Data publikacji: 2013-05-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wydajemy na IT więcej i mądrzej
Kategoria: BIZNES Gospodarka
Jak wynika z danych „Computerworld”, organizatora konkursu „Lider Informatyki”, polskie przedsiębiorstwa inwestują w IT więcej i efektywniej niż kiedyś, a wdrażane przez nie technologie mają coraz większy wpływ na biznes
Wydajemy na IT coraz więcej
i coraz mądrzej
Jak wynika z danych „Computerworld”, organizatora konkursu „Lider Informatyki”, polskie przedsiębiorstwa inwestują w IT więcej i efektywniej niż kiedyś, a wdrażane przez nie technologie mają coraz większy wpływ na biznes
Warszawa, 22.05.2013 r. — Polskie przedsiębiorstwa i instytucje, reprezentujące różne gałęzie gospodarki oraz administrację, inwestują w IT coraz większe kwoty. Przy czym pieniądze te przeznaczane są na takie rozwiązania, które przekładają się na wzrost sprzedaży, szybkość obsługi klientów, czy też nowe modele biznesu. Z danych opracowanych przez „Computerworld”, organizatora prestiżowego konkursu „Lider Informatyki”, wynika, że w polskich firmach, które wzięły udział w konkursie w latach 2008-2012, nakłady na IT od kilku lat rosną. W trudnym dla całej gospodarki światowej roku 2009 firmy przeznaczyły na IT zaledwie 2,5 proc. swoich przychodów. Już rok później zaobserwowano wzrost do 3,8 proc. W latach następnych stan inwestycji pozostał na tym samym poziomie.
„Te wzrosty są tym cenniejsze, że skończył się obserwowany przed 2009 rokiem czas prostych wdrożeń podnoszących ogólną sprawność przedsiębiorstwa czy instytucji. Dziś stawia się na wyspecjalizowane systemy do konkretnych zadań, które przynoszą widoczny efekt biznesowy” – powiedział Piotr Wtulich, prezes wydawnictwa International Data Group Poland, specjalizującego się w branży IT.
„IT to dziś jest biznes. Jego krwiobieg. Bez tego nie ma banku. Najbardziej newralgiczne miejsce w banku? Pięć osób, które codziennie przetwarzają dane
i są administratorami systemów. W praktyce są nie do zastąpienia” – skomentował sytuację w wywiadzie dla „CIO Magazyn Dyrektorów IT” Piotr Czarnecki, prezes zarządu Raiffeisen Bank Polska SA.
Tegoroczna, siedemnasta edycja konkursu „Lider Informatyki” będzie prowadzona w sześciu kategoriach, m.in. w kategorii instytucje finansowe, przemysł, handel i usługi. Wyróżnienie w konkursie wzmacnia wizerunkowo nie tylko dział IT w danej firmie, lecz całe przedsiębiorstwo na tle konkurencji. I co za tym idzie, rośnie zainteresowanie firmą wśród klientów. Organizatorzy konkursu zaznaczają, że sam udział w konkursie pozwala na uporządkowanie swojego podejścia do efektywności wydatkowania pieniędzy na projekty informatyczne.
„Jestem przekonany, że tegoroczny konkurs pokaże po raz kolejny, że polskie firmy potrafią zaskakiwać efektywnością swoich przedsięwzięć w obszarze IT. Warto podkreślić, że w konkursie nagradzamy nie same wdrożenia czy zakupy, tylko funkcjonalność rozwiązań i korzyści biznesowe wynikające z ich wprowadzenia. Liderem Informatyki jest firma, która wie, jak wykorzystać nowe rozwiązanie, a nie taka, która je tylko kupuje” – dodał Tomasz Bitner, redaktor naczelny „Computerworld”.
Z ostatniego raportu firm teleinformatycznych „TOP200”, przygotowanego przez magazyn „Computerworld”, wynika, że wartość rynku IT w Polsce wzrasta.
W roku 2007 przekroczyła 27,4 mld zł, zaś w roku 2011 wyniosła już 31,3 mld zł. Przychód firm z branży IT urósł w 2011 roku o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2010.
Sytuacja na polskim rynku jest odzwierciedleniem światowych trendów. Z badań firmy Gartner, specjalizującej się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania technologiami, wynika, że wydatki na IT w 2013 roku osiągną 3,7 bln USD, głównie dzięki zwiększonym budżetom na urządzenia mobilne, inwestycjom w bezpieczeństwo i narzędzia do przechowywania danych. Gartner przewiduje, że w latach 2014 – 2015 światowe wydatki na IT wzrosną średnio o kolejne 4 proc.
International Data Group Poland SA jest światowym liderem w dziedzinie mediów, wydarzeń i badań poświęconych nowej technologii. Globalna sieć mediów IDG obejmuje ponad 460 witryn internetowych i 200 tytułów. Obecne
w Polsce marki IDG, m.in. Computerworld, CIO oraz PC World, docierają do 270 milionów nabywców w 92 krajach. IDG specjalizuje się również w organizowaniu konferencji biznesowych i spotkań elity rynku informatycznego, które od kilkunastu lat skupiają użytkowników korporacyjnych rozwiązań IT, czołowych uczestników rynku, a także przedstawicieli sektora publicznego.
Dodatkowych informacji udziela:
Daria Bojkowska
Biuro Prasowe
International Data Group Poland
Tel.: +48 502 213 047
E-mail: [email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: