusza Miłka i wielu innych, a zarazem świetna lektura dla wszystkich, którzy chcą prowadzić (i prowadzą) swój biznes nad Wisłą.
Informacje o książce:
Wydanie polskie papierowe:
Od towarzyszy do kapitalistów
ISBN: 978-83-63993-94-8
Cena: 45,00 zł
Wydanie polskie cyfrowe:
ISBN: 978-83-63993-51-1
Wydanie amerykańskie (University of Chicago Press):
Start-up Poland. The People Who Transformed an Economy
ISBN: 978-02-26306-81-0
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: