Biznes Handel

Trendy we wzornictwie sklepowym 2019

Trendy we wzornictwie sklepowym 2019
Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już

Data publikacji: 2019-03-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Trendy we wzornictwie sklepowym 2019
Kategoria: BIZNES Handel

Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już dziś.

Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już dziś.

Szacuje się, że wartość rynku detalicznej sprzedaży online w Polsce wynosi w ujęciu rocznym około 40 mld zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jednocześnie zwiększa się ilość powierzchni handlowej w naszym kraju. W sytuacji, w której coraz więcej konsumentów przenosi się z zakupami do Internetu, przyciągający uwagę wystrój jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Brytyjski magazyn Design&Build Review opisał pięć trendów, które zyskają w związku z tym popularność.

Odważne zestawienia kolorystyczne

Wiele tegorocznych aranżacji przestrzeni sklepowych wykorzystywać będzie mocne barwy. Zestawienia intensywnych kolorów, mające na celu przyciągać wzrok, wizualnie wyodrębniać poszczególne strefy sklepu i zachęcać konsumentów do określonych zachowań, będą szczególnie popularne w sklepach marek adresowanych do młodzieży. W placówkach sektora premium idea wyrazistości barw realizowana będzie raczej z pomocą palet monochromatycznych, zestawiających w całej przestrzeni różne odcienie tego samego koloru. – Manipulacja kolorem i kontrastem jest wykorzystywana w ekspozycji towarów od dawna. Jednak nowe technologie, z systemami zarządzania oświetleniem na czele, na niespotykaną dotąd skalę pozwalają dynamicznie dostosować parametry pracy opraw do produktów, pory dnia i realizacji konkretnych celów: jak zwracanie uwagi na dany POS czy wyznaczanie tras w sklepie – mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.

Dom z dala od domu

Budowanie poczucia przytulności ekspozycji obecne jest w sklepach branży wnętrzarskiej nie od dziś. Do domów upodabniać się będą jednak również sklepy odzieżowe czy punkty sprzedaży usług finansowych.

A to już wiesz?  Lech rozwija sieć sprzedaży. Nowy sklep firmowy w Białymstoku

Zakupy „doświadczalne”

Kupno dowolnego towaru przez Internet jest znacznie wygodniejsze niż wyprawa do galerii. By konkurować z e-commerce, sklepy muszą oferować znacznie więcej niż tylko być miejscem dokonania transakcji handlowej. Atmosfera, wyszukana estetyka i możliwość doświadczenia na miejscu ducha marki stawać będą się nie tylko miłym dodatkiem, ale warunkiem zasadności utrzymywania fizycznych placówek.

Drewniany dobrostan

Relaks, natura oraz moda na fitness i dobre samopoczucie były obecne w trendach aranżacyjnych 2018 roku i nigdzie się nie wybierają. Do tworzenia przestrzeni, w której chce się zostać na dłużej, nadal wykorzystywane będą naturalne barwy i materiały: drewno, szarości i brązy. Znajdziemy je na okładzinach ścian, regałów, akcesoriów i POS-ów, na podłogach, sufitach i wszędzie indziej.

Stare spotyka nowe

Ze względu na wzrost znaczenia unikalnego doświadczenia jako wyróżnika marki w oczach konsumentów z pokoleń Y i Z umiejętność tworzenia wyjątkowych przestrzeni staje się wyjątkowo istotna. Do tematu można podejść na wiele sposobów, ale jednym z bardziej popularnych jest łączenie starego z nowym – czy to przez rewitalizację na potrzeby sklepów zabytkowych obiektów, czy też ukrywanie innowacyjnych technologii pod płaszczykiem designu retro.

Aktualne już dziś

O tym, że rekomendacje Design&Build Review nie wzięły się znikąd, łatwo przekonać się, uważnie przyglądając się powstającym ostatnio sklepom. Rozwiązania mające na celu przyciągnięcie i utrzymanie klientów na dłużej stosowane są na coraz szerszą skalę, a drewno, natura i nawiązania do przeszłości widoczne są niemal na każdym kroku. Dobrym przykładem placówki handlowej wpisującej się w wyróżnione trendy jest market Edeka Habig, – Wejście główne oświetlono oprawami ze strumieniem świetlnym na poziomie 10 500 lm, dającymi widoczne z daleka mocne, ciepłe i zapraszające światło, a tablice powitalne podświetlono dodatkowo reflektorami do iluminacji płaszczyzn pionowych. Nad żywnością świeżą zawieszono natomiast nawiązujące kształtem do tradycyjnej stylistyki, ale na wskroś nowoczesne oprawy LIMBA – mówi Filip Gabryelczyk. – W przestrzeni sklepowej silnie podkreślane są także naturalne akcenty. Regały i stanowiska ekspozycyjne są pokryte drewnem. Dominuje ono także w strefie bistro. Na całej długości dachu głównej hali sklepu umieszczono przeszklony świetlik, wpuszczający do wnętrza światło dzienne. Dzięki zastosowaniu systemu zarządzania oświetleniem, do jego natężenia dostosowuje się poziom pracy opraw – tłumaczy Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. Gra światłem i kolorem, zapraszające i przyjemne światło, odwołania do przyrody oraz oprawy oświetleniowe w stylistyce vintage – 4/5 trendów zaliczonych!

A to już wiesz?  Plantwear startuje z nowym serwisem e-commerce Giftbay.pl

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Trendy we wzornictwie sklepowym 2019 BIZNES, Handel - Magazyn Design&Build Review opisał 5 trendów we wzornictwie branży retail, które mają zyskiwać na znaczeniu w związku ze zmianami struktury sprzedaży spodziewanymi w 2019 roku. Rozwój części z nich można obserwować już dziś.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy