Osoby aktywne fizycznie mają dziś do dyspozycji aplikacje pomagające planować i kontrolować treningi. Mogą też korzystać z nowoczesnego sprzętu w klubach fitness, który nie tylko podnosi efektywność treningu, ale również zapewnia rozrywkę podczas ćwiczeń i pozwala na interakcję ze znajomymi. Sprawdzamy, w jaki sposób rynek fitness wykorzystuje nowe technologie.
Polski rynek usług fitness jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W klubach trenuje aż 2,84 mln Polaków, a według szacunków liczba ta może zwiększać się do 4 mln. Wydaje się zatem, że moda na zdrowy styl życia zagościła w Polsce na dłużej. Badania pokazują, że sport regularnie uprawia blisko jedna trzecia Polaków. Najchętniej jeździmy na rowerze, na co wskazuje aż 53 proc. aktywnych fizycznie osób, z kolei 33 proc. badanych biega a 29 proc. pływa. Zajęcia na siłowni znalazły się na piątym miejscu wśród ulubionych aktywności Polaków, wskazała na nie 14 proc. badanych.
– W Polsce ćwiczy coraz więcej osób, co sprawia, że zapotrzebowanie na miejsca treningowe rośnie, dlatego powstała alternatywa w postaci prywatnej przydomowej siłowni, która ma za zadanie podnieść komfort ćwiczeń wykorzystując między innymi nowe technologie – tłumaczy Leszek Filipiak CEO NRGBOX, producenta przydomowych siłowni.
Wymagania klientów sprawiają, że również producenci sprzętu treningowego stale udoskonalają oferowane produkty. Obecnie osoby aktywne fizycznie mają wiele możliwości korzystania z nowych technologii, takich jak na przykład: aplikacje pomagające kontrolować osiągnięcia podczas ćwiczeń i planować następne treningi. Istotny jest również nowoczesny sprzęt, który nie tylko podnosi efektywność treningu, lecz także zapewnia rozrywkę podczas ćwiczeń. Najczęściej z nowych możliwości oferowanych na rynku korzystają osoby młode, które także na co dzień wykorzystują nowe technologie. W zakresie korzystania z usług rynku fitness konsumenci są coraz bardziej świadomi – wiedzą, jakich efektów oczekują od treningu. Poza typowym wykorzystywaniem sprzętów na siłowni, klienci mają również dostęp do aplikacji, które pomagają lepiej ćwiczyć, a także kontaktować się ze znajomymi. W czasie treningu można rozmawiać przez telefon, widząc drugą osobę i jednocześnie patrząc na bieżnię.
– Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a my staramy się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dlatego w naszym NRGBOX’ie postawiliśmy między innymi na możliwość symultanicznego treningu ze znajomymi dzięki zamontowanym monitorom – mówi Leszek Filipiak, który wdraża nowoczesne rozwiązania w prywatnych siłowaniach NRGBOX.
Jak pokazuje trend, liczba aktywnych osób rośnie z roku na rok, co sprawia, że producenci oraz właściciele klubów fitness poszukują nowych rozwiązań, żeby przekonać do siebie klientów.