Data publikacji: 2014-01-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Warszawa B2B – Lentewenc podsumowuje pierwszy rok w stolicy
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Ubiegłoroczną nowością na polskiej mapie targów B2B były trzy międzynarodowe imprezy zorganizowane w Warszawie przez firmę Lentewenc należącą do ITE Group – drugiego co do wielkości organizatora targów w Europie. Przyszedł czas na podsumowanie pierwszych efektów.
Ubiegłoroczną nowością na polskiej mapie targów B2B były trzy międzynarodowe imprezy zorganizowane w Warszawie przez firmę Lentewenc należącą do ITE Group – drugiego co do wielkości organizatora targów w Europie. Przyszedł czas na podsumowanie pierwszych efektów
„Warszawa jest wielkim centrum administracyjnym i gospodarczym Polski, ale nie jest centrum targowym. Od dawna nas zastanawiało dlaczego tak się dzieje” – mówi Anna Rabiej, szef projektu w firmie Lentewenc. „Jednoznacznych przyczyn nie udało nam się ustalić, ale tak czy owak postanowiliśmy to zmienić. Wbrew krążącym opiniom uważamy bowiem, że Internet wcale nie zrobił krzywdy targom, szczególnie w komunikacji B2B, gdzie konieczność kontaktu bezpośredniego oraz merytorycznej rozmowy jest szczególnie ważna. Dlatego w stolicy, gdzie potencjał ekonomiczny jest największy, postanowiliśmy zorganizować targi dla profesjonalistów” – dodaje Rabiej. „Chcielibyśmy, żeby Warszawa zajęła znacznie bardziej eksponowane miejsce na targowej mapie Polski” – mówi.
Czy ten plan ma szanse na realizację można się przekonać na przykładzie wyników imprez zorganizowanych przez Lentewenc w 2013 roku. Były one dedykowane branży medycznej, budowlanej oraz transportowej.
Warsaw Build – profesjonaliści przekonani
Jako pierwsze we wrześniu 2013 roku odbyły się targi Warsaw Build, w ramach których wystawcy podzieleni zostali na trzy strefy – sprzętów i materiałów budowlanych, wyposażenia i wykończenia wnętrz oraz technologii produkcji okien i drzwi.
„W 2013 roku najwięcej, bo aż 44% odwiedzających zainteresowanych było targami Interiors & Design. Największa część wystawców również należała do tego sektora.” – mówi Anna Rabiej, Project Manager targów Warsaw Build. „Dla nas jako organizatorów ważne było utrzymanie wysokiej jakości odwiedzających, tak aby targi mogły przynieść naszym wystawcom wymierne korzyści.” – dodaje.
Aż 88% odwiedzających Warsaw Build było osobami decyzyjnymi lub mającymi wpływ na decyzje podejmowane w ich firmie. Podczas trzech dni warszawską halę EXPO odwiedziło 2 tysiące branżowców z 35 krajów całego świata – nie zabrakło nawet przedstawicieli z Australii, Afryki czy Ameryki Południowej. Dwoma głównymi powodami pojawienia się na targach była chęć poznania nowości branżowych oraz nawiązania współpracy biznesowej.
Na targi przybyło 61 wystawców z 11 różnych państw, z czego aż 33% podpisało kontrakty biznesowe w trakcie targów! Kontakty biznesowe z kontrahentami z kraju i zagranicy nawiązało 66% wystawców. Taki wynik świadczy o znaczeniu, jakie w nawiązywaniu współpracy między firmami mają targi B2B.
Targi Warsaw Build 2013 stały się okazją do atrakcyjnych wydarzeń specjalnych, takich jak Ogólnopolski Piknik Montażystów organizowany przez Związek Montażystów Polskich czy Gala Liderów Rynku Stolarki, która przyciągnęła ponad 100 dyrektorów, osób decyzyjnych i managerów najbardziej znaczących graczy z branży stolarki otworowej. Prestiż imprezy podkreślił organizowany pierwszego dnia w restauracji Belvedere uroczysty Bankiet Wystawców, podczas którego rozdane zostały Złote Medale Targów Warsaw Build 2013.
WIHE – zbuduj zdrowy biznes
Październikowe targi WIHE 2013 uroczyście otworzył Marek Balicki – były Minister Zdrowia i ówczesny kierownik Centrum Zdrowia Psychicznego przy Szpitalu Wolskim. „To jak dotąd największe wydarzenie tego typu w Warszawie. Nasz szpital nie mógłby wdrażać nowych technologii, nie wiedząc, co nowego pojawia się na rynku. Do tego między innymi służą targi. Już widziałem kilka nowości, które chętnie bym w swojej placówce wykorzystał.” – przyznał. Hala wystawiennicza podzielona została na dwie strefy – WIHE Hospital i WIHE Pharmacy.
„Wystawcy i odwiedzający zwrócili uwagę na dobrą organizację targów. Podczas WIHE w EXPO odbywają się praktycznie dwie imprezy jednocześnie – jedna dla osób związanych z medycyną, druga dla branży farmaceutycznej.” – mówi Anna Fałat, Project Manager targów WIHE Hospital i WIHE Pharmacy.
Poza zorientowaniem się w nowościach na rynku cenna dla gości była możliwość uczestniczenia w konferencjach. Jednym z głównych wydarzeń było organizowane przez Polskie Centrum Edukacji Ogólnopolskie Forum Prezesów, Dyrektorów i Kierowników Zarządzających w Podmiotach Leczniczych, na które przyjechało 107 gości – byli to głównie prezesi, kadra zarządzająca oraz szefowie działów technicznych i odpowiedzialnych za wyposażenie placówek służby zdrowia. Ponadto konferencja poświęcona nowoczesnym technikom w anestezjologii i intensywnej terapii oraz otwarte forum stanowiły pretekst do dyskusji, wymiany poglądów i doświadczeń, a także do zdobywania branżowej wiedzy.
W ciągu trzech dni targi odwiedziło 1600 osób z branży medycznej i farmaceutycznej. Znaczną większość, bo aż 91%, stanowiły osoby decyzyjne. W targach udział wzięło 107 wystawców z 15 różnych krajów, w tym z Chin, Turcji, Indii i Tajwanu. W roku 2014 również nie zabraknie zagranicznego prestiżu – na październikowych targach swoją obecność potwierdzili już wystawcy z Indii.
Trans Poland – droga do sukcesu
W listopadzie swoje święto miała branża TSL – transport, spedycja i logistyka. Partnerem honorowym targów Trans Poland 2013 było Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (teraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). Tematem przewodnim był transport intermodalny.
„Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się trwająca przez cały drugi dzień targów konferencja INTERMODAL 2014. Atrakcyjny temat przyciągnął około 200 uczestników.” – mówi Paweł Konowałek, Project Manager targów Trans Poland. „Osoby związane z TSL są bardzo aktywne w życiu zawodowym – chętnie poszerzają swoją wiedzę, doszkalają się, cenią sobie też możliwość pokazania się w środowisku. Dlatego lubią uczestniczyć w wydarzeniach branżowych.” – dodaje.
Co ważne, wystawcy są równie zadowoleni co organizatorzy. „Jesteśmy pod wielkim wrażeniem organizacji targów […] To wydarzenie okazało się strzałem w dziesiątkę, mamy nadzieję że spotkamy się na kolejnych targach pod szyldem Trans Poland, tak trzymać!” – takiej recenzji udzieliła po targach Dorota Raben, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.
Przez wszystkie trzy dni dużym powodzeniem cieszyło się stanowisko Ministerstwa Finansów. Możliwość rozmowy i zapytania o poradę prawną funkcjonariuszy Służby Celnej poza spotkaniami na granicy okazało się ogromną atrakcją zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców. Zainteresowanie wzbudziło również seminarium poruszające temat zmian w procedurach i przepisach celnych w obrocie towarowym oraz inne wydarzenia specjalne, takie jak forum otwarte czy konferencja poświęcona zagadnieniom związanym z korytarzem transportowym Bałtyk-Adriatyk.
Targi Trans Poland 2013 zgromadziły łącznie ok. 2 tysięcy profesjonalistów z 28 różnych państw. Głównym powodem ich obecności była, podobnie jak w przypadku targów Warsaw Build i WIHE, chęć zorientowania się w nowościach rynkowych. Poza tym blisko 90% uczestników stanowiły osoby decyzyjne, dlatego celem wizyty było również znalezienie partnerów biznesowych i nawiązanie współpracy. Pośród ponad 60 wystawców, zaprezentowali się przedstawiciele 16 różnych państw.
Targi transportowe, podobnie jak Warsaw Build, rozpoczęły się Bankietem Wystawców. W restauracji Belvedere rozdano Złote Medale Targów Trans Poland 2013.
Targi – the place to be
Nawet najbardziej rozwinięte i zaawansowane technologie nie są w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu z klientem. Tę tezę potwierdzą nie tylko socjologowie, ale też biznesmeni. Spotkania face-to-face to okazja do lepszego poznania potencjalnego partnera, a czasami konkurenta.
W krajach wysoko rozwiniętych targi to ciągle jest prawdziwe, biznesowe święto branży. Są niepowtarzalną szansą nawiązania nowych kontaktów, ale również okazją do umocnienia dotychczasowych więzi biznesowych oraz sposobnością do szybkiego i efektywnego przeglądu rynku, poznania najnowszych trendów, które należy brać pod uwagę planując rozwój.
Ubiegłoroczni wystawcy warszawskich targów przyznają, że nawiązali wiele wartościowych znajomości biznesowych, z których większość ma duże szanse przełożyć się na kontrakty i współpracę.
Za sprawą firmy Lentewenc w 2014 roku Warszawa ponownie zamieni się w miejsce biznesowych spotkań, negocjacji, branżowych konferencji oraz uroczystości wręczania nagród. Dodatkową atrakcją będzie lekko zmodyfikowana formuła targów Warsaw Build – ostatni dzień targów poświęcony będzie także klientom indywidualnym. Na stoiskach znajdą oni dla siebie specjalne oferty cenowe i doradztwo konsumenckie.
Firma Lentewenc Sp. z o.o. jest częścią ITE Group – jednego z wiodących w Europie organizatorów targów i konferencji B2B. Działalność firmy skupia się na kluczowych dla polskiej gospodarki sektorach takich jak: budownictwo, transport i logistyka, opieka zdrowotna oraz przemysł spożywczy. Lentewenc Sp. z o.o. tworzy na polskim rynku nową jakość a także przynosi innowacyjne rozwiązania.
Firma ITE Group plc. została utworzona w 1991 r. i jest przodującym organizatorem międzynarodowych targów branżowych i konferencji. Firma posiada 30 biur w 21 krajach na świecie. ITE organizuje ponad 230 imprez targowych rocznie, z których wiele jest znaczącymi wydarzeniami w branży.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: